Подход в дигиталния маркетинг, при който показвате реклами на потребители, които вече са посетили сайта ви или са се ангажирали по някакъв начин със съдържанието ви.
Ремаркетингът (наричан също и ретаргетинг) е популярен подход в дигиталния маркетинг, при който показвате реклами на потребители, които вече са посещавали сайта ви или по някакъв начин са се ангажирали с вашето съдържание.
Например: Потребител влиза в сайта ви, за да разгледа обувките, които предлагате. Излиза, без да е направил поръчка. След това в социалните медии и в сайтовете, които посещава, вижда реклами за обувки на вашия бранд.
Ремаркетингът е важен елемент от всяка маркетинг стратегия, защото потребителското пътешествие отнема време. И всъщност много малка част от потребителите правят поръчка веднага след като разгледат продукт. Обикновено те разглеждат конкурентните брандове и правят сравнение. Ако използвате ремаркетинг, ще увеличите процента на завършените си поръчки. Освен това ремаркетинг рекламите са по-ефективни в ценово отношение от стандартните – по простата причина, че хората, на които се показват ретаргетинг предложенията, със сигурност проявяват интерес към бранда ви и е по-лесно да бъдат конвертирани. Те са на по-преден етап в потребителската фуния (тоест са така наречените “топли клиенти”).
Ремаркетингът най-често работи по някой от тези два принципа:
- Таргетиране чрез pixel (тракинг код). На този принцип основно работят ремаркетинг рекламите в платформите на Meta и Google. В сайта ви има код, който оставя и проследява информация в браузъра на потребителя. Благодарение на тази информация може да се определи кога последно е посещавал сайта ви и да му покажете напомнящи реклами.
- Таргетиране на базата на списък. Вместо данни от браузъра на потребителя използвате списък с клиентска информация, например имейл адреси или телефони.
Ремаркетингът също може да се раздели на стандартен (показване на общи реклами за бранда ви или за промоции на вече ангажирани потребители) или динамичен (показване на реклами за конкретни продукти, които потребителите са разгледали).