Как да подготвите магазина си за коледния шопинг?

Последно обновяване: 8 ноември 2022

Как да подготвите магазина си за коледния шопинг?

За почти всички коледният сезон е време за дълга почивка и за много подаръци. Но за собствениците на онлайн бизнес това е един от най-натоварените периоди през годината.

Тези седмици са страхотна възможност да увеличите продажбите на онлайн магазина си. Тук ще ви представим няколко ценни насоки, с помощта на които ще постигнете това.

1. Запознайте се с тенденциите в коледното пазаруване за 2022

Последните години са голямо предизвикателство за всички. Освен последиците от COVID-19, големи фактори са инфлацията и вече настъпващата рецесия. В следствие на това потребителите най-вероятно ще свият разходите си за празничния шопинг. Въпреки това, все по-голямата популярност на онлайн пазаруването ви разкрива възможности да увеличите продажбите си.

Когато приходите и спестяванията им са намалели, потребителите са склонни да избират брандове с по-добро ценово предложение и такива, които са спечелили доверието им. Затова през този период се подгответе с достатъчно големи намаления и осигурете качествена клиентска поддръжка.

2. Подгответе основните елементи за успешна кампания

Както за всяка друга важна кампания през годината, и тук трябва да сте си “написали домашното”. Ето откъде да започнете:

  • Подгответе се да стартирате кампанията възможно най-рано. Тенденциите сочат към все по-дълги празнични сезони, затова бъдете готови още от средата на ноември.
  • Осигурете достатъчно наличности от продуктите си. Не искате да изненадате клиентите си неприятно, нали?
  • Гарантирайте на клиентите си бърза доставка (и не пропускайте да покажете в продуктовите страници и в рекламните си послания, че поръчаните подаръци ще пристигнат преди Коледа).
  • Класическата процентна отстъпка винаги работи, но помислете и за други механизми за промоциите, които можете да реализирате.
  • Подгответе рекламни визии и текстове, както и тематични банери за сайта си (големият промоционален банер на началната страница е просто задължителен).

Прочетете статията ни за Black Friday, където сме разгледали в детайли най-важното за организирането на такъв тип кампании.

3. Подгответе тематични предложения за Коледа

Сега е времето да развихрите въображението си! Помислете как можете да подготвите предложения в онлайн магазина си, създадени специално за празниците. Ето няколко идеи за вдъхновение:

  • Ако сте крафтъри, това ще е едно приятно предизвикателство. Можете да изработите нови продукти с коледна тематика (обеци, декорации, тениски, чаши – възможностите са много). Истинските ви фенове със сигурност ще се зарадват.
  • Ако предлагате друг тип продукти (например се занимавате с дропшипинг), можете да помислите за нови дизайни с празнична тематика или за варианти да къстъмизирате продуктите си – например клиентите сами да въведат пожелание към поръчката.
  • Подгответе специални коледни пакети за подарък – комбинация от ваши популярни продукти, подходящи за празниците (разбира се, пакетът с няколко продукта трябва да е на много по-изгодна цена).

4. Изненадайте приятно клиентите си

Коледа е време за подаръци, затова помислете как и вие можете да раздадете такива:

  • Предложете безплатна доставка на клиентите си (особено ако онлайн магазинът ви има по-скъпи продукти, това е просто задължително).
  • Давайте малък тематичен подарък към всички поръчки, направени по време на коледната кампания.
  • Малките неща са от значение. Помислете за специални празнични опаковки за пратките си. И не забравяйте да напишете креативно коледно пожелание, което да сложите в поръчката.

Вдъхновете се от успешни брандове, които продават на платформата на GombaShop™.

Ако все още нямате собствен онлайн магазин, сега е точният момент да го стартирате! Тествайте платформата на GombaShop™ напълно безплатно за първите 14 дни – а след това можете да се възползвате от 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.