Разликата между приходите и разходите (може да се отнася за целия бизнес или за конкретен продукт). Ключов показател за това колко печели онлайн магазинът ви.
Маржът на печалба (или печалбен процент) в най-общ смисъл представлява разликата между приходите и разходите. Може да се отнася за цялата ви компания (колко печелите от дейността си като цяло) или например за конкретен продукт или категория от продукти. Тук ще се фокусираме върху маржа на печалба на отделни артикули. А за по-просто устроен бизнес общият марж на печалба може да се изчисли, като просто се осредни маржът от отделните продукти.
Базовата цена (цената, на която продавате продуктите си обикновено, тоест на дребно и когато не са на промоция) се състои от два основни компонента: себестойността на артикулите и маржа на печалба. Себестойносттта показва колко ви струва да се снабдите с този артикул. Ако се занимавате с дропшипинг, това означава цената, на която купувате продуктите. Ако сами произвеждате стоките си, себестойността включва цената на материалите, както и заплата за времето, което сте вложили в тях и допълнителните разходи. Маржът е процентът, който печелите от всеки продукт. Ето един пример:
Предлагате ръчно изработени играчки.
Себестойността на една играчка (необходими материали + заплащане за времето за изработка + пакетиране + други разходи) е 100 лева.
Искате да я продавате с 60% печалба (тоест това е маржът ви на печалба).
Базовата цена, за която предлагате обеците си, е 160 лева.
Имайте предвид, че не можете да сложите твърде висока или просто случайна стойност за маржа за печалба. Направете проучване и съобразете цените с потребителските нагласи и с предложенията на конкурентите. Маржът ви трябва да е достатъчно голям, за да оперирате на печалба, и същевременно да не прави цената твърде висока, за да можете да привлечете купувачи.