Как да получите повече ревюта за продуктите си?
Обратната връзка на клиентите ви е ключова за развитието на бизнеса ви.
Ако имате достатъчно ревюта за продуктите в онлайн магазина си, ще изградите доверие, ще подобрите SEO оптимизацията и ще увеличите шанса за завършване на поръчката.
Звучи страхотно, нали? Тук ще ви дадем идеи как да получите повече отзиви.
1. Сложете ревютата на достъпно място в сайта си
Почти всички онлайн купувачи гледат ревютата, преди да вземат решение за покупка. Затова трябва да им ги покажете на видно място. Ето няколко идеи как да го направите:
- В продуктовата страница на всеки свой артикул покажете по отличаващ се начин оценката му (близо до заглавието и до цената, без необходимост от скролване). Покажете в страницата и текстовите потребителски отзиви за продукта, за да могат посетителите да добият по-ясна представа.
- Добавете на началната си страница подбрани ревюта. Те трябва да са искрени, грабващи и да показват имената (и по възможност снимка) на потребителя и детайлен текст.
- Добавете филтри в сайта си, които сортират по най-високо оценявани продукти.
2. Подканете клиентите си да напишат ревю
Това звучи очевидно, но твърде много бизнеси просто забравят да го правят. Особено ако сте малък онлайн магазин, не се колебайте директно да поискате отзив за продукта си. Напишете персонално съобщение до клиентите си, благодарете им за поръчката и ги помолете за ревю. Личното отношение е много важно за тях и е доста вероятно да откликнат на молбата ви.
Когато онлайн бизнесът ви започне да се развива, ще трябва да автоматизирате този процес. Изпращайте имейл няколко дни след поръчката, обяснете в него колко е важно за развитието на бранда ви обратната връзка и сложете ясен call-to-action за добавяне на ревю.
3. Улеснете добавянето на ревюта
Много потребители не оставят отзив просто защото не са сигурни какво да напишат. Освен да им покажете на видно място други ревюта, можете да ги улесните и по друг начин – като подготвите лесна за попълване форма.
Препоръчваме ви не само да добавите оценка със звезди и поле за текст, но и да категоризирате въпросите.
Например, ако продавате мобилни телефони, помолете потребителите да оценят в отделни полета скоростта, камерата, батерията и т.н.
4. Използвайте социалните медии
Instagram, Facebook и TikTok ви предоставят много креативни начини да получите повече ревюта. Плюсът при социалните медии е и че там потребителите имат свои снимки, което създава още повече достоверност.
Ето няколко идеи как да получите ревюта в социалните медии:
- Помолете лоялните си клиенти, с които си пишете често, да оставят ревю.
- Използвайте коментарите под постовете си (или постове, в които са ви тагвали) като ревюта и ги качете в сайта си или в своя профил.
- Подканете в стори с въпрос потребителите да споделят впечатление за продуктите ви и го използвайте за отзив.
Разбира се, преди да качите името и снимката на потребител в сайта си, им поискайте съгласие.
5. Предложете нещо в замяна
Ако ревютата са ключови за бранда ви (например разчитате на TrustPilot за изграждане на своя бранд имидж), добра идея е да наградите клиентите, които напишат отзив.
Малък подарък, промо код за следваща поръчка, безплатна доставка за следваща поръчка – има много атрактивни предложения, които можете да направите на купувачите.
Искате да имате собствен онлайн магазин, който е лесен за управление? Създайте го сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период и 50% отстъпка за годишен абонамент. Започнете тук.