Как да привлечете нови клиенти в онлайн магазина си?

Последно обновяване: 10 юли 2024

Наскоро сте създали онлайн магазина си или искате сега да стартирате своето е-commerce приключение? Знаем, че ви предстои едно от най-вълнуващите предизвикателства – да откриете първите си купувачи. Тук ще ви представим няколко доказани подхода, с помощта на които ще привлечете повече нови клиенти.

Статията е насочена предимно към наскоро стартирали онлайн магазини, но ще е полезна и за вече утвърдени бизнеси, които искат да разширят дейността си и да конвертират нова таргет аудитория.

Създайте awareness кампании за бранда си

Ако бизнесът ви е нов, аудиторията все още не е запозната добре с продуктите ви. Затова е важно в рекламите си да отговорите на няколко базови въпроса:

  • Какво представляват артикулите ви?
  • Как се използват? (ако продавате техника или други по-специфични продукти)
  • Какви са основните им предимства пред предложенията на конкурентите ви?

Затова е добре да стартирате кампания за осведоменост (awareness). С нея ще представите най-важното за бранда си и ще привлечете свеж трафик към сайта си. Разбира се, може да комбинирате awareness кампаниите с такива за конверсии (продажби).

Стартирайте промоции

Няма как да пропуснем и един добре познат подход, който винаги дава резултат. Класическите кампании с големи отстъпки са лесен начин да привлечете нови купувачи. Ако тепърва стартирате онлайн магазина си, е добра идея да направите едно голямо намаление, в което са включени всички ваши продукти (или поне най-популярните от тях). Така със сигурност ще грабнете вниманието на аудиторията.

Можете да експериментирате и с някои по-нестандартни опции като например лимитирани оферти или промоция при покупка над определена стойност. Вижте още идеи в статията ни.

Давайте подаръци при първа поръчка

Думите „безплатно“ и „подарък“ винаги работят, независимо какво и на кого продавате. Страхотна идея да привлечете свежи купувачи, е като им направите подарък за първа поръчка. Той може да бъде друг ваш продукт, мостра или пък брандиран артикул с логото ви (тениска, стикери, ключодържател или друго).

Изпробвайте и варианта да давате промокод за намаление при първа поръчка. Можете да комуникирате кода в рекламите си или в партньорствата с инфлуенсъри.

Добавете опция „Препоръчай на приятел“

Една страхотна идея, с която не само ще откриете нови купувачи, но и ще увеличите лоялността на вече съществуващата база от клиенти. Можете да създадете предложение от типа: Подари 5 лв. отстъпка на свой приятел и ще получиш 5 лв. намаление от следващата си поръчка при нас.

Такъв вид оферти се създават с така наречените referral програми. При търсене в Google ще ви излязат много опции за тях, сред които и безплатни.

Партнирайте си с инфлуенсъри

Популярните лица в социалните медии са добър начин да достигнете до нови потенциални купувачи и да използвате силата на авторитета. Подберете хора, които пасват на бранда ви и имат висока ангажираност (много лайкове и коментари под публикациите си).

С избраните инфлуенсъри можете да подготвите колаборативен пост, giveaway или пък специален промокод, съдържащ тяхното име. Предимството на такъв промокод е, че ще имате проследимост на активностите и ще разберете за колко точно продажби е допринесло партньорството.

 

GombaShop™ е изгоден начин да стартирате собствен онлайн магазин. В платформата можете лесно да създадете различни видове промоции, с които да привлечете нови купувачи. Възползвате от безплатния 14-дневен тестов период и от 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Създайте своя магазин тук.