Как да напишете въздействаща бранд история?
От древните митове до последните филми за супергерои – ние винаги сме били привлечени от историите. Вълнуваме се от тях, обичаме да се асоциираме с героите, чакаме с нетърпение да разберем каква е развръзката.
Те обаче не са само средство за забавление. Storytelling-ът (разказването на истории) може да бъде мощен инструмент, който ще ви помогне да създадете по-силен бранд и да привлечете нови клиенти. Съвсем не е случайно, че някои от най-успешните реклами включват завладяващи разкази (дори и да са кратки) с добре изградени сюжети и герои.
Какво е бранд история?
Това е разказ, който представя произхода на бранда ви (откъде сте тръгнали), най-важните моменти от пътя ви (през какво сте преминали) и мисията ви (накъде сте се запътили). В този разказ главни герои са бизнесът ви и хората зад него: от основателите до служителите, които се трудят всеки ден (в това число и тези, които изпращат поръчките). Някои от най-добре изградените бранд истории включват и клиента като герой в тях. Все пак потребителите са тези, за които правите всичко, нали?
Бранд историята не е просто сбор от факти. Тя е в ядрото на бизнеса ви и трябва да е въздействащ разказ, в който има вложена емоция.
Как да напишете въздействаща бранд история?
Разбира се, това в известен смисъл е творческа работа и няма определена формула. Все пак ето няколко отправни точки, които можете да следвате:
- Нахвърлете най-ключовите моменти от историята на бизнеса си: основаването, първите предизвикателства и поръчки, разрастването на бизнеса ви, други важни събития.
- Определете кои ще са героите в историята ви. Ще говорите само за бранда си, или ще включите служителите и клиентите… или пък може би някой неочакван герой?
- Отговорете на някои ключови въпроси. Каква е мисията ви? С какво сте по-различни? Какви са най-важните предимства на продуктите ви? Какво ви мотивира да продължавате всеки ден? Какво носи радост на вас или клиентите ви?
- След като имате основните теми, можете да напишете първата чернова на историята ви. Дължината може да варира в зависимост от целите ви (повече за тях в следващото подзаглавие), но ви препоръчваме да сте кратки. Стремете се да създадете завладяваща, а не шаблонна история, и вложете въображението си. Интересни детайли, забавни моменти, неочаквани обрати – всичко това е добре дошло.
- Вложете емоция. Не забравяйте, че идеята на бранд историята е да “очовечи” бранда ви и да създаде близост с клиентите ви.
- Преди да публикувате историята, я споделете с близки и приятели и поискайте обратна връзка. При необходимост редактирайте.
Ако искате да се заредите с вдъхновение, разгледайте видео историите на някои от успешните бизнеси, използващи GombaShop™.
Как можете да използвате бранд историята си?
Тя може да е основа за много елементи от комуникацията на бранда ви. Ето само няколко примера:
- Опишете бранд историята си в страницата “За нас”. Това е една от най-важните страници за онлайн магазина ви и е добре в нея да има подробен разказ (със снимки) за бизнеса ви.
- Видео материали. Независимо дали ще е основа за TV реклама, YouTube клип или кратък reel, историята на бранда ви ще е изключително въздействаща във видео формат.
- Съдържание в социалните медии. Използвайте моменти от бранд историята си за постове или за сторита.
- Други маркетинг материали. Брошури, презентации, интервюта, речи за събития – приложенията ѝ са много.
Брандът ви непрекъснато се развива, историята му също. Затова ви съветваме да я освежавате и допълвате периодично.
Създаването на успешен онлайн магазин изисква усилия в много аспекти. Ако искате да се фокусирате върху изграждането на силен бранд и развиването на бизнеса си – и по-малко върху техническата част – изпробвайте SaaS платформата на GombaShop™. Тя ви предоставя всичко необходимо, за да продавате онлайн. Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.