Как да изберете подходяща платформа за онлайн магазина си?
Създаването на онлайн магазин е начинание, което изисква разнообразни умения и голяма подготовка. Ако вече сте свършили част от работата и имате идея и разработен бизнес план, сега идва моментът да изберете своята е-commerce платформа.
Това е ключово решение за бизнеса ви. От платформата за онлайн търговия до голяма степен зависи колко лесно ще създадете и развивате сайта си. Тя влияе на цялостното потребителско преживяване и съответно – на продажбите ви.
В момента на пазара има много различни варианти и знаем, че изборът може да е труден. Но с правилните насоки лесно можете да откриете най-подходящата за вас сред всички опции.
Какво да вземете предвид при избора на платформа?
Има ли всички важни за вас функционалности?
Първо определете дали платформата отговаря на основните ви изисквания. Ето няколко елемента, на които задължително да обърнете внимание:
- Подходяща ли е за вашия вид продукти?
- Има ли всички ключови за вас функционалности? (например: бърза поръчка и часови слотове за доставка, ако ще продавате хранителни стоки)
- Разполага ли с мобилна версия или риспонсив дизайн?
Лесни ли са употребата и поддръжката ѝ?
Не искате да прекарвате дни в разучаване на платформата, оправяне на проблеми и сложни технически операции, нали? Все пак можете да вложите това време в развиването на бизнеса и увеличаването на продажбите си!
Именно затова е важно да изберете е-commerce решение, което се използва лесно и не изисква да имате специфични умения.
Какви са цените и таксите?
Много стартиращи предприемачи харчат огромни суми за създаването на сайт от нулата или за скъпи платформи. Ако имате малък или среден онлайн бизнес, не ви препоръчваме да поемате по този път – вместо това потърсете изгодни решения, които ще ви вършат достатъчно добра работа и ще ви позволят да започнете възможно най-скоро.
Какво е важно да вземете предвид?
- Проверете дали набелязаните от вас платформи изискват да платите такса за създаването на онлайн магазина.
- Сравнете цените за различните абонаменти, за да определите кой от плановете ще покрива всички ваши изисквания и същевременно ще е изгоден.
- Нещо, което много онлайн предприемачи пропускат – проверете дали има допълнителни такси (например комисиона, която се начислява върху всяка ваша поръчка), или такса за инсталиране на нови функционалности.
Популярни опции за е-commerce решение
Когато става въпрос конкретно за платформи за онлайн магазини, най-популярните варианти са два: Open-source и SaaS.
- Open-source платформите като OpenCart, Wordpress и Magento (вече популярна като Adobe Commerce) са решения, базирани на отворен код, които обикновено са напълно безплатни. Те са много популярни и за тях ще откриете разнообразие от помощни материали и ресурси. Но имайте предвид, че open-source решенията изискват да инвестирате повече време и да имате технически умения.
- SaaS решенията за е-commerce са платформи, които ви предоставят всичко необходимо за управлението на собствен магазин само срещу малък месечен абонамент. Те са лесни за използване и много подходящи за малки и средни бизнеси.
Интеграции – развийте пълния потенциал на бизнеса си
Кои са ключовите интеграции за всеки магазин?
Целта на е-commerce платформата не е просто да създадете сайт с нея. Тя трябва да ви помага да достигате до максимално много купувачи и да управлявате ефективно бизнеса си. Ето кои интеграции е задължително да има избраното от вас решение:
- Всички популярни методи за плащане.
- Куриерски услуги.
- Интеграция с инструмент за анализи (най-популярният е Google Analytics).
- Лесна връзка със складов софтуер.
Маркетинг платформи и други интеграции с трети страни
Успехът ви до голяма степен ще зависи от това колко добре рекламирате бизнеса си. Именно затова е важно платформата ви за онлайн търговия да предлага голямо разнообразие от маркетинг допълнения: Mailchimp, сайтове за сравнение, платформи за маркетинг автоматизация и други.
Проучете и другите възможности за интеграции с трети страни, които ще ви помогнат да подобрите потребителското преживяване. Сред многото опции са допълненията за чат на живо, за обаждане по телефона, коментари към продуктите и live shopping.
Как да се запознаете с платформите, преди да направите избор?
Безплатни версии и пробни периоди
Ако набелязаните от вас платформи предлагат безплатен тест, задължително се възползвайте от него. Само така можете да разберете дали решението е лесно за използване и дали то ще ви върши работа.
Тествайте всички основни функционалности (качване и редакция на продукти, избор и персонализиране на дизайна, извършване и обработване на поръчки) и проверете дали сайтът ви изглежда добре на различни устройства.
Съберете обратна връзка от други потребители
Обърнете внимание и на мненията на клиентите. Проучете какво пишат потребителите в групите и форумите, а също и под рекламите и публикациите в социалните медии – така ще добиете добра обща представа.
Има ли голям брой магазини и популярни бизнеси, които използват набелязаните от вас е-commerce решения? Това също е добър индикатор за надеждността на платформата, на който да обърнете внимание.
Как да прехвърлите магазина си на нова платформа?
Имате работещ онлайн бизнес, който искате да преместите на друго е-commerce решение? Освен да отговаря на основните изисквания, които разгледахме по-горе, новата платформа трябва да ви дава възможност за лесна миграция към нея.
Ето кои са основните стъпки при прехвърлянето на онлайн магазина:
- Backup на информацията.
- Първоначална настройка на новото е-commerce решение.
- Експорт на данните от стария сайт и качването им в новия.
- Редиректи, SEO одит и други стъпки, свързани с оптимизацията за търсещи машини.
- Тестване на всички функционалности на новото решение и оправяне на възникналите проблеми.
Прочетете нашата детайлна статия за мигрирането на онлайн магазин.
Ако искате лесно да създадете онлайн магазин, SaaS платформата GombaShop™ е подходящ избор за вас. Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.