Графичен елемент, текст или комбинация от двете, които служат като разпознаваем символ за някоя марка. Основен елемент от всяка бранд идентичност
Логото е ключова част от всяка бранд идентичност и често е това, което потребителите най-добре помнят от един бранд. То представлява разпознаваем символ: визуален елемент, текст или комбинация от двете. Поставя се върху самите продукти, както и на много места в маркетинг комуникацията: сайта, социалните медии, принт материалите, опаковката на артикулите и други.
Доброто лого грабва погледите на потребителите, отличава бранда от конкурентите и се запомня лесно. Един поглед върху логото трябва да е достатъчен за възникването на търсените асоциации и емоционална реакция от страна на купувачите. To може да предаде съобщение за това коя е марката, какво прави и какви са нейните ценности.
Логото трябва да е създадено с усет за основните дизайн принципи, да е вечно и универсално, неподвластно на сменящите се тенденции. Класически примери са “завъртулката” на Nike, трите черти на Adidas и разпознаваемата типография на Coca-Cola.
Основни видове лога:
- Монограмно лого – съдържа бранд инициалите (например IBM, NASA).
- Типографско лого (логотип) – отново е шрифтово базирано, но при него е изписано цялото име на марката (например на Google или на Coca-Cola).
- Лого със символ (например на Apple или Target).
- Абстрактни лога (например логото на Pepsi).
- Лого с талисман / brand mascot (например на KFC или Wendy’s).
- Комбинирано (съчетаващо елементите на 2 или повече от описаните по-горе типове).
Създаването на успешно лого изобщо не е лесна задача и може да ви се наложи да се обърнете към професионалист. Все пак ви представяме няколко базови съвета, които ще са ви полезни:
- Опитайте се да създадете просто, но същевременно лесно запомнящо се лого. Всички знаем кой бранд стои зад отхапаната ябълка, нали?
- Изберете типография и цветове, които отговарят на духа на бранда ви и ще създават подходящите асоциации у потребителите.
- Важно е логото ви да изглежда добре и при черно-бяло отпечатване, затова го направете достатъчно контрастно и избягвайте преливките и детайлите в много цветове – или поне създайте отделен, опростен вариант в черно-бяло.
- Логото трябва да е вечно и да говори на максимално много хора. Не залитайте към твърде специфични елементи или към временни тенденции.
- Имайте предвид, че логото ви ще се преглежда на различни устройства и трябва да изглежда добре както в по-малък, така и в по-голям размер.