Как да не останем разочаровани при стартиране на собствен онлайн магазин
Благодарение на решения от типа SaaS или софтуер като услуга, всеки би могъл да стартира свой собствен електронен магазин – бързо, без усилия, без технически умения, без необходимостта от сериозно начално финансиране. Звучи невероятно нали? Но е напълно възможно.
Може би точно изложеното по-горе е предпоставка за това, голяма част от търговците да придобиват нереалистичната представа, че огромните количества продажби ще се случат мигновено, като след размах на магическа пръчица.
Нещата обаче не стоят точно така.
Преди да стартирате онлайн магазин е важно да помислите за своята бъдеща бизнес и маркетингова стратегия. Защото въпреки че платформи като GombaShop™ осигуряват всички необходими инструменти и функционалности за управлението на онлайн магазин, все още имате нужда от ясно установена методология и план как точно ще боравите с тях.
Съществуват няколко есенциални правила:
- Всяко начало е трудно, дайте си необходимото време!
- Вложете цялото си усърдие и бъдете отдадени!
- Не се отказвайте! – флуктуации в представянето на онлайн магазина са нещо нормално, важно е да знаете как да овладеете и как да контролирате ситуацията.
Образовайте се
Макар и залагайки на SaaS решение да нямате нужда от технически умения и познания, от изключителна важност е да се запознаете добре с онлайн средата. В интернет ситуацията е различна от тази, заобикаляща ни в реалния свят. Киберпространството има свои собствени правила за правене на бизнес и вие трябва да ги знаете.
Запознайте се с основите и не забравяйте да следите тенденциите. Нещата далеч не са толкова сложни, колкото могат да изглеждат на пръв поглед!
Създайте своя идентичност
Визията на магазина провокира интерес и доверие, стимулиращи готовността за покупка. Постарайте се да създадете красив магазин. Помислете за лого и други визуални елементи, отличаващи вашия бранд и не подценявайте добре заснетите изображения.
Покажете се
Никой не би могъл да научи за вас, ако вие сами не се представите и не работите усърдно в посока придобиване на популярност. Онлайн каналите за достигане до потенциални потребители са много и е важно максимално да се възползвате от тяхната сила и влияние. Защото никой няма да попадне случайно на вашия онлайн магазин – и това е сигурно.
Търсете всеки възможен начин за изява и се възползвайте от него. В интернет, борбата за първите позиции е жестока, но не е невъзможно да бъде спечелена. Колкото по-популярен стане вашия бранд, колкото повече се говори за него, толкова по-откриваем ще бъде.
(Интересни и полезни съвети за SEO оптимизация и PPC реклама може да прочетете в секция "Полезно".)
Информирайте и ангажирайте
„Съдържанието е цар!“ – макар да звучи простичко, тази реплика е самата истина.
Колкото по информативни сте, толкова повече хората ще се завръщат при вас. Бъдете интересни и интригуващи. Пишете оригинални статии, изразявайки своето собствено мнение. Хората, специалисти в дадена област, получават повече последователи онлайн от тези, които просто перефразират нещо, вече казано от някой друг. Копирането на текстове не само няма да ви донесе клиенти, но и ще свали магазина ви надолу в класирането на търсачките, поради така нареченoто „дублирано съдържание“.
Създайте си календар за блог постове/новини и публикации в социалните мрежи. Ето няколко съвета за управлението на съдържанието в тях:
1) Помнете, че това не е състезание – 5 поста на ден с линк към продукт от онлайн магазина ви няма да предизвикат многобройни продажби;
2) Постове от типа „Добро утро“, придружени със снимка на кафе не са ангажиращо съдържание – снимки на животинки или мисли на големи писатели също няма да ви помогнат в монетизирането на аудиторията;
3) Бъдете тематични – пишете за това, което продавате; помислете за трудностите и проблемите, които имат хората търсещи продукти като вашите и покажете защо точно те са най-доброто решение;
4) Задайте си график – рубрики, които ще споделяте в конкретни дни от седмицата. Следете кои текстове предизвикват най-голям интерес;
5) Не позволявайте да ви забравят – честотата на постовете до известна степен зависи от естеството на продукта; все пак баланса може да се намери в средно един блог пост/ новина на седмица и два поста във Facebook.
Поддържайте интереса
Ако притежавате конвенционален магазин, не бихте пропуснали и ден, в който да го отворите за клиенти, нали? По същия начин, ежедневно отделяйте време на своя електронен магазин.
Грижете се за него. Накарайте посетителите не само да пазаруват, но и да се завърнат отново в него. Периодично предлагайте различни промоционални стимули – отстъпки, промокодове, а защо не и безплатна доставка при определени условия. Маркетинга, макар и често подценяван, е може би най-важната част от стратегията ви за развитие.
Изпращайте имейл бюлетини за оферти, нови продукти, новини. Създайте преференции за лоялни клиенти и покажете, че именно те са важните – например, подгответе специални кодове за отстъпки, с които да им благодарите. Подсилете ефекта като ги принтирате и изпратите с ръчно написана картичка заедно с поръчка.
Въоръжете се с търпение
Да, създаването на онлайн магазин, благодарение на платформи като GombaShop™ може да се случи за няколко дни - в зависимост от времето, за което съумеете да качите своите продукти. SAAS решенията ви предлагат възможността да създадете красив и напълно функциониращ магазин бързо и лесно.
Разработването на онлайн магазин от гледна точка на успешния бизнес, обаче, отнема време. В точно това време, вие трябва да сте силно активни, отдадени и мотивирани. Ще повторим – не се отказвайте! Усилията, положени в правилната посока, винаги се отплащат.
Готови ли сте да стартирате вашия интернет магазин? Опитайте сега нашето безплатно демо - тук. Създаването на магазина отнема само 2 минути – 2 минути, които могат да променят всичко!