Как да накарате клиентите си да се завърнат отново във вашия онлайн магазин

Последно обновяване: 21 април 2015


Осъществихте продажба. Целта е постигната!

Или… не съвсем.

Една от най-критичните грешки след продажба е да приемете, че работата ви се изчерпва до тук. Как бихте реагирали ако ви кажат, че всъщност не е трудно да превърнете тази продажба в множество повтарящи се такива?

Всъщност действията ви след продажба са също толкова важни, колкото и тези преди нея, предизвикващи я. Оптималния успех на бизнеса ви зависи от силната, персонална връзка, която ще изградите с клиентите си и доверието, което ще им вдъхнете.

Потребителското доверие води до лоялност, а тя от своя страна води до препоръки, следователно - повече нови потребители!

Как да извлечете максимално много ползи от продажбата, която осъществихте току що?

Доверието на потребителите и бъдещите продажби силно зависят от нивото на обслужване.

Всъщност, 70% от процеса на извършване на покупка се базира на това как би се почувствал клиента от начина, по който се отнасят с него. Но вие вече знаете това.
Затова ще ви издадем още една тайна от кухнята – клиентите ви са ваши приятели. Добре, може би е силно определение, но това, което имахме предвид е:

Приятелството изисква работа и отдаденост преди, повреме и след като се случи.

Същото е и с клиентите.

Вие искате и имате нужда от клиенти, които се завръщат и водят със себе си нови клиенти. Те държат бизнеса ви жив! За да изградите подобна сигурност, трябва да установите след-продажбени връзки с клиентите си, дори и когато вече сте получили заплащането от тяхна страна.

Как да останем „приятели“ дори след като „сделката е сключена“?

Не губете връзка

Съхранявайте и поддържайте имейл лист на клиентите си, така че да можете да изпращате бюлетини и известия с последни новини, промоции и други. Дръжте ги информирани! Може да направите така, че кореспонденцията ви да изглежда персонална, дори когато не е. Интернет софтуери като MailChimp имат добри безплатни версии, които биха били от голяма полза.

Отговаряйте на всички въпроси и коментари навреме! Ако кореспонденцията, която пристига е голяма, може би е добре да наемете човек, който да ви помага. Бързата реакция впечатлява!

Покажете уважение

Помните ли онези вълшебни две думички, на които ни учеха като деца? - Моля и Благодаря. Уверете се, че те присъстват във всяка кореспонденция – имейл, отговор на запитване и т.н. Може да е дори бързо написано съобщение, но тези фрази добавят персонално усещане дори през екрана на компютъра.

Предложете процентно намаление (тип код) за повторни покупки, за да накарате потребителите не само да се върнат, но и да се почувстват специални (например: 10% отстъпка при следващата покупка). Платформата на GombaShop™ ви предлага интегриран инструмент за създаване на промокодове. С него лесно може да създадете промоции от този тип за клиенти на вашия онлайн магазин, задавайки различни параметри.

Провокирайте вирусния (вайръл) ефект като ги стимулирате да споделят промоцията с приятели чрез фейсбук пост или туит съобщение.

Направете всичко за тях

Задълбочете връзката като напомняте за себе си. Освен информация за поръчката добавете и писмо с благодарност след като покупката е финализирана. Ще спечелите бонус точки ако изпратите такова, написано ръчно, в опаковката заедно с продукта! Уверете се, че всяко писмо е персонализирано с името на клиента, за да видят, че наистина ви е грижа. Тези неща правят впечатление. Ето защо маркетинга днес залага все по-често на емоционалните апели пред рационалните.

Опознайте ги добре

Кой знае какво искат вашите клиенти по-добре от самите тях! Опознайте ги отблизо като винаги изисквате обратна връзка. Това ще е от полза за изграждането на една още по-успешна бъдеща стратегия.

Вслушате ли се в тези няколко простички, но есенциални правила ще можете да изградите не само добра връзка с потребителите, но и да създадете положителен имидж за вас и продукта, който предлагате.