1 година GombaShop™ на българския пазар - инфографика с данни от онлайн магазини, използващи платформата

Последно обновяване: 23 октомври 2014
Статистика за новосъздадени електронни магазини използващи GombaShop™, базирана на над  2000 създадени сайта за периода Септ. 2013г. - Септ. 2014г.



По-важното:
  • 20% от магазините реализират 80% от общия оборот
  • 28% от търговците се отказват в рамките на първите 6 месеца
  • 13 дни - усредненият период, необходим на новостартирал онлайн магазин, за да реализира първата си продажба
  • 20% от търговците не рекламират, а над 50% инвестират под 500 лв. на месец за реклама на магазина си.
  • Голяма част от търговците в България все още се чувстват несигурни при стартирането на собствен интернет магазин. Част от тях подхождат със свръх очаквания към развитието на своя онлайн бизнес и бързо губят мотивация за развитие. Други пък, са прекалено резервирани и плахи, което дава своето отражение върху времето за реализиране на поставените цели.
  • Наблюдава се стабилна тенденция към създаване на работещи магазини, с по-големи инвестиции в реклама, по-добро съдържание и по-големи обороти.
  • Голяма част от търговците успяват да реализират първите си продажби още в рамките на няколко дни от стартиране на магазина. При повечето от тях обаче, това е в резултат на лична комуникация и привличане на вече съществуващи клиенти или познати.
  • След преминаване на този период, продажбите започват да корелират изцяло с маркетинг активностите, като това как онлайн търговците се справят с тях, определя успеха или неуспеха на новостартиралия магазин.
  • Почти 100% от по-малките магазини, предпочитат да заплащат рекламата си „на клик“. Това е очакван резултат предвид по-големия стремеж към директни бързи конверсии (продажби) и липса на по-дългосрочни стратегии за развитие на бранд.
  • Голяма част от създателите на GombaShop™ магазини предпочитат Facebook като основен рекламен канал. Причините за това са: - голям процент на стоки с нисък номинал, предполагащи емоционално взимане на решение за покупка - по-лесно управление на рекламата и комуникацията с клиентите
  • Наложения платеж все още е предпочитаната форма на разплащане в България. При голяма част от търговците, използващи GombaShop™, това е единствената възможна форма за плащане.
  • Макар че платформата е много удобна за работа на външни пазари, потребителите на GombaShop™ са предимно ориентирани към българския клиент.

©2014 Gombashop™