Key Performance Indicator (ключов показател за ефективност). Индикатор за прогреса ви към определена бизнес цел. Примери за KPIs са оборотът на онлайн магазина ви, средната стойност на поръчките, процентът на изоставените колички и други.

Всяка цел, която един бизнес си поставя, трябва да е обвързана с конкретни стойности, които показват доколко е изпълнена. Точно това е всеки KPI (key performance indicator или ключов показател за ефективност). Следенето на ключовите показатели и анализирането им ще ви помогне да взимате информирани решения за бизнеса си.

Трябва да имате предвид, че тези показатели зависят от макро- и микро целите ви. Например в началото за вас може да е най-важно привличането на нови купувачи, а на по-напреднал етап – увеличаването на лоялността и повишаването на средната стойност на поръчките.

Най-популярните KPIs в e-commerce:

  • Общият брой поръчки за определен период.
  • Общите приходи (revenue) за определен период.
  • Conversion Rate – степен на конверсия. Процентът от посетителите, които са направили поръчка.
  • Average Order Value – средната стойност на поръчките в онлайн магазина ви.
  • Customer Lifetime Value (CLV)  – всички средства, които един потребител е изхарчил за бранда ви, от първата му поръчка досега.
  • Cart Abandonment Rate (CAR) – процентът на изоставените колички в онлайн магазина ви.
  • Click-through rate (CTR) – отношението между потребителите, видели някоя ваша реклама и тези, които са я кликнали.
  • Customer Acquisition Cost (CAC) – цена за придобиване на клиент (тоест разходи за реклама).
  • Return on Ad Spend (ROAS) – възвръщаемост на разходите за конкретна реклама или рекламна кампания.
Защо GombaShop™ е правилното решение?

GombaShop™ не е просто платформа, която Ви предоставя работещ и страхотно изглеждащ онлайн магазин, GombaShop™ е напълно нова концепция за правене на онлайн бизнес, минимализираща риска, свързан с големи първоначални инвестици и позволяваща на интернет предприемачите да се съсредоточат върху маркетинга на предлаганите от тях продукти.

Интернет магазините, създадени на нашата платформа, са подходящи както за търговци, така и за производители, или артисти, а гъвкавите абонаментни планове ги правят изключително достъпни и лесни за ползване.