над 6000 успешно създадени онлайн магазина, последно обновяване 8 Юли 2020

сега, всички
Годишни
абонаменти на
половин
цена.

-50%

СЪЗДАЙТЕ ОНЛАЙН МАГАЗИН

НачалоБлог за електронна търговия → Как COVID-19 се отразява на пазаруването в България?

Как COVID-19 се отразява на пазаруването в България?

11 Май 2020
Как COVID-19 се отразява на пазаруването в България?

Ситуацията с коронавируса промени много от досегашните нагласи. От големите корпорации до кварталните магазини, всички бизнеси могат да потвърдят: тенденциите в пазаруването понякога се сменят неочаквано. Толкова неочаквано, че е необходима светкавична реакция.

Как динамичната обстановка може да се отрази на вашия онлайн бизнес и какви нови възможности открива? За да ви помогнем в отговора на тези въпроси, събрахме най-важната информация от магазините в GombaShop™, както и няколко проучвания за българския и световния пазар. Да започваме!


Статистики от онлайн магазините в GombaShop™

Април определено беше вълнуващ за онлайн бизнесите и им донесе важни промени. Подбрахме ключови статистики за оборота и потреблението на регистрираните при нас магазини. Нека видим какво показват цифрите за над 1 700 активни онлайн магазина в GombaShop™:


Какви са нагласите на българските купувачи?

Краткият отговор на въпроса е: хората стават все по-рационални. Пазаруват по-рядко и отделят повече време за избора си. Купувачите (и особено тези онлайн) са още по-активни в проучванията и сравняването на цени. Както показват статистиките на GombaShop™, промяната в нагласите им може силно да се отрази на потреблението.

Това потвърждава и проучване на Маркет Линкс, проведено наскоро. Свиването на разходи е неизбежно следствие от кризата. От анкетираните 60% споделят, че смятат да спестяват от някои разходи. Голяма част отлагат планирани покупки или други разноски: 12% от домакински електроуреди, 9% от мебели, 14% от козметични процедури.

Какъв може да е изводът за вашия онлайн магазин? Добрите стари ценови промоции ще работят най-добре в предстоящите месеци. Отстъпката ще бъде водещ фактор за импулсивна покупка. Препоръчваме да не залагате на неясни или подвеждащи рекламни послания. За да бъдете ефективни, предложете атрактивна оферта и я подкрепете с подробна информация за предимствата на продуктите и услугите си.


Кои са най-търсените категории продукти?

Както виждаме от данните за онлайн бизнесите в България, с най-голям бум в последните месеци са стоките от първа необходимост. Категорията Храни и бързооборотни стоки е с ръст от 10% в GombaShop™ и заема почти една трета от оборота на магазините ни за април.

Световните статистики ни дават още интересна информация. Платформата CCInsight представя данни за влиянието на COVID-19 върху e-commerce. Тя използва информация от над 1 милиард онлайн купувачи – включително и български. В категорията Home & Leisure (включваща основно стоки от първа необходимост), почти всички европейски страни показват ръст:

* Статистиката сравнява e-commerce приходите от последните 7 дни спрямо същия период от миналата година.

Как да реагирате на тенденциите? Съветваме ви постоянно да следите промяната в интересите на потребителите. А те понякога са изненадващи. Според CCInsight продуктът с най-бързо растящ брой на онлайн поръчки в световен мащаб е… фитнес топката:

Защо растежът е много по-голям спрямо другите продукти? Едната причина е ясна: повишеният интерес към стоки за трениране у дома. Друг фактор е, че пазарният размер на такъв тип продукти е много по-малък и съответно промените – по-резки.


Новите тенденции: бизнесите са все повече онлайн насочени

Бизнесите се стремят да реагират на ситуацията и предоставят продуктите и услугите си по още по-достъпен начин. В тенденция се превърнаха безконтактните доставки, стартирането на нови онлайн услуги и нови разплащателни методи. Статистиката за нашите магазини показва ръст от 30% на плащанията с карта. Ето още няколко ключови извода:

Подобна тенденция отчетоха и от Revolut. Наскоро те представиха данни за ползващите услугата в България. От началото на март броят на физическите транзакции с карти е намалял с 55%, а онлайн транзакциите са се увеличили с 52%.

В сегашната обстановка бизнесите и хората търсят все по-удобни методи за плащане. В последните месеци набра популярност услугата за разплащания MyPOS. Тя предлага на търговците лесно създаване на виртуален POS терминал, без да посещават банков клон.

От всички статистики със сигурност може да се заключи, че няма по-добро време за онлайн пазаруване от днешното. Интернет търговията се доказа като сигурна и често предпочитана опция. Пред онлайн магазините остават въпросителни, но и много възможности за развитие. Ако предлагате атрактивни оферти и съдействие на клиентите си, не само ще задържите сегашните купувачи, но ще привлечете и нови.


Искате да стартирате собствен онлайн бизнес? Лесно е! В GombaShop™ можете да създадете за минути магазин с всички необходими функционалности за онлайн търговия. Възползвайте се от отстъпката за всички планове и от безплатния тестов период. Започнете тук.




Фон за онлайн секция

Защо GombaShop е правилното решение?

Ние няма да ви залъгваме с изброяване на хиляди опции, които никога няма да ползвате,
нито ще ви засипваме с объркваща информация за това какви невероятни възможности предлага нашата платформа.
Това просто не е необходимо, защото GombaShop работи!
Работи бързо, лесно и притежава всичко необходимо, за да стартирате Вашия онлайн бизнес.
Убедете се сами!
Възползвайте се от 14 дневния безплатен тестов период и отворете Вашия интернет магазин още сега!
GombaShop Bulgaria - Създайте онлайн магазин