Най-важните страници за всеки онлайн магазин

Последно обновяване: 22 октомври 2023

Най-важните страници за всеки онлайн магазин

Управлението на успешен онлайн бизнес изисква много повече от това просто да качите продуктите си. За да привлечете и задържите клиенти, важно е също и да имате добре организиран сайт, който прави пазаруването лесно и приятно.

В тази статия ще разгледаме най-важните страници за всеки онлайн магазин. Ще ви представим и някои ключови съвети: какво съдържание да добавите и как да го организирате, за да създадете доверие у клиентите си и да увеличите продажбите си.

1.Начална страница

Вашата дигитална витрина

Началната страница на вашия онлайн магазин често е първото нещо, което посетителите ви виждат. Тя е мястото, където потребителите се запознават по-подробно с бранда ви. А понякога хора, които са кликнали на рекламен банер и са попаднали в продуктова или категорийна страница, се връщат на home page-а, за да научат повече за вашия бизнес. Затова началната ви страница трябва да бъде едновременно грабваща, лесна за използване и да информира за основните предимства на бранда ви.

За тази и за останалите страници няма да се фокусираме върху цялостната визия на сайта ви (ако искате да научите повече за избора на дизайн, прочетете в тази статия). Тук ще се фокусираме върху съдържанието и подредбата на най-важните елементи.

Какъвто и дизайн шаблон да изберете, е важно да качите висококачествени изображения. Обърнете специално внимание на банерите: те заемат най-голямата площ и най-вероятно ще са най-кликаните елементи от началната страница. Банерите са мястото, където да представите актуалните си промоции, фокус продукти или категории и други важни за клиентите ви новини.

Под банерите можете да добавите секции за най-нови, най-продавани или препоръчани артикули. Ето един пример с началната страница на нашите клиенти Varrio Sport:

2. Страница с продуктов каталог (категорийна страница)

Представете своето продуктово портфолио

Това е мястото, където клиентите ви ще се запознаят с асортимента, който предлагате. Първото впечатление е важно, затова внимателно подберете продуктовите снимки, които да се показват като thumbnail.

Ключови за тази страница са филтрите: по марки, цена, размери, материали и други; както и опцията за подреждане на продукти (най-често използвани са сортирането по цена и по процент на намаление).

Добра идея е тук да добавите и кратко описание за съответната продуктова категория. Това ще е полезно за посетителите и ще помогне за по-доброто ви класиране в търсачките. Прочетете повече за SEO оптимизацията.

3. Продуктова страница

Превърнете посетителите в купувачи

Тук се случва решението за покупка. Продуктовата страница трябва да предоставя изчерпателна информация за артикула: цена, характеристики, размери, наличности и други. Използвайте привлекателни и качествени снимки и по възможност качете видео. Ако продуктът е на промоция, я отбележете с достатъчно отличаващ се текст или стикер. Важно е да имате голям и открояващ се бутон за поръчка или добавяне в количката (така нареченият call-to-action).

Ето още няколко елемента, които можете да включите в тази страница:

  • Коментари и оценки. Те не само ще помогнат да потребителите да вземат решение за покупка, но и ще допринесат за по-добро класиране в търсачките. Избрани отзиви от продуктите можете да поставите и на началната си страница или в друга специална секция.
  • Свързани и подобни продукти (cross-sell предложения).
  • Промоционални пакети, в които продуктът участва (upsell предложения). Тази и горните секции ще ви помогнат да увеличите средната стойност на поръчките си.
  • Опция за бърза поръчка, която изисква единствено въвеждането на телефонен номер.

Ето един пример с продуктова страница в Оле Мале:

Вижте още съвети за продуктовата страница.

4. Страница "За нас".

Запомнящо се представяне за вашия бранд

Това е мястото, където да представите бизнеса си в детайли и да дадете малко информация “зад кулисите”.

Кои сте вие? Как ви хрумна идеята за стартирането на този онлайн бизнес? Кои са най-ярките моменти от историята ви? Каква е мисията ви и какво ви вдъхновява да продължавате да се трудите всеки ден?

Отговорете на тези въпроси по увлекателен за потребителите начин и добавете подходящи снимки: ваши, от бизнеса ви преди години или от събития, на които сте участвали.

Ангажирате се с благотворителни каузи или други важни за обществото дейности? Включете ги и в тази страница, защото тези теми са важни за много потребители.

5. Контакти.

Лесна връзка с вас

Контактната информация е ключова за всеки онлайн бизнес. Тук не е достатъчно просто да сложите форма за връзка: трябва да предоставите всички начини, по които потребителите ви могат да се свържат с вас: имейл, телефон, физически адрес, линкове към социалните ви медии.

Ако имате и физически магазин, добавете информация за него. Това ще допринесе за създаването на доверие в посетителите ви.

6. Общи условия, политика за поверителност, информация за бисквитки.

Задължителна информация за всеки онлайн магазин

Като заговорихме за доверие, няма как да не споменем и тези страници. А и по закон всеки онлайн магазин е длъжен да предоставя тези детайли и да спазва Общия регламент за защита на личните данни (GDPR).

Ако използвате SaaS платформата на GombaShop™, ще получите цялата тази информация наготово! Ние ви предоставяме готови шаблони за тези три страници, както и допълнителни функционалности за cъxpaнението, обработката и изтриването (анонимизацията) нa лични дaнни. Прочетете повече тук.

7. Информация за доставка, връщане и гаранция.

Ясни и прозрачни условия

Тази информацията може да е ключов фактор при вземането на решение за покупка от страна на потребителите. Препоръчваме в продуктовата страница да представите базовата информация, а в отделните страници да опишете всички необходими детайли.

  • Какво е времето за доставка? Доставяте ли в почивни дни? Могат ли потребителите да избират определен часови диапазон, в който да получат пратката си?
  • Какви са условията за връщане и замяна на продуктите? Как става възстановяването на сумата?
  • Каква е гаранцията на артикулите ви и мога ли да върна продукт за ремонт?

Трябва да можете да отговорите на тези въпроси ясно и достатъчно детайлно. Не забравяйте, че целта е да създадете успешен онлайн бизнес, на който потребителите се доверяват. Не се опитвайте да прикриете информация или да подвеждате.

8. Често задавани въпроси.

FAQ или често задаваните въпроси е мястото, което потребителите ще посещават, ако не са получили достатъчно информация от останалите страници. Благодарение на нея и вие, и клиентите ще си спестите време – защото много често хората предпочитат да открият информацията в тази секция, вместо да ви се обадят по телефона, например.

Ключово за тази страница е да подберете и подредите добре въпросите си, както и да им отговорите максимално кратко, но и информативно.

Прочетете подробните ни съвети за FAQ раздела.

И за финал: имайте предвид, че не става въпрос просто за “наливане” на съдържание в онлайн магазина ви. Работата по тези елементи трябва да е непрестанен процес. Обновявайте началната си страница с актуални банери. Освежавайте раздела с ревюта, като добавяте нови отзиви. Качвайте нови снимки и видеа към продуктите си. Поддържайте блог, в който да разказвате повече за предложенията си и за новините около бранда си. Вариантите са много!

 

Имате идея са собствен бизнес? Ако създадете своя онлайн магазин със SaaS платформата на GombaShop™, ще получите всички необходими страници и функционалности наготово и лесно можете да обновявате съдържанието в тях. Стартирайте сега и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период, както и от 40% отстъпка при сключване на абонамент за една година. Започнете тук.