ROPO и TOBO – две тенденции, с които всеки онлайн търговец трябва да е запознат

Последно обновяване: 31 октомври 2022

ROPO и TOBO – две тенденции, с които всеки онлайн търговец трябва да е запознат

Ако вече имате собствен онлайн бизнес, знаете това повече от добре: e-commerce е много динамична среда и постоянно се появяват нови тенденции и технологии, с които е добре да сте запознати.

В тази статия ще ви представим два тренда, които набират все по-голяма популярност. Те ще са ви много полезни, ако имате както онлайн магазин, така и физическа локация.

1. ROPO – проучи онлайн, поръчай офлайн.

ROPO е съкращение от израза Research Online, Purchase Offline. Потребителите, които предпочитат този метод на пазаруване, обикновено процедират по следния начин:

  1. Разглеждат онлайн различни брандове, предлагащи продуктите, които търсят.
  2. Сравняват качеството на продуктите, цените им и актуалните промоции.
  3. Преглеждат потребителските ревюта за предложенията.
  4. Избират бранда, от който ще поръчат, и проверяват локацията на физическия му магазин.
  5. Отиват на място и купуват вече избраните продукти.

Основната причина потребителите да правят това е, че искат да изпробват продуктите. Да се убедят, че изглеждат като на снимките, да ги премерят и да се уверят в качеството им.

Как да се възползвате от ROPO?

За да вземете максимума от тази тенденция, трябва да улесните потребителите да дойдат до физическата ви локация – по всички възможни начини. Ето няколко лесни за реализиране идеи:

  • Покажете на видно място в сайта си и в социалните медии локацията на физическия си магазин.
  • Предложете опция за безплатна доставка до физически магазин.
  • Не забравяйте да регистрирате физическия си магазин в Google My Business и да качите всички необходими детайли: потвърдете локацията си, качете разнообразни снимки и видеа, информация за работното време и всичко друго, което ще е полезно за потребителите ви.

2. TOBO – пробвай офлайн, купи онлайн.

TOBO е съкращение от израза Try Offline, Buy Online. Този процес е “огледален” на представения по-горе и обикновено протича по този начин:

  1. Потребителите идват във физическия ви магазин, харесват си продукти и ги изпробват.
  2. Отиват в конкурентни магазини и разглеждат подобни предложения.
  3. Избират продукт и след това правят поръчка за него в онлайн магазина ви.

Причините потребителите да изберат този подход могат да бъдат няколко:

  • Фенове са на шопинга на живо и често ходят да пазаруват в големи търговски центрове.
  • Имат нужда от повече време да обмислят покупките си (това важи особено за по-скъпите категории продукти).
  • Харесали са някой от продуктите ви, но в момента нямат финансовата възможност да го купят.
  • Харесали са някой продукт, но в любимия им цвят е наличен само онлайн.

Как да се възползвате от TOBO?

Най-важното е във физическите си магазини на видно място да покажете URL адреса на сайта си. Напишете го и на всички други подходящи места: опаковките на продуктите, торбичките, дори касовите бележки.

Представете на купувачите си и предимствата да пазаруват в онлайн магазина ви (например с отстъпки, валидни само онлайн).

Не забравяйте, че най-успешната дългосрочна стратегия е да съчетавате както физическите, така и дигиталните канали. По този начин не само ще изградите разпознаваем бранд, но и ще увеличите шансовете си за повече завършени поръчки.

 

Искате да създадете собствен онлайн магазин с всички необходими инструменти за повече продажби? Стартирайте сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период и 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.