Увеличете приходите на своя магазин в Интернет чрез предлагане на промокодове и ваучери
С настъпването на месец декември, всички търговци, включително и тези, развиващи своя бизнес онлайн, стартират трескава подготовка за голямото коледно и новогодишно пазаруване. Магазините активно разработват своите промоционални, маркетингови дейности, планирайки и обмисляйки похватите, които ще приложат.
Добавяйки функцията за създаване и управление на ваучери от администрация на магазините, базирани на GombaShop™, ние решихме да ви разкажем малко повече за този тип маркетингови инструменти.
Ваучерите и промокодовете за отстъпка представляват комбинация от символи, криеща зад себе си определен тип отстъпка. Те могат да бъдат персонални или за голяма група потребители, ограничени по период на валидност, с определени условия за ползване и т.н.
Привържениците на този маркетингов похват ще се застъпят за използването на промокодове и ваучери поради следните техни предимства:
- Промокодовете са лесен за имплементиране инструмент, особено ако софтуера, който използвате предлага такава функционалност. Кодовете и ваучерите са лесни за комуникиране и разпространение, а платформата на GombaShop™ ви помага да ги създадете бързо и лесно, само за няколко секунди. Може да създадете както промокодове, подходящи за свободно разпространение, така и ваучери с определени, предефинирани параметри (брой употреби, от кого могат да бъдат използвани, автоматично или ръчно генерирани и т.н.).
- Промокодовете и ваучерите са лесно проследими. Успешно можете да разберете в коя поръчка са използвани те, от кой канал идва клиента и т.н.
- Ваучерите и кодовете за отстъпки осигуряват консистентен ръст на конверсиите (поръчките) в магазина.
- Ваучерите за подарък могат да бъдат закупени, но не използвани в последствие.
Както всяко нещо, така и тези маркетингови инструменти притежават своите негативи. Дистрибуцията на промокодове, които не са ограничени спрямо броя на използванията, е неконтрулируема. Честите промоционални активности от подобен тип обуславят нелоялни потребители, изключително ценово чувствителни. Честите ценови отстъпки чрез ваучери и промокодове могат да разводнят имиджа на бранда, превръщайки го в дискаунтър, без това да е поставено като цел. Макар и увеличавайки броя на поръчките, промокодовете и ваучерите осезаемо намалят тяхната средна стойност.
Съществува един определен тип потребители – ловецът на оферти. Добре познат вид, до скоро прелиствал брошури, а днес смело сърфиращ в онлайн пространството. Този тип потребители имат отличаващо се поведение. Те добре проучват пазара, преди да пристъпят към действие. Сравняват цени и събират впечатления, изграждайки мнение - предпоставка за вземането на решение за покупка. Търсенето и лова на най-добрата оферта е истинско преживяване за тях, а резултата носи повече от удовлетворение. За тези потребители, покупката със специален промокод/ваучер е много по-голямо удоволствие от покупката на съща стойност, без код и обявена отстъпка – и са много по-склонни да осъществят такава.
Ваучерите и промокодовете имат много и различни начини на употреба и видове на предлаганата отстъпка.
Ваучери за подарък
Ваучерите за подарък дават възможност за заплащане на определена стойност преди случването на реална поръчка. Позволете на своите потребители да купят такъв за близки и приятели, като предварително дефинирате поне 2-3 различни опции. Например, ваучер на стойност 50, 100 или 150лв. Ваучерите ще намалят бъдещата поръчка със себестойността си, като притежателя ще може да закупи желан от него продукт.
Ваучерите за подарък (известни още като gift cards) осигуряват гъвкавост на вашите клиенти, които искат да закупят подарък за свои близки. Така те показват предпочитанията си към вашия магазин, но дават свободата на получателя сам да избере това, което желае.
Възстановяване на „изоставени колички“
Стимулирайте завършването на поръчка в своя онлайн магазин като предложите специална отстъпка или преференция за хора, които вече са посетили магазина, добавили са продукти в количката, но така и не са натиснали бутон „Купи“. Изпращането на имейл е един от маркетинговите похвати за възстановяване на „изоставени колички“, но такъв би бил далеч по-успешен ако добавите стимул, провокиращ бърза и навременна реакция, надвивайки колебанията – например, 15% отстъпка, ако бъде направена поръчка в рамките на следващите 24 часа.
Повече за изоставените колички и как да ги превърнете в позитив за своя онлайн бизнес ще научите тук.
Ремаркетинг
Ремаркетинга помага да напомните за себе си на потребители, които вече са посетили вашия онлайн магазин или са пазарували в него. Благодарение на инструментите, предлагани от различни социални мрежи и платформи за PPC реклама, можете да покажете банер, съдържащ код за определена преференция на потребители, разглеждали, например, конкретни продуктови страници.
Партньори, афилиати и инфлуенсъри
Специални преференции можете да дадете чрез ваучери или промокодове, индивидуално създадени за всеки ваш партньор или афилиат. Рекламирайки ви, те могат да предлагат отстъпки, стимулиращи покупката на вашия продукт.
Създайте специален промокод за избрани инфлуенсъри (публични личности, създаващи тенденции и формиращи мнения), изявяващи се в релевантна за вашите продукти сфера и ги помолете да го споделят в социалните мрежи срещу определено възнаграждение.
Позитива на използването на ваучери в този случай е възможността за проследяване на ROI - възвръщаемост на инвестицията в реклама. Тоест, използвайки индивидуални кодове за всеки партньор ще знаете точно от къде идва поръчката, за която е използван някой от тях.
Стимулиране на първа поръчка
Предложете отстъпка на онези, които към момента не са пазарували от вашия онлайн магазин и нямат регистриран профил в него.
Facebook оферти
Facebook offers – това са отстъпки, които можете лесно да създадете в социалната мрежа, споделяйки ги с всички свои последователи и фенове. Офертите могат да дават различен тип отстъпка, прилагайки се при определени, зададени от вас условия. Тези специални промоции могат лесно да бъдат промотирани като реклами чрез вашия ad manager.
Присъединяване към имейл лист
Стимулирайте желанието за получаване на имейл маркетингови съобщения като предложите еднократна отстъпка с предоставянето на създаден за целта промокод / ваучер. Вижте още хитри имейл маркетингови похвати тук.
Неочаквани изненади и периодични промоции
Покажете на своите клиенти колко важни са те за вас. Не чакайте специален повод, за да ги зарадвате, а създайте такъв сами. Изпратете им промокод комплимент – отстъпка от стойността на следващата им поръчка, безплатна доставка и пр., на техния рожден ден, имен ден, след 5-тата им поръчка в магазина или просто защото е петък. Създайте приятно усещане и добро впечатление и това със сигурност няма да бъде забравено.
Нека потребителите сами спечелят своя ваучер
Ангажирайте вниманието на своите потенциални клиенти като предложите ваучер за отстъпка, безплатна доставка или определена стойност на всеки, който хареса ваша страница в социална мрежа. Организирайте игра във Facebook, например, като подарите на печелившите ваучер, чрез който да пазаруват във вашия електронен магазин.
Празнични отстъпки
Коледа, Нова Година или друг голям празник? Това са моменти на активно пазаруване както офлайн, така и онлайн и потребителите са готови да похарчат голяма сума пари, търсейки най-добрите оферти. Дайте им причина да изберат именно вашия магазин, като не пропускате силният, празничен сезон.
Именно дните преди Коледа са подходящото време да организирате и стартирате предлагането на подаръчни ваучери в своя онлайн магазин. Не губете време - до празника остават само още 19 дни!