Доказани подходи да увеличите продажбите в онлайн магазина си

Последно обновяване: 12 септември 2022

Онлайн търговията е сфера, която изисква разнообразие от умения и в която тенденциите постоянно се сменят. Но в крайна сметка всичко се свежда до едно: каква е печалбата на магазина Ви.

За да сте успешни, не е достатъчно просто да качите продуктите си и да изберете подходящи цени за тях. Трябва също да сте запознати с доказаните техники, които увеличават шанса за повече завършени покупки. Ако тепърва ще стартирате бизнес или наскоро сте създали своя магазин, сте попаднали на точното място. Тук ще Ви представим нашето подробно ръководство с изпитани техники за повече онлайн продажби.

1. Стартирайте ремаркетинг реклами

Ремаркетингът е ключов метод в е-commerce, с който всеки в онлайн търговията трябва да е запознат. Най-просто казано, това е стратегия, при която показвате реклами на хората, които вече са посетили сайта Ви.

По този начин сте сигурни, че те вече проявяват интерес към продуктите или услугите Ви – и следователно е по-вероятно да направят покупка. С една добре планирана ремаркетинг реклама можете успешно да убедите посетителите да завършат своята поръчка или да закупят още продукти.

Истината е, че е малко вероятно един потребител да поръча още след първото посещение на сайта Ви – затова е важно да се възползвате от потенциала на ремаркетинга. Как да го направите? За целта е необходимо да имате проследяващи кодове в своя онлайн магазин.

Google Ви предоставя ремаркетинг таг, който да поставите в head секцията на сайта си. За ремаркетинг рекламите във Facebook и Instagram ще е необходимо да инсталирате Meta Pixel. След като добавите кодовете и имате достатъчно събрани данни за посетителите в онлайн магазина си, можете да създадете ремаркетинг кампаниите.

Научете повече за създаването на ремаркетинг кампании във Facebook и Google.

Друга голяма сила на ремаркетинга са динамичните реклами. Чрез тях показвате персонализирани продуктови препоръки на всеки потребител в зависимост от предложенията, които е разглеждал или поръчал в сайта Ви.

В администрацията на GombaShop™ е лесно да инсталирате Google ремаркетинг таг и Meta Pixel, както и да създадете продуктов фийд за динамичен ремаркетинг.

2. Използвайте Cross-sell предложения

Cross-sell-ът е един от най-ефективните подходи в онлайн маркетинга. Основната идея е проста – да предлагате допълнителни или подобни продукти на клиентите си. Най-често това са аксесоари, екстри или продукти от същата серия или със същия дизайн.

Много по-лесно е потребител да закупи кейс или слушалки, ако вече е поръчал смартфон – аксесоарът ще изглежда по-примамлив, защото цената му е значително по-ниска от тази на телефона.

Най-разпространеният вариант за cross-sell е да показвате свързани продукти в продуктовите си страници. Друга често използвана опция е изпращането на имейл след завършена поръчка, в който да покажете препоръки за подходящи артикули.

В зависимост от продуктите или услугите, които предлагате в онлайн магазина си, има и някои други видове cross-selling, които да изпробвате:

  • Предложения, свързани със сезона – например, ако организирате Back to School кампания, можете да предложите детски обувки на клиент, който е купил раница.

  • Отстъпки, свързани с риск. Пример: продавате техника и предлагате удължена гаранция за по-скъпите си продукти.

  • Предлагайте като cross-sell оферти най-популярните си предложения или артикули на промоция. Дори да не са директно свързани с предлагания продукт, те могат да предизвикат голям интерес сред клиентите и да увеличат общата стойност на количката.

В администрацията на GombaShop™ можете да избирате какви свързани артикули да се показват в продуктовата страница – от същата категория или от същата марка. А с помощта на платформата на партньорите ни от Retargeting.biz имате възможност да добавите персонализирани продуктови уиджети, базирани на изкуствен интелект.

3. Възползвайте се от силата на Upsell офертите

Upsell-ът е още един доказан подход да увеличите продажбите си. За разлика от cross-sell-а, при който предлагате друг продукт, тук основната цел е да накарате потребителя да похарчи повече. Най-хубавото при този вид оферти е, че потребителят остава с впечатлението, че е спестил – а вие сте направили продажба с по-голяма стойност. Така и Вие, и клиентът печелите.

Един от най-популярните видове upsell е този с отстъпка – например да предлагате втори продукт на половин цена. Друга често използвана техника е да предложите на потребителя по-скъп продукт. Например, ако посетителят иска да закупи телевизор за 1 000 лева, му показвате такъв за 1 200 лева, който е с по-добри характеристики или дори е на промоция.

4. A/B тествайте рекламите си

Експерименти, експерименти, експерименти… Това е правилният път към успеха на Вашия онлайн бизнес. Много малка е вероятността да създадете магазина си, да стартирате една реклама и тя да е толкова успешна, че бързо да сте на печалба. За да откриете най-работещото решение, трябва да изпробвате няколко варианта за своите кампании.

Тук на помощ Ви идва A/B тестингът. Както подсказва името му, този подход означава едновременно да стартирате няколко варианта на рекламите си (същото може да се приложи и за мейлинг кампаниите Ви или промоционалните лендинг страници). При A/B тестването можете да сравнявате различни показатели: таргет аудиторията, визията, текста към рекламата, използваните формати и други.

Повечето платформи Ви предлагат лесни за използване опции за A/B тестинг. Ето един пример от Ads Manager на Facebook. Тук можете да A/B тествате криейтива, аудиторията и местата, на които се показва рекламата:

В Google Ads също можете да създадете няколко варианта (Experiments) за дисплей и видео рекламите, за да откриете кой от тях се представя най-добре.

Научете повече за A/B тестването на рекламите във Facebook и Google.

Съветваме Ви да не тествате всеки един детайл от рекламите си. За начало направете само 2-3 варианта, за да се ориентирате коя посока работи най-добре за Вас. След това можете да изпробвате и по-специфични варианти.

5. Използвайте social proof (социално доказателство)

Щеше да е страхотно, ако изкушаващите цени и добрите реклами винаги бяха достатъчни, за да генерирате продажби. Истината обаче е, че днес всеки клиент проучва внимателно продуктите, които иска да закупи – особено ако са на по-висока цена.

Затова, освен атрактивни предложения, трябва да включите в стратегията за развиване на онлайн бизнеса си методи за повишаване на доверието. Ето няколко идеи:

  • Използвайте потребителски ревюта в сайта си. Можете да ги представите както на началната си страница, така и към всеки отделен продукт.

  • Споделяйте ревютата в социалните медии. Едно добро начало е да направите серия от публикации с положителните мнения за продуктите Ви. Можете също да споделяте Instagram снимките и сторитата, в които потребителите са отбелязали Вашия бранд.

  • Ако в списания или други медии са писали за Вас, задължително го отбележете в сайта си и го споделете с аудиторията си в социалните медии.

Вижте още съвети как да повишите доверието към бранда си в нашето детайлно ръководство.

6. Използвайте pop-up прозорци

Много онлайн потребители свързват изскачащите прозорци с досадни и неподходящи реклами. Ако обаче ги използвате по правилния начин, те могат да увеличат продажбите Ви, без да създадат лошо впечатление за Вашия бранд.

Ето няколко начина как да използвате изскачащи прозорци в онлайн магазина си:

  • Създайте pop-up за отстъпка при първа поръчка. С него можете да подканите потребителите да се запишат в имейл бюлетина Ви, в замяна на което да получат промо код за намаление.

  • Използвайте pop-up-и, за да информирате клиентите за изтичащи flash sales (намаления с кратка продължителност). Това е още един начин да повишите чувството за неотложност и да подтикнете към покупка.

  • Pop-up при напускане на сайта. Ако ги използвате в правилния момент, този тип изскачащи прозорци са много ефективни. Ето една идея: показвайте pop-up на хората, които изоставят количката си. В него можете да представите атрактивно предложение (например да им напомните, че доставката е безплатна) или отново да създадете чувство за неотложност (като например им напомните, че продуктите в количката се запазват само за определено време).

7. Използвайте техники за задържане на клиентите

Намирането на нови клиенти е вълнуващ процес – особено ако скоро сте стартирали онлайн магазина си. Но в дългосрочен план голяма част от продажбите Ви всъщност ще са от завръщащи се купувачи. Освен това цената за конверсия на лоялни клиенти ще е много по-ниска. Те вече познават бранда Ви, убедили са се в качеството на продуктите Ви и вероятно една добра промоция ще е напълно достатъчна, за да ги накара да купят отново.

Ето няколко идеи за промоции, с помощта на които да увеличите своята аудитория от лоялни купувачи:

  • Предлагайте промо код за следваща покупка. Това е доказан начин да увеличите повторните поръчки в магазина си. Можете да го изпратите по имейл или в пратката с продукта.

  • Създайте програма за лоялност. С нея можете да предлагате специални промоции или подаръци само за клиентите, които купуват често от Вашия онлайн магазин.

  • Използвайте силата на имейл маркетинга. Една добра идея е да изпращате бюлетин с новите си промоции на всички клиенти, които са поръчали от Вас.

  • Добавете опция за създаване на акаунт. Това много ще улесни процеса по завършване на поръчка, тъй като клиентите ще могат да използват данните си за доставка наготово. В това отношение платформата на GombaShop™ Ви улеснява много. Магазинът Ви ще разполага с удобна опция за регистрация, а при първа поръчка се изпраща и автоматичен имейл, от който клиентите могат да създадат акаунт.

Прочетете повече за завръщащите се клиенти в нашата статия.

С техники като тeзи е много по-лесно да увеличите продажбите в онлайн магазина си. А ако все още не сте стартирали своя, сега е точният момент да го направите. Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период, както и от 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.