5 съвета за успешно лансиране на нов продукт
Всяко добавяне на продукт към онлайн магазина ви е нова възможност да се свържете по-добре с аудиторията си, да разнообразите портфолиото си и да генерирате повече продажби.
Откъде можете да започнете? В тази статия ще ви представим нашите 5 насоки за успешно лансиране на нов артикул.
1. Проучете предварително и тествайте продукта си
Всички сме били свидетели на големи провали при стартирането на нови продукти, дори от най-популярните брандове. И основна причина често е недостатъчното проучване и тестване. Ето няколко въпроса, на които задължително да си отговорите в началото:
-
Преди всичко: сигурни ли сте, че клиентите ви имат нужда от този продукт? Получавали ли сте запитвания за него? Виждали ли сте подобни примери от директните ви конкуренти или от чуждестранни брандове?
-
Напълно ли е готов продуктът? Можете ли да гарантирате за качеството на използваните материали и на изработката? Има ли нещо, което би отказало хората да го поръчат? Обърнете внимание на тези детайли, за да не разочаровате клиентите си.
-
Взели ли сте предвид регулациите? Много стартиращи онлайн търговци не обръщат внимание на това, че за някои видове продукти има регулаторни органи: например за фермерска продукция, натурална козметика, хранителни добавки. Направете проучване дали подлежите на регулации или определен вид регистрация – така ще си спестите много главоболия.
-
Определили ли сте правилно цената на продукта? Справедлива ли е спрямо цената на другите ви предложения и достатъчно ли е атрактивна?
Най-ефективният начин да тествате продукта си е да го представите на малка група хора и да ги помолите да споделят мнение. Разчитайте на приятелите си. Ако онлайн магазинът ви е стартирал скоро, те може да са единствената ви обратна връзка. Подтикнете ги да бъдат обективни или дори една идея по-критични – винаги е от полза.
Ако вече имате развит онлайн магазин, можете да представите продукта си първо на най-лоялната си аудитория от купувачи. Те ще се радват да изпробват нещо ново от вас и ще ви споделят градивна обратна връзка.
2. Определете подходящи срокове
Не е достатъчно просто да изберете дата за представяне на продукта. Тя трябва да е достатъчно напред във времето, за да имате време да организирате всичко. Същевременно не трябва да е твърде далеч, за да не карате клиентите си да чакат.
В срока, който ще определите за подготвяне на лансиращата кампания, трябва да предвидите всичко необходимо: създаването на продуктови снимки, работата по оптимизирането на продуктовата страница, създаването на рекламните кампании и още.
Не пропускайте да съобразите момента на стартиране. Ако продуктът е сезонен, обикновено е най-добре да го представите на аудиторията си малко преди да стартира сезонът. Следете редовно и новините и тенденциите в потребителските навици – в постоянно сменящата се ситуация около нас е важно да не направите грешен ход.
3. Изберете подходящите канали за реклама
Фокусирайте се там, където сте най-силни, и заложете на каналите, които активно използвате в момента. Така ще си спестите време за проучване, много грешки и излишни разходи.
Освен социалните медии и Google Ads, друг много полезен подход за лансиращи кампании е имейл маркетингът. Една добра идея е да подготвите серия от мейлинг кампании, които да напомнят на клиентите ви за предстоящия продукт. А в датата на стартиране можете да им предложите специална отстъпка за него.
Друг начин да презентирате продукта си е на събития. Проучете за подходящи панаири или фестивали близо до вас – там ще можете да се запознаете отблизо с аудиторията и да представите в детайли предложението си.
Ако онлайн магазинът ви е добре развит и имате повече средства за реклама, помислете за партньорства с инфлуенсъри. Те ще ви помогнат да създадете доверие в продукта си и да откриете още потенциални клиенти.
4. Открийте точните рекламни послания
Добре написаните рекламни послания може да са разликата между незаинтересован потребител и такъв, който няма търпение да притежава продукта ви.
Започнете оттук: кое е най-важното, което искате да кажете за продукта си? Дали просто е нов артикул в портфолиото ви? Или е иновативен продукт, който за първи път е на българския пазар? Дали най-отличаващото за него са функциите му, или пък изкушаващата цена? Фокусирайте се върху едно основно предимство – а останалите комуникирайте като допълнителни причини потребителите да изберат продукта.
Обърнете внимание на тона на рекламните послания (стилът ви на писане). В общия случай трябва да следвате вече изградения тон на бранда си, но ако продуктът ви е по-нестандартен, можете да експериментирате.
Съобразете рекламните послания с канала, в който ще ги представите, и проверете какъв тип послания са работили най-добре за вас досега – те ще са добра отправна точка.
5. Организирайте намаление или друга кампания
Намаленията винаги работят добре. Задължително организирайте атрактивна промоция за новия си продукт (препоръчваме да е за по-кратък срок, за да създадете чувство за неотложност).
Друг успешен подход е да направите pre-order кампания – зарадвайте лоялните си клиенти, като им дадете възможност първи да тестват новото предложение. Мейлинг листът ви е подходящ канал за pre-order – можете например да предоставите предварителен достъп до продукта си само на нюзлетър абонатите.
Възможностите са много: можете да подготвите специален пакет, включващ новия ви продукт и други популярни артикули; да предложите специални аксесоари за новия си продукт; да си партнирате с друг бранд и още. Експериментирайте и следете резултатите от кампаниите си, за да увеличите шанса си за успех.