5 съвета при избора на име за онлайн бизнеса ви
Изборът на име е едно от най-важните решения за всеки стартиращ онлайн бизнес. Освен че ще ви помогне да направите силно първо впечатление на потенциалните си клиенти, то ще е и сред ключовите фактори за дългосрочния ви успех.
Процесът по избор на име изисква комбинация от проучване, креативност и много експерименти. Откъде да започнете? Тук подбрахме пет полезни съвета, които можете да използвате за отправна точка.
1. Започнете с проучване
Какъвто и тип име да изберете за бранда си, то трябва да пасва на предлаганите от вас продукти и да комуникира това, с което се отличавате. Можете да започнете, като запишете няколко ключови думи или асоциации, които свързвате със своя бранд.
След това потърсете в Google всяка от тези идеи за име и проверете внимателно резултатите. Има ли известни български или чужди сайтове, които го използват? Свързва ли се това име с нещо, което може да води до негативни асоциации с бранда ви? Ако отговорът на тези въпроси е “Да”, трябва да помислите за нови варианти.
Наименованието на бранда ви трябва също да е съобразено с вашата стратегия за развитие. Не избирайте твърде ограничаващо име – например такова, в което се споменава конкретен вид продукт. Това може да е пречка, когато започнете да разширявате каталога си.
2. Заложете на кратко име
Колкото по-кратко име изберете, толкова по-лесно ще бъдете запомнени! Това ще е ваше предимство както при стартирането на бизнеса (за създаване на осведоменост), така и след това (за да ви запомнят лесно клиентите и в идеалния случай – да се превърнете в top-of-mind избор).
Пример: ebag.bg
Съветваме ви името на вашия бранд да е съставено от една или две кратки думи. Не се опитвайте да бъдете описателни или да използвате непознати изрази, с които да се отличите – това по всяка вероятност ще ви изиграе лоша шега.
3. Избягвайте трудни за изписване букви и думи
Често потребителската пътека започва с търсене в Google или в URL полето на браузъра. Затова, освен да е кратко и ясно, вашето име трябва да е лесно за изписване и произнасяне. Ако то е на български език, по възможност избягвайте букви като ш, щ, ю, я, ъ – те правят изписването на латиница много по-трудно.
Чуждите думи са един от начините да се отличите и понякога може да пасват перфектно на вашия бранд. Но все пак бъдете внимателни с тях. Ако например имате магазин за модни стоки, думата boutique му подхожда... но е твърде трудна за изписване, за да присъства в името ви, и предразполага към грешки. По-добра опция в случая е използването на българската дума: бутик / butik (или да помислите за друга подходяща дума на английски).
4. Бъдете креативни!
Изборът на перфектното име не е точна наука. Отделете достатъчно време за генериране и валидиране на идеите си. Ако имате нужда от повече вдъхновение, можете да изпробвате и някои от популярните генератори на бизнес имена – дори невинаги да дават добри предложения, те са добър избор за начална насока.
Не е задължително името буквално да описва стоките, които предлагате.Ако заложите на по-абстрактни или нестандартни думи (както например популярните Google и Amazon), ще бъдете много по-разпознаваеми и ще се отличите от конкуренцията.
Пример: Таралеж.ка
Друга интересна идея е наименованието на бранда ви да съдържа лично име. Това е още един начин да създадете по-близка връзка с клиентите си и да повишите доверието им към вас. Този подход е много подходящ за онлайн магазини, които предлагат ръчно изработени продукти.
5. Обърнете специално внимание и на домейна
След като имате списък с идеи за име на бранда си, идва моментът да изберете подходящ домейн. Тук предстои и вторият етап на валидация. Трябва да проверите дали домейнът за избраното от вас име е свободен и дали има други сайтове със същото име, които използват друго домейн разширение и могат да бъдат объркани с вас (например искате да се регистрирате като “sportni-obuvki.net”, но вече има сайт “sportni-obuvki.com”).
Обикновено домейн името съвпада с това на бранда (например Happy Family => happyfamily.bg). Някои брандове обаче избират да заложа на домейн, конкретно описващ продуктите им. Така целят да постигнат по-добро позициониране в търсещите машини… но това е за сметка на по-слаба бранд идентичност (например имате бранд за слънчеви очила SunnyDay и изберете за URL слънчевиочила.net).
При избора на домейна важат всички съвети, които ви представихме по-горе. Ако името ви е на английски, ви съветваме също да избягвате и тиретата. Те правят изписването по-трудно и предразполагат към грешки. Вместо това изписвайте името слято.
Пример: varriosport.bg
Тиретата обаче могат да са ви необходими, ако домейнът е на български език и съдържа ключови думи (например “sportni-obuvki.com”). В този случай тирето ще е полезно от SEO гледна точна и ще помогне на Google да разпознае отделните думи.
Не забравяйте, че изборът на име е едно от най-важните решения за бранда ви. Проучете и сравнете добре всички варианти, преди да закупите домейна си. Можете да тествате идеите си и с малка група от хора, за да видите как възприемат името ви и дали за тях то е лесно за запомняне.
Избрахте ли перфектното име за своя бранд? GombaShop™ ви предоставя всичко необходимо за стартирането на онлайн бизнес, както и много полезни инструменти за развиването му. Започнете сега и се възползвайте от специалните цени при сключването на годишен абонамент.