10 съвета за това как да организирате съдържанието в своя онлайн магазин
Съдържанието на онлайн магазина е многокомпонентна структура от основно значение. То подпомага всяка една фаза от процеса на вземане на решение за покупка. Благодарение не само на вашето уникално предложение за продажба, но и на цялостното съдържание в онлайн магазина клиентите ще могат да се запознаят с продукта ви, да вземат решение за покупка, да се върнат в магазина, да повторят покупка, да развият лоялност към бранда.
Съдържание на начална и каталожна страница
Създайте най-доброто първо впечатление! Нека клиентите се влюбят в продукта ви още в началото, докато скролират на home page или „разлистват“ каталога. Понякога един поглед е достатъчен, за да предизвикате интерес. Заложете на красив, интуитивен и минималистичен дизайн. Акцентирайте върху обекти и послания, като избягвате натрапчиви комбинации от цветове, форми, артистични филтри и ефекти.
Дайте достъпни линкове към важните страници и предоставете лесен начин за получаване на повече информация – например, бутон за бърз преглед и директна покупка преди дори да сте стигнали до страницата на продукта.
Съдържание на продуктова страница
Продуктовата страница трябва да дава максимално много информация за продукта. Нека описанията ви са оригинални, наративни, създаващи в клиента представата за точния продукт, нужен за удовлетворяване на неговата нужда или решаване на даден негов проблем. Съдържанието е чудесното допълнение към качествените, детайлни изображения, които създават виртуалната „визуализация“ на артикулите. Защото когато клиента не може да докосне и усети продукта, той трябва да се доближи максимално близо до реалната представа за него в своите съзнание и въображение.
Дайте необходимата информация за точна стойност и начин на доставка ясно и синтезирано. Добавете мултимедия – видео съдържанието е все по-използвано с цел ангажиране на желаната аудитория. И доказано работи.
Добавете възможност за създаване на „шум“- стимулирайте „вирусния“ ефект като предизвикате желанието за споделяне и предоставите удобни за тази цел инструменти. Например, линкове на релевантни социални мрежи, възможност за директни коментари под продукта и т.н.
Съдържание за „роботи“
Не забравяйте, че създавайки съдържание, то се чете не само от хора, но и от „роботи“ или известните на всички алгоритми на Google и други уеб търсачки.
Не дублирайте съдържание. Винаги е по-лесно да вземем нещо готово, което ни звучи добре. Но всяка „кражба“ се наказва от търсачките с понижаване на позициите в резултатите.
Проверете как изглежда магазина ви при търсене в Google. Уверете се, че сте формулирали правилните мета заглавия и описания, чрез които ще бъде представен линка към Вашия онлайн магазин. Важно е те да включват всички ключови за вашия бизнес думи и фрази, синтезирани в 255 символа.
Проверете как изглеждат продуктите при споделяне във Facebook и Google+. Социалните мрежи „четат“ кода, който стои зад споделения линк, извеждайки кратък текст от описанието, заглавието, което сте въвели за продукта си, както и неговите изображения.
Уверете се, че магазина ви е базиран върху семантичен и добре структуриран код. Важно е той да е разработен в съответствие с последните изисквания и препоръки на Google. Всички дизайн шаблони в платформата на GombaShop, например, са именно такива – във всеки един от тях са интегрирани schema.org структурни данни, подобряващи индексацията.
Създаването на текстово съдържание за онлайн магазините има своите правила, които бихме могли да обобщим в следните направления. Те важат за елементи като новини или блог статии, описания на продуктите, текстове в информационни страници и т.н.:
- Разберете какво е важно за вашите потребители.
За да се завръщат хората във вашия онлайн магазин/уебсайт те трябва да усетят нуждата да го направят. Дайте правилния стимул.
- Направете проучване за това кои са най-често търсените теми и фрази.
Колкото популярна е една тема, толкова повече хора ще искат да се запознаят с това, което вие сте разказали за нея. В интернет съществуват множество инструменти, които показват статистики, за това кои са най-често използваните ключови думи при търсения. Най-простичкия и хитър начин е да започнете да изписвате дадена дума в полето за търсене на Google, а системата на търсачката автоматично ще изведе предложения за най-често търсените фрази, които я включват. Друг подходящ инструмент за тази цел, отново от Google, e Google Trends.
- Старайте се да публикувате максимално много авторско съдържание и
- Избягвайте дупликирането на съдържание.
Да си припомним и запомним – дублираното съдържание не носи ползи, така че забравете за тази практика. Това, обаче, не значи, че не можете да взаимствате идеи. В случай, че попаднете на статия, описваща интересна тема, съставете списък с ключовите моменти, които са ви направили впечатление. Преразказвайте, но не преписвайте. След това, направете малко проучване по темата и оформете текст, базиран на знанията, които току що сте получили. Добре познат SEO метод за "безопастно и полезно" взаимстване на статии е така наречената "техника на небостъргача“. Накратко - откривате интересно, търсено съдържание, преработвате го и го надграждате, за да стане по-добро, а след това го споделяте с правилната аудитория. Ето тук можете да откриете и повече информация за нея.
- Ако ползвате чужди съдържание не забравяйте да цитирате източника.
Задължително условие е да се съобразите с авторските права и да укажете необходимото внимание на хората, положили труд в създаването на текстове и друго, визуално съдържание.
- Стремете се да предоставяте изчерпателна, стойностна и добре структурирана информация.
Предложете ангажиращо съдържание и не пишете „кухи“ статии без смисъл и с ниско качество, само за да достигнете количество и обем.
- Не публикувайте прекалено дълги и сложни текстове.
Не рискувайте да загубите интереса на читателя "раздувайки" излишно темата или бягайки от основната линия с цел по-дълго съдържание. Предложете стегнати, кратки, но интересни и вълнуващи текстове, които да впечатлят с оригиналност и стил, а не с дължина.
- Форматирайте текстовете.
Задължително условие е правилното форматиране. Визуалното ни възприятие е естет. Вниманието може да бъде задържано от добре структуриран текст, с подчертани ключови моменти, отличени заглавия, булет списъци на правилните места и добре съобразени шрифтове.
- Дайте възможност на потребителите си да добият още повече информация.
Добавете линкове и препратки към ресурси, подкрепящи темата и външни сайтове, от където може да се получи по-подробна информация.
- Илюстрирайте текста със снимкови и видео материали.
Вмъкнете видеа и изображения стилизирано и умерено, така че да изглеждат добре, да не са натрапчиви и да не отвличат вниманието от основния текст. В случай, че добавяте видео нека то е завършващия акцент.