Ваучери
Чрез този маркетингов инструмент бихте могли да създавате кодове за отстъпка и намаления – т.нар. ваучери. Ще го откриете в раздел Маркетинг > Отстъпки и промоции на своята администрация.
Ваучерите са сред най-предпочитаните подходи за стимулиране на първи поръчки и повторни такива. Те представляват различни комбинации от цифри и букви, които предоставят отстъпка на своя притежател при покупка от онлайн магазина Ви.
За разлика от промокодовете, броят употреби на един ваучер може да бъде изрично зададен (веднъж, два пъти, три пъти и т.н.).
Създаване на ваучери
1. Списък с ваучери
Създайте бързо и лесно свой списък с промоционални ваучери чрез бутона Генерирай списък. В новопоявилия се pop-up прозорец задайте параметри за количеството ваучери, дължината на тяхното наименование и желаните символи за създаването им.
2. Брой употреби
Именно тук, в полето Брой употреби, можете да изберете колко пъти би могъл да бъде използван / валиден всеки ваучер от генерирания списък. Натискайки бутона Добави вече разполагате с готов списък.
След като някой от ваучерите бъде използван, той ще се отдели под общия списък, а клик върху него ще Ви отведе към поръчката, за която е бил употребен.
3. Тип на отстъпката
Следва да изберете вида на отстъпката, която ще предоставя ваучера – процентна отстъпка, конкретна сума от стойността на поръчката, сума от стойността на всеки продукт или безплатна доставка. Задайте желаните от Вас стойности за процентна отстъпка или фиксирана сума в зависимост избора си.
В полето Сума, над която да е валиден промокодът отбележете сумата на поръчката, над която ще може да бъде приложен ваучерът. Ако желаете той да важи за всички поръчки, оставете полето празно.
Опцията Кои продукти? Ви дава възможност да изберете конкретни артикули, за които ще бъде валиден ваучерът. Маркирайки Всички продукти, ваучерите ще важат при покупка на всеки артикул от продуктовия каталог. За да конкретизирате обхвата на промоционалната Ви кампания, маркирайте Само определени продукти.
В появилото се допълнително поле въведете конкретните категории, подкатегории, марки или продукти, за които желаете да бъде валиден ваучерът. При всяко селектиране натиснете Добави, за да потвърдите избора си и той да бъде съхранен.
ВАЖНО! За да бъде приложена отстъпка за конкретна категория и всички нейни подкатегории, то следва да селектирате категориите от най-ниско ниво. Пример: Ако желаете да приложите промоция за цялата категория „Вина“, следва да изберете всички отделни нейни подкатегории – „Бяло“, „Червено“, „Розе“.
4. Срок на валидност
Промоцията чрез ваучери може да бъде както безсрочна, така и за ограничен период от време. От падащото меню в полето Кога? може да зададете този параметър. В случай че изберете период, следва да въведете и конкретните дати за начало и край. След края на промоцията, системата автоматично ще направи ваучерите невалидни.
Име на промоцията
Накрая може да въведете име на промоцията, което ще се вижда само и единствено от Вас и ще Ви помага за по-лесно ориентиране, в случай че имате няколко активни промоции едновременно.
He зaбpaвяйтe дa нaтиcнeтe бyтoнa Зaпиc, зa дa oтpaзитe нaпpaвeнитe пpoмeни.
Идея за употреба
В случай че използвате ваучерите като подаръчни, можете да създадете нов продукт за тях. Създайте привлекателно и заинтригуващо изображение, което ще служи за снимка, а в описанието разкажете повече за начина на използването им.
Чрез програми за графично оформление, например Photoshop или Canva, може да създадете шаблон, в който след всяка покупка на ваучер да добавяте генерирания чрез маркетинговия инструмент код. Така ваучерът ще е готов за изпращане към своя получател, било то на хартиен носител или под формата на имейл.
Страниците, които ще намерите в раздел Маркетинг са: