Как да направя страхотни снимки на продуктите в онлайн магазина си?
Начинът, по който представяте продуктите си в Интернет, е от ключово значение и може да повиши многократно продажбите реализирани през Вашия онлайн магазин. Лошо заснети и не добре изглеждащи, продукти подкопават доверието на потребителите, отблъскват потенциалния купувач и като цяло влияят зле на цялостния имидж на бизнеса Ви.
За щастие, има лесни решения, които не изискват големи инвестиции и ще Ви помогнат за изграждането на страхотно изглеждащ онлайн магазин. Тук ще предложим на Вашето внимание някои от тях:
-
Представяне на продукта в най-добрата му светлина.
В зависимост от вида на продукта, правилното заснемане има множество специфики. Заснемането на солидни, твърди и плътни обекти (като книги, чинии, gsm апарати и т.н.) е значително по-лесно от заснемането на дрехи, стъклени чаши и насипни подправки например. Въпреки това, винаги преди да пристъпите към заснемане на даден обект, помислете как той би изглеждал най-добре и опитайте да го пресъздадете именно по този начин, избирайки правилния според Вас ракурс. -
С какво да снимам?
Различните продукти са специфични, но при правилна постановка на осветление, ракурс и фон Вашите продукти биха могли да изглеждат много добре, независимо дали снимате със Smartphone, дигитален апарат от среден клас или дори DSLR апарат. -
Осветление
Осветлението е НАЙ-ВАЖНИЯ фактор за качественото заснемане на продуктите Ви. За щастие в повечето случаи, екипировката, необходима за постигане на задоволителни резултати, съвсем не е скъпа.
За обекти с габарити, вписващи се в 50см х 50см. x 50см. или по-малки, препоръчваме използването на палатка и две 30 W лампи от двете страни на палатката.
За заснемането на по-големи обекти, използванто на 2 х 60 W софт бокса от двете страни на обекта обикновенно е достатъчно. -
Статив
Независимо с какво снимате, погрижете се да позиционирате и стабилизирате камерата добре.
Това ще даде на снимките необходимата рязкост, а освен това ще Ви помогне – продуктите във Вашия онлайн магазин да бъдат заснети в идентични ракурси и композиции. -
Фон
Фонът, на който са заснети продуктите, също е определящ за крайния резултат. Ето няколко правила, които е добре да следвате при избор на фонове за заснемане:
Помислете какъв фон би се вписвал най-добре в дизайна на Вашия сайт.
Използването на бял или светлосив фон е удачно в 90% от случаите. Освен това, белият фон е лесен за постигане бюджетен вариант. Едно руло негланциран кадастрон обикновенно е напълно достатъчно. -
Няколко общи съвета...
а) Ако апаратът позволява, използвайте възможно най-широк отвор на блендата (най-ниска стойност f)
б) Преди да започнете да снимате не забравяйте да настроите баланса на бялото (white balance)
в) Снимайте с възможно най-ниска чувствителност (най-ниска стойност на ISO), при която обективте ви изглеждат достатъчно добре осветени.
г) Обръщайте внимание на сенките и до колкото е възможно, избягвайте композиции, водещи до осенчвания на части от снимания обект.
д) Подгответе добре Вашите продукти. Вие не бихте искали да Ви снимат, когато сте с развалена прическа, изцапани или със скъсани работни дрехи и недоспал вид... не го допускайте и с Вашите продукти. Погрижете се сниманият обект да изглежда максимално добре, да е почистен и да няма дефекти.
е) Опитайте се да представите всеки продукт с поне 3 снимки:
- Фронтално заснемане
- Снимка, показваща мащаб – ако фотография със заснет самостоятелно продукт не дава яснота относно габаритите му, е добре да го заснемете в композиция с друг предмет, показващ мащаба (например монета или кибритена кутийка)
- Употреба – опитайте се да покажете продукта в реалната му среда. Ако например продавате дрехи и имате възможност, е добре да заснемете роклите от новата колекция носени от добре изглеждащи манекенки.
- Функции – ако продуктът има някакви скрити функции или състояния (сгъва се, разглабя се, видоизменя се и т.н.) е добре да ги заснемете и качите в сайта.
7. Експериментирайте!
С времето, Вие сами ще усетите как да представяте продуктите си така, че да отговарят на Вашите високи изисквания и едновременно с това да бъдат максимално атрактивни за Вашите клиенти.
8. Ако все пак се чувствате неуверени...
Ако все пак се чувствате неуверени или времето, с което разполагате, не Ви позволява сами да заснемете Вашите продукти, може да се обърнете към професионалист. Това със сигурност ще бъде свързано с допълнителни разходи, но повярвайте – те си заслужават.
Сравнителна таблица с цени на среден клас техника, аксесоари и услуги за заснемане на продукти.
Палатка | 60-120 лв. |
---|---|
Статив | 30-60 лв. |
Софтбокс | 50-100 лв./бр. |
Фон | 10-40 лв. |
Лапми | 30-50 лв./бр |
Готови комплекти | от 190 лв. |
Професионално заснемане | 1-2 лв. на кадър |