Маркетинг подход, при който предлагате на клиента да “надгради” поръчката си, като закупи по-скъп продукт или по-голямо количество от същия продукт.
Независимо какви са тенденциите в момента, има някои изпитани маркетинг подходи, които винаги дават резултати. Един от тях е upsell-ът – ефективен метод за увеличаване на средната стойност на поръчките (average order value) в онлайн магазина ви.
В сравнение с cross-sell (кръстосаните продажби), където се предлагат подобни или свързани продукти, тук основната цел е да стимулирате клиента да похарчи повече.
Класическият подход при upsell е да предложите на потребителя по-висок клас продукт. Например, ако той се интересува от велосипед за 1000 лева, може да му покажете такъв за 1200 лева, който е с по-добри характеристики и може би дори е на промоция. Важно е да бъдете внимателни: трябва новата оферта да е на приемлива цена и да не е значително по-скъпо от избрания в момента артикул, за да не откажете купувача. Обикновено 20% – 30% над цената на текущия продукт е добър ориентир, но можете да експериментирате, за да откриете кое ще работи най-добре за вашия онлайн магазин.
Друг вариант за upsell е да предлагате отстъпка при поръчка на повече бройки от същия артикул, като например втори продукт на половин цена.