над 6000 успешно създадени онлайн магазина, последно обновяване 27 Октомври 2020

сега, всички
Годишни
абонаменти на
половин
цена.

-50%

СЪЗДАЙТЕ ОНЛАЙН МАГАЗИН

НачалоБлог за електронна търговия → Какво трябва да знаете за новите и завръщащите се клиенти в онлайн магазина ви?

Какво трябва да знаете за новите и завръщащите се клиенти в онлайн магазина ви?

25 Септември 2020

Най-важното за новите и завръщащите се клиенти
За да измервате ефективно резултатите на онлайн магазина си, не е достатъчно просто да следите броя поръчки или общата им стойност. Важно е също да разпознавате спецификите в начина, по който вашите клиенти пазаруват.

Между поведението на новите и завръщащите се клиенти има няколко ключови разлики. Ако ги опознаете добре, можете не само да създадете лоялна аудитория, но и да увеличите продажбите си.

Какво е характерно за новите клиенти?

Това са хора, които скоро са направили първата си поръчка. Вашата цел е да ги поканите да купят отново – и то възможно най-скоро, преди да загубят интерес към бранда ви. Ето какво е добре да знаете за тях:

  • Цената за привличането им е по-висока. Стойностите варират в зависимост от вида на продуктите, но обикновено за създаването на нови клиенти се изисква в пъти по-голяма инвестиция в реклама.

  • Често са ценово ориентирани. Отстъпките са един от най-ефективните начини да увеличите продажбите си. А ако офертата ви е достатъчно добра, с нея можете дори да привлечете хора, които вече са лоялни към конкурентен бранд.

  • Не са напълно запознати с бранда ви. Въпреки че вече са направили покупка, те все още са в процес на опознаване на продуктите ви. Вашата задача е да разберете дали са били доволни от доставените продукти, за да подобрите обслужването си в бъдеще.

Добре е да знаете, че този вид клиенти са от ключово значение за новите онлайн магазини. Ако тепърва стартирате бизнес, вашите усилия трябва да са изцяло насочени в търсене на нови купувачи – това ще ви даде необходимата начална клиентска база. На по-късен етап включете и стратегии за задържане на съществуващите клиенти.

С какво се отличават завръщащите се клиенти?

Ако имате достатъчно лоялни купувачи, те не само ще ви носят сигурни приходи, но и могат да бъдат предпоставка за създаване на повече възможности за развитие на бизнеса ви. Ето кое е най-важното за тях: 

  • Конвертират по-лесно. Рекламните бюджети, инвестирани с цел генериране на покупка от завръщащи се клиенти, са много по-ниски. И тъй като те познават предимствата на бранда ви, обикновено ще им е необходимо по-малко време, за да вземат решение за покупка.

  • Дават ви полезна обратна връзка. Лоялните клиенти вече са закупили поне три-четири пъти от вас и са запознати с продуктите ви. Те често ще споделят своите впечатления и ще ви дадат ценни мнения и съвети.

  • Помагат ви в привличането на нова аудитория. Личната препоръка все още е сред най-честите причини хората да изберат някой бранд. Ако вашите клиенти са останали доволни, е много вероятно да споделят за вас на своите близки хора.

Как да увеличите лоялността на купувачите си?

Процесът по задържане на клиенти (познат на английски като customer retention) е нелека задача, която ще става все по-важна с развиването на вашия магазин. Основната ѝ цел е в дългосрочен план да увеличите прихода от всеки отделен клиент. Има няколко основни съвета, които ще ви помогнат в това.

Създайте ангажирана аудитория

Бъдете активни в социалните медии и блога си и представяйте съдържание, отговарящо на интересите на аудиторията ви. Така ще създадете лоялна общност, която по-бързо научава за новите предложения в онлайн магазина ви.

Осигурете добра поддръжка

Комуникацията с вашата аудитория съвсем не се изчерпва с рекламните ви съобщения. За да останат доволни купувачите, отговаряйте на запитванията им и реагирайте бързо при възникнали проблеми. Много често ефективно разрешеният казус може да превърне един недоволен клиент в лоялен.

Освен в социалните медии, осигурете поддръжка и в сайта си. Препоръчваме да инсталирате едно от допълненията ни като Zopim Chat или добавката Disqus, с която да отговаряте на запитвания в коментари към продуктите.

Предлагайте специални промоции

Добър начин да задържите клиентите си е като ги накарате да се почувстват специални – затова подгответе намаления за хората, които вече са направили покупка. Един от вариантите е като им дадете промо код, който да използват за следваща поръчка.

Следете статистиките

С комбинация от правилните маркетинг инструменти ще получите безценна информация за поведението на вашите купувачи. GombaShop™ предлага няколко полезни инструмента за търговия, които ще са ви изключително полезни.

Освен данните от Google Analytics, следете и списъците с поръчки и клиенти в административния панел. Към тях имате и опция за експорт, с която можете да използвате списъка в друга програма и например да групирате клиентите по брой направени покупки.

С GombaShop™ е лесно да стартирате онлайн магазин с всички необходими инструменти за развиването му и следенето на потребителското поведение. Сега можете да се възползвате и от нашата отстъпка от 50% за годишен абонамент. Започнете тук.




Фон за онлайн секция

Защо GombaShop е правилното решение?

Ние няма да ви залъгваме с изброяване на хиляди опции, които никога няма да ползвате,
нито ще ви засипваме с объркваща информация за това какви невероятни възможности предлага нашата платформа.
Това просто не е необходимо, защото GombaShop работи!
Работи бързо, лесно и притежава всичко необходимо, за да стартирате Вашия онлайн бизнес.
Убедете се сами!
Възползвайте се от 14 дневния безплатен тестов период и отворете Вашия интернет магазин още сега!
GombaShop Bulgaria - Създайте онлайн магазин