Големият коледен шопинг – как да подготвите онлайн магазина си?

Последно обновяване: 19 ноември 2024
онлайн бизнес
онлайн магазин
Коледа
Christmas
отстъпки
празници
промоции

Коледните празници са един от най-динамичните… и един от най-печелившите периоди за е-commerce. С точния подбор на продукти и с правилната стратегия за кампания можете да извлечете максимума от седмиците до Коледа и да генерирате много продажби.

Не сте сигурни откъде да започнете? В тази статия подбрахме най-важните насоки, които можете да следвате.

Защо коледният сезон е важен за вашия бизнес?

С всяка година онлайн пазаруването става все по-популярно. Потребители от различни поколения (от Gen Z до baby boomers) вече с лекота правят поръчки от телефоните и лаптопите си. Освен това по празниците много хора предпочитат да поръчат онлайн, за да избегнат опашките по магазините.

Според някои прогнози се очаква онлайн продажбите на дребно през този период да достигнат 1.35 трилиона долара само в САЩ и да има още по-засилен интерес към mCommerce (пазаруването през мобилни устройства). Всички тези факти са показателни, че празничната кампания е активност, която задължително трябва да включите в маркетинг стратегията си.

Създайте празнични промоции и кампании

Изберете подходящи продукти

Основното правило при подбора е да се фокусирате върху продукти, които са подходящи за подарък. Включете сред предложенията и някои от своите best seller-и – за тях ще сте сигурни, че ще предизвикат интереса на потребителите.

Добра идея е да подготвите и тематични подаръчни сетове за сезона (с грабваща промоция, разбира се). А ако сте крафтъри, можете да изработите специални коледни артикули, с които да зарадвате клиентите си.

Обърнете специално внимание на празничната опаковка. Тематичният коледен дизайн ще направи подаръка още по-красив и ще допринесе за по-доброто потребителско преживяване. Панделка, картичка или дори мъничък коледен сувенир в кутията със сигурност ще зарадват много клиентите ви. Вижте нашите основни съвети за брандирането и опаковането на продуктите.

Създайте атрактивни оферти и разпознаваема кампания

Ниската цена е един от най-ефективните начини да привлечете купувачи – и като се вземе предвид колко голяма ще е конкуренцията ви по празниците, е добре да сте подготвени с атрактивни отстъпки.

Ето няколко варианта за оферти и други активности, които можете да изпробвате:

  • Класическо процентно намаление.
  • Празнични продуктови сетове с голяма отстъпка.
  • Upsell оферти (предлагане на по-скъп продукт или намаление при покупка на повече бройки) и cross-sell предложения (подобни или препоръчани артикули).
  • Разбира се, Коледа е повод и за вас да изненадате приятно клиентите си. Страхотна идея е да давате подарък към всяка поръчка (например мостра от нов ваш продукт, брандиран артикул или малък сувенир).
  • Създайте празничен giveaway в Instagram или Facebook. Това не само ще ви помогне да увеличите последователите си и ангажираността с бранда ви, но и да популяризирате продуктите от своята коледна кампания.

След като изберете продукти и оферти, е важно да помислите и за слоган и дизайн за празничната ви кампания. Стремете се да създадете разпознаваеми послания и визии, които се отличават от тези на конкурентите ви и ясно комуникират вашата оферта и предимствата на продуктите ви.

Подгответе онлайн магазина си за празниците

Помислете за подходящ коледен дизайн

Развихрете въображението си и създайте много празнично настроение! SaaS платформите за онлайн търговия като GombaShop™ ви дават много възможности да персонализирате дизайна си. Задължително добавете слайдер изображения и банери, които комуникират кампанията ви. Можете да изпробвате и другите опции за персонализиране на дизайна – например да смените фона или да активирате опцията за снежинки.

Оптимизирайте продуктовите страници и категориите

Продуктовата страница е мястото, където става ясно дали потребителят ще се превърне в клиент, или не. Затова е ключово да оптимизирате най-важните ѝ елементи: изображенията и описанията на артикулите, видимостта на цената и отстъпката и бутона за поръчка.

Добра идея е да подготвите категория, която събира всички ваши продукти на промоция. А ако имате достатъчно време и технически възможности, можете да създадете и тематична празнична landing страница с всички ваши коледни предложения.

Планирайте логистиката и доставката на продуктите

Магията на подаръците се губи, ако те не достигнат навреме. Ключово при изграждането на стратегия за успешна кампания е да планирате добре логистиката и доставката на продуктите си. Ето на какво да обърнете внимание:

  • Уверете се, че имате достатъчно наличности от всички продукти, които ще са в кампанията ви. Предвидете повече бройки от най-търсените ви артикули.
  • Ако сте крафтъри, се снабдете отрано с необходимите материали за изработването на продуктите ви и си заделете достатъчно време за създаването им. Имайте предвид, че седмиците около празниците ще са много по-натоварени за вас и ще имате допълнителни ангажименти.
  • Коледните празници са натоварен период и за куриерските компании. При необходимост се свържете с тях, за да се уверите, че всички пратки ще бъдат изпратени в срок.
  • В рекламите и в сайта си (или в landing страницата, ако ще имате такава) задължително опишете очаквания срок за доставка. Ако със сигурност можете да доставите продуктите преди Коледа, добавете това в комуникацията си. Гарантираме ви, че това ще се отрази положително на продажбите.

Как да увеличите продажбите след коледния сезон?

Да, Коледа е страхотна възможност да увеличите печалбите си, но трябва да помислите и как да задържите клиентите си след празничната кампания.

Един от вариантите е да създадете голямо намаление през януари или февруари (например с кампания тип „Нова година, нови промоции“). Тези месеци по принцип са по-слаби за е-commerce и атрактивните оферти ще ви помогнат да подобрите резултатите си.

Доказан начин да увеличите лоялните си клиенти е чрез отстъпки при повторна покупка. Възползвайте се и от силата на имейл маркетинга – можете например след Коледа да изпращате имейл кампании със специални предложения или промокодове за хората, които вече са поръчвали от вас.

С помощта на съветите, които ви представихме в нашата статия, можете да превърнете седмиците около празниците в много печеливш период за вашия онлайн бизнес. Не забравяйте да следите редовно представянето на рекламните си кампании, за да ги оптимизирате и да извлечете максимума от офертите си.

Ако искате да имате собствен онлайн магазин, в който е лесно да създавате различни видове промоции, GombaShop™ е подходящо решение за вас. Нашата е-commerce платформа предлага и всички други необходими функционалности: готов професионален дизайн, всички популярни методи за плащане, маркетинг инструменти, инструменти за анализи и още много. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.