над 6000 успешно създадени онлайн магазина, последно обновяване 3 Октомври 2022

всички
Годишни
абонаменти на
половин
цена.

-50%

СЪЗДАЙТЕ ОНЛАЙН МАГАЗИН

НачалоБлог за електронна търговия → Как да получите полезна обратна връзка от клиентите си?

Как да получите полезна обратна връзка от клиентите си?

14 Септември 2022

Как да получите полезна обратна връзка от клиентите си?

Колко добре познавате своите клиенти?

Опознаването на аудиторията е ключово за бизнеса ви и ще е полезно в много отношения – независимо дали разрешавате временни казуси, или искате да подобрите резултатите си в дългосрочен план.

Тук ще ви представим три основни начина, с които ще получите наистина полезен feedback (обратна връзка) за продуктите и обслужването си.

1. Добавете потребителски ревюта в сайта си

Потребителските ревюта са често използван подход за създаване на доверие в бранда ви, а освен това положителните отзиви са страхотна отправна точка за създаването на рекламни послания. Препоръчваме ви да добавите опция за ревюта поне в продуктовите страници. Можете да обособите и отделна страница за обратна връзка.

Ето няколко съвета за това как да използвате ревютата на своите клиенти – както позитивните, така и негативните:

  • Искайте повече информация. Добре познатата функционалност за оценка от 1 до 5 звезди е добро начало, но ви препоръчваме да бъдете по-детайлни. Разделете ревюто на няколко основни показателя (например качество на продукта, време за доставка, обслужване) – така ще получите конкретна информация за всеки от тях. Задължително добавете и поле за коментар.

  • Отговаряйте на всички ревюта. Дори някой отзив да е изцяло позитивен, най-малкото изкажете благодарност в отговора си. Можете и да зададете допълнителен въпрос. Например, ако потребителят е написал: Страхотен продукт, много съм доволна!, можете да отговорите: Благодарим за високата оценка. За какво го използвахте? Подобни въпроси ще ви помогнат да опознаете още по-добре аудиторията си.

  • Бъдете искрени и отзивчиви. Когато получите негативно ревю, не бързайте да го изтривате. Ако ще развивате сериозен онлайн бизнес, трябва да обръщате внимание на всеки свой клиент. Задавайте въпроси и направете всичко възможно потребителите да разберат, че ще се заемете с казуса. При необходимост изпратете и компенсация.

2. Организирайте клиентски проучвания

Тази част често е пренебрегвана от собствениците на онлайн магазини, затова тук ще ѝ обърнем по-детайлно внимание. Добре разработеното проучване ще ви помогне да опознаете аудиторията си в дълбочина и да подобрите дългосрочната си стратегия.

Ето кои са основните типове проучвания, които можете да организирате:

  • NPS (Net Promoter Score). Това е един от най-популярните видове клиентски проучвания. И е много семпъл – състои се само от въпроса: От 0 до 10, колко сте склонни да препоръчате бизнеса ни на свои приятели и познати?

  • CSAT (Customer Satisfaction Score). Проучване, базиращо се на въпроса: От 0 до 10, колко сте доволни от продукта? Изглежда доста близко до предишния тип, но има една съществена разлика – CSAT се фокусира върху това колко са доволни потребителите, а NPS се фокусира върху лоялността на купувачите.

Препоръчваме ви в проучването за Customer Satisfaction Score да добавите и по-конкретни въпроси, за да получите оценка за различните видове продукти и за различните етапи от потребителското преживяване.

  • CES (Customer Effort Score). Този вид проучване се фокусира върху удобството на ползване на продуктите и на сайта ви. В него можете да задавате въпроси от типа: Колко лесно завършихте поръчката си?; Кое най-много ви затрудни при употребата на продукта? (Ако имате по-специфични артикули); Лесна ли беше комуникацията с нашия екип?

Можете да организирате своите клиентски проучвания като част от имейл маркетинг активностите си – като изпратите имейл с няколко по-специфични въпроса към абонатите в списъка си.

Друг често срещан вариант е да използвате някои от популярните уеб базирани платформи за проучвания като Google Forms (най-семплият и безплатен вариант) и SurveyMonkey – те са много удобни за използване и предлагат разнообразие от функционалности.

3. Използвайте силата на социалните медии

Всички съвети, представени по-горе, важат с пълна сила и за комуникацията в социалните медии. Те са канали, които ще ви помогнат да опознаете по-добре аудиторията си – затова не ги използвайте само за рекламно съдържание, а и за да получите обратна връзка:

  • Следете и отговаряйте на ревютата във Facebook и при необходимост продължете комуникацията с клиентите, за да разрешите възникналите казуси навреме.

  • Публикувайте сторита с анкети и въпроси. Те са лесен начин да добиете представа за общото мнение за продуктите и сайта си.

  • Пишете директно на клиентите, с които вече сте комуникирали, и им поискайте детайлна обратна връзка за впечатлението от артикулите.

Не забравяйте, че получаването на обратна връзка е дългосрочен процес и доволните клиенти невинаги остават доволни за по-дълго време. Следете редовно оценките за своите продукти и при необходимост обновявайте проучванията си.


Искате да имате собствен онлайн магазин, в който е лесно да добавите функционалности за коментари и оценка на продуктите си? Създайте го сега с GombaShop™ и се възползвайте от 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент и безплатен 14-дневен тестов период. Започнете тук.



Фон за онлайн секция

Защо GombaShop е правилното решение?

Ние няма да ви залъгваме с изброяване на хиляди опции, които никога няма да ползвате,
нито ще ви засипваме с объркваща информация за това какви невероятни възможности предлага нашата платформа.
Това просто не е необходимо, защото GombaShop работи!
Работи бързо, лесно и притежава всичко необходимо, за да стартирате Вашия онлайн бизнес.
Убедете се сами!
Възползвайте се от 14 дневния безплатен тестов период и отворете Вашия интернет магазин още сега!
GombaShop Bulgaria - Създайте онлайн магазин