Група потребители, които вие определяте като най-вероятните купувачи на продуктите ви. Хората, за които създавате цялата си маркетинг комуникация.
Таргет аудиторията е определена група хора, която вие идентифицирате като най-вероятните купувачи на вашите продукти (или потребители на услугите ви).
Това са хората, върху които се фокусирате в маркетинговите си активности. За да бъдете ефективни в тези дейности, трябва да определите точно към кого ще са насочени те. Няма смисъл да рекламирате продукти за бременни на жени над 60 години, нали? Освен това едва ли е добра идея таргет аудиторията ви да е “всички” – освен ако не сте хипермаркет, например.
Всяка таргет аудитория е дефинирана от общи характеристики: демографски, психографски и поведенчески. Най-често използваните от тях включват:
- Възраст
- Пол
- Местоположение
- Икономически статус
- Семейно положение
- Образование
- Специфичен етап от живота (например наскоро сменена работа, млади родители)
- Определени интереси (например високи технологии, риболов, натурална козметика)
Таргет аудиториите са сърцето на всеки онлайн бизнес: в зависимост от тях избирате типа на кампаниите си, начина на таргетиране, посланията в рекламите си и много други елементи.
За определянето на една таргет аудитория ще е полезно не само да познавате добре продуктите си, но и да следите актуалните тенденции в онлайн пазаруването, както и на кого рекламират конкурентите ви. Полезни онлайн инструменти, с които да дефинирате своите аудитории и да определите размера им, са Facebook Audience Insights, Google Trends и Google Keyword Planner.
Важно е да имате предвид, че бизнесът ви може да има повече от една основна таргет аудитория: например ако предлагате голямо разнообразие от продукти в различни категории или ако имате продукти както в ниския, така и във високия ценови клас.
Прочетете нашето подробно ръководство по темата.