Какво е степен на отпадане и как да я подобрите?
За да имате печеливш онлайн бизнес, не е достатъчно просто да намерите добре таргетирани посетители за сайта си. Важно е също да обръщате специално внимание на тяхното поведение, за да ги улесните по пътя към покупката.
Най-ефективният начин да направите това, е като следите редовно анализите за сайта си. Една от ключовите статистики за всеки онлайн магазин е степента на отпадане (позната на английски като bounce rate). Тук ще ви запознаем в детайли с нея и ще ви представим няколко съвета как да я подобрите.
Какво е степен на отпадане?
Степента на отпадане е процентът потребители, които напускат сайта ви още на първата посетена страница. Това са посетители, които не предприемат никакво действие (например клик върху линк, разглеждане на други страници или завършване на поръчка) и обикновено прекарват най-много няколко секунди в онлайн магазина ви.
Степента на отпадане е стойност, която ви помага да определите ефективността на страниците си и дали те изпълняват поставените за тях цели. Освен това, благодарение на нея можете да разберете доколко са успешни различните ви рекламни канали. Ако например забележите, че трафикът ви от Facebook е с висок bounce rate, може да се наложи да промените аудиторията, рекламните послания или дори цялостната си стратегия за реклама.
На въпроса “Какво е добра стойност за степента на отпадане?” не може да се отговори еднозначно, защото това зависи от много фактори. Обикновено се счита, че показатели над 60% са твърде високи… Но може да има случаи, в които има конкретна причина за това и те са приемливи (например за one-page сайтове или лендинг страници, в които поръчката се извършва с телефонно обаждане).
Стойности между 40% и 60% се приемат за средни, а ако bounce rate-ът ви е под 40%, значи се справяте добре. Но имайте и едно наум за твърде ниските показатели за степен на отпадане – ако например тя е само 2-3%, това може да е знак, че имате технически проблем със сайта или кодовете за анализ.
Как да следите степента на отпадане?
Препоръчваме ви да се доверите на Google Analytics – това е най-популярният инструмент за анализи и е предпочитан от много онлайн бизнеси заради детайлните данни, които предоставя.
За да започнете да измервате статистики, първо се регистрирайте в сайта на Google Analytics. Ако имате GombaShop™ магазин, не е необходимо да имате технически умения и да инсталирате код. Можете да интегрирате инструмента само с попълването на едно поле (Tracking ID от профила ви в Google Analytics). Ще откриете мястото за активация в раздела Настройки в GombaShop™ администрацията:
След като инсталирате инструмента, можете да прегледате показателите за bounce rate в раздела Audience Overview на своя Google Analytics акаунт:
Стойността, която виждате на примера по-горе, е средният bounce rate за сайта. Google Analytics ви дава възможност да следите и степента на отпадане за отделните страници, кампании и канали – така по-лесно ще откриете кои елементи в магазина ви имат нужда от подобрение.
Имайте предвид, че стойностите за bounce rate варират за различните типове съдържание. Така например началните и категорийните страници обикновено са с ниска степен на отпадане.Причината за това е, че тепредставят по-голяма част от каталога ви и съдържат повече линкове. От друга страна, с висок bounce rate са продуктовите и checkout страниците – тъй като са в края на потребителската пътека.
Как да подобрите степента на отпадане?
Ако редовно забелязвате висок bounce rate (например над 70% за всички страници), най-вероятно това е знак за проблем. Трябва да обърнете внимание на някои основни за всеки онлайн магазин елементи. Ето с какво да започнете:
-
Осигурете бързо зареждане на страниците. Една от най-честите причини посетителите да напускат онлайн магазините е бавното им зареждане. За да направите сайта си по-бърз, използвайте съвременна мобилна версия с оптимизирани изображения. Съветваме ви да инсталирате само най-необходимите инструменти и да не добавяте ненужни външни скриптове, които допълнително забавят зареждането.
-
Подобрете ползваемостта на онлайн магазина си. Заложете на изчистен дизайн, подходящ за стоките, които предлагате. Организирайте добре съдържанието си и премахнете всички разсейващи елементи като твърде големи банери или изскачащи прозорци.
-
Без неприятни изненади. Друга основна причина за високата степен на отпадане са лендинг страници, които не показват очакваното от потребителя съдържание. За да избегнете това, се стремете посланията в рекламите ви да са в максимално съответствие с информацията на сайта. Ако например предлагате отстъпки за определена марка, не изпращайте потребителите на началната или категорийната страница – създайте специален раздел за промоцията или използвайте филтрите в сайта си, за да създадете линк към продуктите с тази марка.
-
Тествайте. Като всички други важни елементи за успеха на магазина ви, и тук се изискват много експерименти и търпение. Следете статистиките си и обърнете внимание кои ваши страници са с най-лоши показатели. Проверете дали те следват всички съвети, представени по-горе, или трябва да промените нещо. Използвайте опцията на Google Analytics за филтриране на статистиките по дата, за да откриете как се отразяват извършените промени на bounce rate-a ви.
Управляването на онлайн бизнес е много по-лесна задача, когато разполагате с мощна платформа и необходимите инструменти за следене на потребителското поведение. В GombaShop™ ще получите всичко това – и то на специални цени! Създайте своя онлайн магазин сега и се възползвайте от отстъпките при сключване на годишен абонамент.