Как да заснемете продуктови снимки в изкуствена светлина?
Ако трябва да посочим елементите, които най-много допринасят за продажбите в онлайн магазина ви, със сигурност сред тях са снимките на артикулите. Те са първото, на което посетителят обръща внимание в продуктовата страница и за по-малко от секунда предават най-важната информация за предложенията ви.
Дори да нямате невероятни фотографски умения и скъпа техника, можете да създадете впечатляващи снимки за своите продукти. В предишната ни статия вече ви представихме най-важното за заснемането в естествена светлина, както и някои основни съвети за кадрирането и обработката на снимките. Тук ще вдигнем нивото още малко и ще ви покажем как да снимате сами в изкуствена светлина. И необходимата инвестиция за това е само около 130 лева.
Основното предимство да заснемате в изкуствена светлина е, че имате пълен контрол – при всякакво време и по всяко време на деня ще можете да покажете продуктите си в пълния им блясък. Тук ще ви запознаем с процеса по заснемането, стъпка по стъпка.
Какво ще ви е необходимо?
1. Продуктова палатка
Това е най-важният елемент, в който на практика се случва цялата магия. Продуктовата палатка събира на едно място всичко необходимо за заснемането – подходяща среда, лесно за контролиране осветление и възможност за смяна на фона.
Има различни разновидности, но за примера в тази статия ще използваме палатка с вградено осветление. В магазините за фотографска техника ще откриете и по-евтини варианти, при които трябва да използвате допълнителна лампа.
Необходима инвестиция:
~200 лв. за палатка с вградено осветление (като тази от снимката)
~100 лв. за по-евтиния вариант, без вградено осветление
2. Смартфон с добра камера
Всички съвременни модели телефони ще ви свършат достатъчно добра работа. Предполагаме всеки от вас има модерен смартфон, затова тук няма да има нужда от допълнителна инвестиция.
Необходима инвестиция: 0 лв.
3. Статив за смартфон
Той ще ви позволи не само да създадете по-качествени снимки без размазване в кадрите, но и да фиксирате еднократно сцената, без да имате необходимост да я нагласяте за всеки кадър.
Необходима инвестиция: ~20 лв. за по-бюджетните предложения
4. Фонове
Няколко листа кадастрон в различни цветове ще ви свършат страхотна работа за целта.
Препоръчваме ви да изберете цветове, на които продуктите ви ще се отличават достатъчно. А ако ще правите по-сериозна обработка или изрязване на снимките, използвайте бял фон.
Необходима инвестиция: ~15 лв. за 10 листа кадастрон в различни цветове
Как да направите снимките?
1. Отворете продуктовата палатка и поставете фона в задната ѝ част.
2. Поставете продуктите си в палатката.
Препоръчваме да ги поставите в центъра на палатката. Оставете повече разстояние около продуктите в аванс – винаги можете да го изрежете по-късно при обработката.
3. Закопчайте палатката и поставете телефона на статива.
Нагласете статива така, че да покажете продуктите си от най-добрия ъгъл.
4. Заснемете продуктите си.
Направете кадри от различни ъгли, детайлни снимки и кадри, съчетаващи няколко продукта. Колкото повече покажете от продуктите си, толкова по-лесно ще убедите клиентите да направят покупка.
Финалният резултат
След като имате кадрите, можете да ги обработите с програма като Adobe PhotoShop. Има и някои безплатни приложения, които можете да използвате направо от телефона си – като например SnapSeed.
Вижте съветите ни за обработката в предишната ни статия.