над 6000 успешно създадени онлайн магазина, последно обновяване 20 Април 2021

всички
Годишни
абонаменти на
половин
цена.

-50%

СЪЗДАЙТЕ ОНЛАЙН МАГАЗИН

НачалоБлог за електронна търговия → Как да подобрите ползваемостта на онлайн магазина си?

Как да подобрите ползваемостта на онлайн магазина си?

18 Декември 2020
Как да подобрите ползваемостта на онлайн магазина си?

Днес онлайн потребителите имат по-голям избор от всякога. Ако един магазин не им хареса по каквато и да е причина те за секунди ще открият някой конкурентен, от който да поръчат. За да превърнете посетителите си в купувачи, трябва не само да привлечете вниманието им с изгодни оферти, но и да осигурите добро потребителско преживяване.

Съществена част от него е ползваемостта (позната на английски като usability) или - колко лесно е използването на елементите в сайта ви. Тук ще ви представим няколко основни съвета, с които да направите пазаруването по-удобно и приятно за посетителите си.

Заложете на професионален дизайн

Много често началната страница (или страницата, към която водят рекламите ви) е единствената, която потребителите посещават. Ако тя не отговаря на очакванията им или изглежда объркваща, вероятността да поръчат е малка.

Затова ви препоръчваме да заложите на професионален дизайн, изработен специално за онлайн магазин. Ето няколко основни насоки, които да следвате при избора му:

  • Съобразете дизайна с вида на стоките си. Продавате техника или електроника? Изберете минималистична визия, в която текстовете са лесно четими и има фокус върху продуктовите характеристики. Предлагате спортни стоки? Заложете на дизайн със смели анимации и паралакс ефекти, които да създадат динамично усещане.

  • Стремете се към изчистена визия. Не прекалявайте с претрупани визуални елементи, изскачащи прозорци и твърде “крещящи” банери. Изберете няколко основни цвята и стилистика за бранда си и ги следвайте във всички страници на сайта.

  • Независимо какво продавате, мобилната версия е задължителна. Посетителите от телефон и таблет трябва да виждат най-важната информация още на първия екран (без необходимост от скролване). Съвременните версии за мобилни устройства, които използват оптимизирани изображения и технологии като dynamic serving, ще ви осигурят по-бързо зареждане на страниците – а това ще намали степента на отпадане и ще увеличи шанса за повече завършени поръчки.

Обърнете специално внимание на навигацията

Навигацията е един от най-показателните елементи за ползваемостта на сайта ви. Независимо дали посетителите търсят конкретен продукт или информация за контакти, те трябва през цялото време да са наясно къде се намират в магазина ви и как да предприемат следващата стъпка.

Откъде да започнете? Ключова стъпка е организирането и управлението на продуктите. Групирайте артикулите си в категории и подкатегории в зависимост от предназначението им. Добавете и допълнителни раздели за специалните ви предложения или нови продукти.

Добра идея е в горната част на страниците да използвате така наречените breadcrumbs пътечки, които показват къде се намира посетителят в момента. Ето един пример от GombaShop™ магазин:

Особено ако имате по-голям каталог, задължително добавете поле за търсене. Разположете го на видимо място в горната част на сайта.

Оптимизирайте процеса на поръчване

В добрия онлайн магазин пазаруването става с лекота затова завършването на поръчка трябва да е максимално лесно. Тук може да следвате едно просто правило: изисквайте само информация, която ви е абсолютно необходима. Твърде многото полета не само ще объркат посетителите, но и ще създадат по-голяма вероятност за грешки при попълването.

За да създадете доверие у клиентите си и да повишите шанса за покупка, бъдете максимално прозрачни. Показвайте наличностите на артикулите и времето за доставка още в продуктовата страница.

Не пренебрегвайте и бутоните! На всеки етап от поръчката използвайте call-to-action елементи с максимално ясен текст (Добави в количката, Завърши поръчката, Обратно в магазина) и изберете за тях достатъчно открояваща се визия.

Основна цел на всеки онлайн магазин е да генерира повече продажби – затова отделете внимание на всеки от ключовите елементи и изпробвайте различни варианти, за да откриете кои работят най-добре за вас.

Искате да създадете онлайн магазин с професионален дизайн и инструменти, гарантиращи добро потребителско преживяване? Започнете сега с GombaShop™ и се възползвайте от промоционалните предложения и безплатния 14-дневен тестов период.

Фон за онлайн секция

Защо GombaShop е правилното решение?

Ние няма да ви залъгваме с изброяване на хиляди опции, които никога няма да ползвате,
нито ще ви засипваме с объркваща информация за това какви невероятни възможности предлага нашата платформа.
Това просто не е необходимо, защото GombaShop работи!
Работи бързо, лесно и притежава всичко необходимо, за да стартирате Вашия онлайн бизнес.
Убедете се сами!
Възползвайте се от 14 дневния безплатен тестов период и отворете Вашия интернет магазин още сега!
GombaShop Bulgaria - Създайте онлайн магазин