Сърцето на технологиите - The Next Web Conference 2019
(снимка: The Next Web)
The Next Web Conference не е просто конференция и не бихме ограничили събитието до тази дефиниция. Защото TNW Conference e преживяване извън нея.
The Next Web е сърцето на технологиите.
Нека за момент забравим за разбирането, което сме си създали за подобни събития у нас. TNW надскача очакванията без да разочарова. И не, ставайки част от нея вие няма да узнаете онази хитринка, която ще ви накара да се събудите по-богати без усилия. Тук никой не продава „американската мечта“. TNW дава ценни прозрения, разкрива иновативни подходи и бизнес модели, но не приемайте презентациите като лекции или уроци.
Каква е целта тогава ли? Целта е да се вдъхновите. Да „сверите часовника“ и да се сблъскате с истинските лица на компаниите, които винаги са били ваши примери. Да се докоснете до идоли и да разберете, че те са просто хора. Хора като вас. Хора, положили много труд, показващи ви, че всъщност няма невъзможно, когато има желание и цел. Осъзната цел, към която се връщаме периодично, за да не забравяме.
TNW изважда от кутията на ежедневието, в която всеки един от нас се затваря и припомня защо всъщност правим това, което правим. Връща фокуса и те зарежда с енергия и мотивация да бъдеш още по-добър – заради самия себе си и заради хората, чиито живот повлияваш с работата си всеки ден.
Ето защо нямаме търпение да споделим това преживяване с вас.
The Next Web 2019 в цифри
TNW Conference се случи за 14-ти път на 9-10 май, тази година – разгърнатa на 40 000 кв.м., с нова локация, на един от най-големите докове в Амстердам, а именно NDSM. По-рано корабостроителница с вековна история, днес NDSM е креативен център за артисти и предприемачи – перфектното място, отговарящо на концепцията за tech festival, от което те делят 10 минути и един ферибот.
През 2019-та TNW Conference бе посетена от над 17 000 участници, включително 350 членa на медии, 4000+ компании и 600+ стартъп-а – рекорден брой, провокирал и избора на новата локация.
Лектори и партньори на TNW Conference бяха компании и организации като Google, Adobe, Booking.com, Atlassian, Chivas Venture, eToro, Financial Times, IBM, Nike, MailChimp, Shopify, National Geographic, Wikipedia, Philips, Oracle, PwC, Slack, Zendesk, Uniliver, Zalando, Lush, Reddit, Dropbox.Започвайки с имена като Гай Кавазаки (Guy Kawasaki) и неговите несравними уроци от живота, преминавайки през презентации на лидери в технологичната индустрия и завършвайки с истински „рок звезди“ като ученият, изучаващ физика на елементарните частици – Джеймс Бийкам (James Beacham), който буквално предизвика нов „голям взрив“ в залата, апелирайки за повече ангажираност и любознателност относно това как се е родила Вселената, планетата Земя и как можем да ги запазим наш дом за по-дълго. Защото, както твърди той, именно хората на технологиите са онези, които следва да се ангажират с големите въпроси, да не се страхуват да ги задават и да търсят техните отговори. След това можем да създаваме и app-ове.
Ето така преминаваха дните на TNW 2019, а темите, които чухме, обхванаха направления като уеб и киберсигурност, дигитални комуникации, маркетинг, електронна и традиционна търговия, FinTech и blockchain, лидерство и растеж, грижа за клиентите, machine learning и AI, креативност, дизайн и много, много други.
Освен презентации, TNW Conference включваше кръгли маси и работни срещи, уъркшопи, изложбена част, networking възможности, собствен плаж, виенско колело и много странични събития из града. Изненада беше The Royal Dutch Police, която със собствен щанд в изложбената зала представи чрез VR преживяване и импровизирана еscape стая във ван как да се предпазим от киберпрестъпления и как холандското правителство се грижи за безопастността на гражданите, благодарение на новите технологии. А ние “Ах!“- нахме от въодушевление и си помечтахме за подобен напредък и разчупване на стереотипа и у нас.
Някой ден.
Два дни, 13 направления, над 200 лектора и повече от 120 часа words of wisdom
Ако трябва да изберем една дума, която се запечата най-силно в съзнанието ни през тези два дни, то това е „персонализация“.
Все повече брандове акцентират върху личния подход към клиента и отношението, „скроено“ според нуждите на индивида, търсейки най-краткия път до него. И това ще е тенденцията в близкото бъдеще, на която всеки следва да обърне внимание.
„Днес много онлайн магазини, правещи милиони, милиарди долари оборот годишно, решават, че искат директна връзка със своите крайни потребители и не искат нищо да застава между тях – като големите маркетплейси, например. И именно за това са невероятно успешни“, казва Харли Финкълстийн (Harley Finkelstein), Chief Operating Officer в Shopify. “Персонализацията днес едва се прокрадва в бизнес стратегията. Но всъщност е нещо, с което големите маркетплейси нямат шанс. Ето защо само брандовете, които създадат пряка връзка с клиентите си, ще имат шанса да се конкурират с тези големи момчета“, допълва той.
„Когато брандът започне да решава проблеми, които потребителите не са осъзнавали, че съществуват, тогава можем да кажем, че сме стигнали до реален пробив. В това е и истинският потенциал на дигиталните технологии“, споделя Майкъл Мартин (Michael Martin), Global Head of Digital Products в Nike.
Брандът трябва да вдъхновява и да създава общности.
„Една от грешките, които допускаме днес е, че се вслушваме в данните, но не чуваме хората. Чуйте потребителите си. Хората са сърцето на технологията“, казва Джак Константин (Jack Constantine) от Lush. „Потребителите ни могат да разказват много по-добри истории за компанията ни от самите нас. Хората искат да общуват с хора“, допълва Константин, обосновавайки решението на компанията да „затвори“ социалните си канали и да се насочи към създаването и поддържането на общности от бранд амбасадори.
В същото време, в своята лекция „Не вярвайте на шума: това, което хората наистина правят онлайн“ , Саймън Кемп (Simon Kemp), лидер в областта на дигиталния маркетинг, главен изпълнителен директор на Kepios и автор на Hootsuite и We Are Social Global Digital Reports, сподели, че апокалипсисът на социалните мрежи, за който се заговори напоследък, всъщност е далеч от реалността. Кемп твърди, че най-младото поколение всъщност наистина напуска Facebook, но не си тръгва заради Instagram, тъй като тази социална мрежа също губи голям процент от 13-17 годишните. Ето защо търговците трябва да са нащрек, когато решават бъдещата си стратегия. Все повече от актуалните социални платформи, които привличат тази група потребители не позволяват реклами. „Когато една платформа не позволява "обезпокояването“ от реклами, е време за по-креативни подходи за достигне до аудиторията", казва Кемп.
Запитан за това какво провокира промените в традиционната търговия и e-commerce днес, Харли Финкълстийн отговаря "Най-голямата промяна, която наблюдаваме през последните 12 месеца е че транзакциите, които се случват през мобилни устройства достигат размера на трафика през тях“ и допълва „Нещо, което напълно ще промени мобилната търговия са ускорените плащания, като Apple Pay и Google Pay, и минимализирането на чекаут процеса. Ако до сега Amazon правеха революция с one-click checkout, сега всеки от нас може да има one-click checkout. Друго, социалните медии, които се фокусират върху визуалното, снимки, видео, се интегрират все повече в търговията. И именно комбинацията от по-бърза поръчка и по-лесен начин да намираме хубави продукти предизвиква тoзи преход към мобилната търговия.”
Разбира се, темaта за Machine Learning и Artificial Intelligence не остана незасегната. Нещо повече, теми, свързани с изкуствен интелект и машинно самообучение можеха да бъдат чути не само на отредената за тях сцена, но и във всяко едно от останалите направления. От една страна поради широкото им приложение в технологиите, бизнеса и съвременния свят като цяло, от друга страна – поради все по-противоречивите мнения за тяхната употреба. Трябва ли да ни е страх от AI и какво значи автоматизация отвъд човешкото изразяване? На тези въпроси отговори Каси Кожирков (Cassie Kozyrkov), Chief Decision Scientist в Google.
“Изкуственият интелект може да е когнитивно по-добър от хората, но ако мислим по този начин, то писалката и хартията са когнитивно по-добри от нас - имат по-добра памет и съхраняват по-надеждно онова, което нашите умове не могат. И това е смисълът на инструмента, да бъде по-добър от хората. Ако някой инструмент не е, едва тогава трябва да се отървем от него.", споделя Кожирков и допълва „Отговорното използване на изкуствен интелект е наша човешка отговорност. Не изпитвам страх от него, изкуственият интелект е само инструмент. Но страхувам ли се от хората? Може би."
Надникнете и вие в залите на TNW Conference 2019
Въпреки огромното ни желание да направим обратното, остава невъзможно да споделим всички онези твърдения и прозрения, които грабнаха вниманието ни по време на TNW 2019. И защото знаем, че споделянето е грижа – можете да откриете интересни статии и видеа с участниците в конференцията на сайта на The Next Web, тук. Струва си да им отделите време, а ние ще продължаваме да си припомняме отново и отново любимите моменти.
До следващата година.