Как да заснемете продуктови снимки в изкуствена светлина?

Последно обновяване: 25 юли 2022

Как да заснемете продуктови снимки в изкуствена светлина?
Ако трябва да посочим елементите, които най-много допринасят за продажбите в онлайн магазина ви, със сигурност сред тях са
снимките на артикулите. Те са първото, на което посетителят обръща внимание в продуктовата страница и за по-малко от секунда предават най-важната информация за предложенията ви.

Дори да нямате невероятни фотографски умения и скъпа техника, можете да създадете впечатляващи снимки за своите продукти. В предишната ни статия вече ви представихме най-важното за заснемането в естествена светлина, както и някои основни съвети за кадрирането и обработката на снимките. Тук ще вдигнем нивото още малко и ще ви покажем как да снимате сами в изкуствена светлина. И необходимата инвестиция за това е само около 130 лева.

Основното предимство да заснемате в изкуствена светлина е, че имате пълен контрол – при всякакво време и по всяко време на деня ще можете да покажете продуктите си в пълния им блясък. Тук ще ви запознаем с процеса по заснемането, стъпка по стъпка.

Какво ще ви е необходимо?

1. Продуктова палатка

Това е най-важният елемент, в който на практика се случва цялата магия. Продуктовата палатка събира на едно място всичко необходимо за заснемането – подходяща среда, лесно за контролиране осветление и възможност за смяна на фона.

Има различни разновидности, но за примера в тази статия ще използваме палатка с вградено осветление. В магазините за фотографска техника ще откриете и по-евтини варианти, при които трябва да използвате допълнителна лампа.

Необходима инвестиция:

~200 лв. за палатка с вградено осветление (като тази от снимката)

~100 лв. за по-евтиния вариант, без вградено осветление

2. Смартфон с добра камера

Всички съвременни модели телефони ще ви свършат достатъчно добра работа. Предполагаме всеки от вас има модерен смартфон, затова тук няма да има нужда от допълнителна инвестиция.

Необходима инвестиция: 0 лв.

3. Статив за смартфон

Той ще ви позволи не само да създадете по-качествени снимки без размазване в кадрите, но и да фиксирате еднократно сцената, без да имате необходимост да я нагласяте за всеки кадър.

Необходима инвестиция: ~20 лв. за по-бюджетните предложения

4. Фонове

Няколко листа кадастрон в различни цветове ще ви свършат страхотна работа за целта.

Препоръчваме ви да изберете цветове, на които продуктите ви ще се отличават достатъчно. А ако ще правите по-сериозна обработка или изрязване на снимките, използвайте бял фон.

Необходима инвестиция: ~15 лв. за 10 листа кадастрон в различни цветове

Как да направите снимките?

1. Отворете продуктовата палатка и поставете фона в задната ѝ част.

2. Поставете продуктите си в палатката.

Препоръчваме да ги поставите в центъра на палатката. Оставете повече разстояние около продуктите в аванс – винаги можете да го изрежете по-късно при обработката.

3. Закопчайте палатката и поставете телефона на статива.

Нагласете статива така, че да покажете продуктите си от най-добрия ъгъл.

4. Заснемете продуктите си.

Направете кадри от различни ъгли, детайлни снимки и кадри, съчетаващи няколко продукта. Колкото повече покажете от продуктите си, толкова по-лесно ще убедите клиентите да направят покупка.

Финалният резултат

След като имате кадрите, можете да ги обработите с програма като Adobe PhotoShop. Има и някои безплатни приложения, които можете да използвате направо от телефона си – като например SnapSeed.

  

Вижте съветите ни за обработката в предишната ни статия.

Искате да имате собствен онлайн магазин с удобни функционалности за управлението на продуктите ви и мощни маркетинг инструменти? Лесно е с GombaShop™! Създайте го сега и се възползвайте от безплатния 14-дневен тестов период и 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.