Как да увеличите средната стойност на поръчките в онлайн магазина си?

Последно обновяване: 14 януари 2025
aov
average order value
cross-selling
upselling
cashback

Търсите начини да увеличите печалбите на бизнеса си? Освен да качите атрактивни продукти, е ключово и да следите средната стойност на поръчките (популярна на английски като average order value или AOV) – един от най-важните KPIs за всеки онлайн магазин.

В тази статия ще научите повече за този ключов показател и ще се запознаете с някои доказани техники за подобряването му.

Защо повишаването на AOV е важно за онлайн магазина ви?

Има няколко основни начина да увеличите общите печалби на бизнеса си: оптимизиране на разходите, привличане на нови клиенти, повишаване на лоялността на купувачите и, разбира се,  увеличаването на средната стойност на поръчките. Това е един от ключовите показатели за успеха на онлайн магазина ви в дългосрочен план – затова определено си заслужава да му обърнете внимание.

Освен това AOV е и индикатор за доверието на клиентите към бранда ви – колкото повече са склонни да похарчат, толкова повече са убедени, че си заслужава да изпробват вашите продукти.

Доказани тактики за повишаване на AOV

1. Отстъпки над определена стойност.

Когато пазарува онлайн или офлайн, всеки потребител търси начини да спести. Именно затова отстъпките при достигане на определена стойност са един от най-ефективните начини да повишите AOV в магазина си.

Можете и да реализирате този подход на различни нива – например 10 лв. отстъпка при поръчка над 100 лв., 20 лв. при покупка над 200 лв. и така нататък.

2. Безплатна доставка над определена стойност.

Друг вариант на горната тактика е вместо отстъпка, да предлагате безплатна доставка при покупка над определена сума. Важно е обаче това да е съобразено с цените на продуктите и бизнес модела ви, за да си гарантирате достатъчно голяма печалба. Вижте нашите съвети кога и как да предлагате безплатна доставка в онлайн магазина си.

3. Cross selling – покупка на допълващи продукти.

Cross selling-ът е един от най-ефективните подходи в маркетинга. Идеята при него е проста – да предлагате допълнителни или подобни продукти.

Много по-лесно е например някой клиент да закупи клавиатура или мишка, ако вече е поръчал компютър. Тъй като цената на периферията е значително по-ниска, тези продукти ще са още по-атрактивни за потребителите. Много от големите онлайн магазини в България предлагат такъв тип оферти и определено си заслужава и вие да опитате.

4. Upselling – стимулиране за покупка на по-скъп продукт.

При upsell основната идея е да накарате потребителя да похарчи по-голяма сума. Например: клиентът разглежда лаптоп за 1200 лв., а вие му предлагате модел за 1400 лв., който е с много по-добри параметри (и дори може да е с отстъпка).

Друг вариант на upsell-a е да стимулирате покупката на повече бройки от артикула – например с промоции от вида „Купи 3 продукта на цената на 2“.

5. Пакетни предложения.

Още една доказана тактика да увеличите стойността на количката е комбинирането на продукти в тематични сетове. Това е и страхотна идея за подарък – а за Свети Валентин, Великден и Коледа можете да създавате специални подаръчни опаковки за сетовете.

6. Cashback оферти.

Кешбекът може би ви е познат от някои дебитни или кредитни карти, които дават възможност на потребителя да получава обратно определен процент от стойността на покупките си.

Можете да направите аналог на това и в онлайн магазина си. Един вариант е клиентите да имат портфейл в сайта ви и в него с всяка поръчка да се натрупват суми, които могат да се използват в бъдеще. Друга опция е при покупка потребителите да печелят точки, които им предоставят намаления.

7. Опция за покупки на изплащане.

Много потребители не поръчват по-скъпи продукти просто защото не могат да си ги позволят в момента. Ако добавите опция за покупка на изплащане (или Buy now, pay later решение), ще увеличите процента на завършените поръчки, както и средната им стойност.

Улеснете потребителите по пътя към покупката

Осигурете по-добро преживяване по време на онлайн пазаруването

Ако искате да развивате сериозен бизнес, задължително трябва да обърнете внимание на UX оптимизацията на онлайн магазина ви – тоест да направите така, че сайтът ви да е максимално лесен и приятен за използване. Това със сигурност ще ви помогне да увеличите продажбите си.

Ето накратко на какво да обърнете внимание:

  • Убедете се, че сайтът ви зарежда бързо и се визуализира добре на всякакви устройства.
  • Осигурете удобна навигация и функционалности за филтриране на продуктите и за търсене.
  • Оптимизирайте началната, категорийните и продуктовите страници и се уверете, че е лесно за потребителите да се ориентират в тях.

Обърнете внимание на checkout процеса

Завършването на покупката е един от най-важните елементи от потребителската пътека. И ако е лесно да се поръча от сайта ви, това ще се отрази положително и на общата стойност на количката.

Как можете да улесните checkout процеса?

  • Оптимизирайте формата за поръчка – изисквайте възможно най-малко информация за попълване и осигурете добра валидация на полетата.
  • Активирайте максимално много методи за плащане в онлайн магазина си.
  • Добавете опции за бърз преглед на продуктите и бърза поръчка.

Ако искате да бъдете успешни в е-commerce, със сигурност average order value (AOV) ще е един от показателите, които трябва да следите редовно. С помощта на нашите техники и съвети можете да повишите продажбите и печалбите на бизнеса си, без да имате допълнителни разходи.

 

Искате да имате собствен онлайн магазин, който е с професионален дизайн и гарантира страхотно потребителско преживяване? Лесно е да го създадете с GombaShop™ – SaaS платформа, която ви предоставя всичко необходимо: функционалности за upsell, cross-sell и безплатна доставка, маркетинг инструменти, анализи, инструменти за управление на поръчките и още много. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.