5 лесни идеи за съдържание, което да създавате за онлайн бизнеса си
Може би всички обичаме да качваме постове и сторита в социалните медии. Но когато това се превърне в ежедневна част от работата ви, си носи своите предизвикателства.
Ако развивате собствен онлайн бизнес, вероятно сте стигали до момента, в който се изчерпвате откъм идеи за съдържанието си. Особено ако имате само един или няколко продукта в портфолиото си.
В тази статия ще ви представим няколко лесни за реализиране идеи, на които винаги можете да разчитате.
1. Заснемайте процеса по създаване на продуктите си
Основното предимство на това, да имате малък или среден бизнес е, че сте по-близо до аудиторията си. Можете да разкажете своята история и да споделите работния си процес отблизо. За потребителите, които вече са пренаситени с клиширани рекламни послания и изпипани визии, това ще бъде много по-интересно.
Ето един пример с reel от нашите клиенти magazinche.com:
https://www.instagram.com/reel/CfqdQceISFB/
2. Качвайте снимки и видеа от събития
Както вече разбрахте от предишната ни идея, не е задължително да качвате само готовите си продукти, даже напротив – колкото по-голямо е разнообразието в публикациите, толкова по-добре.
Ако публикувате снимки и видеа от тематични за бранда ви събития, ще имате по-естествена комуникация и ще увеличите доверието към бранда си.
Ето как нашият клиент Nadya’s Knit (Надеждините плетки) сподели за участието си на Mish Mash Fest 2022:
3. Използвайте потребителски-генерирано съдържание
Използването на потребителски-генерирано съдържание (user-generated content) е доказан content marketing подход, който също ще ви помогне да създадете доверие в качеството на продуктите си и да разнообразите фийдовете си. А и ви спестява време – много по-приятно е потребителите ви да измислят идеите вместо вас, нали?
Възможностите за user-generated content са много: сторита или постове с цитати от вашите клиенти, снимки в социалните медии, видео ревюта и още… Ето един пример с потребител, който е тагнал клиентите ни VarrioSport:
4. Организирайте Q&A
Днес потребителите проучват брандовете повече от всякога. Много купувачи не поръчват само заради цената, а и се интересуват от качеството на продуктите, материалите и дали ценностите на бранда съвпадат с техните.
Ако организирате Q&A, ще докажете на аудиторията, че заставате зад продуктите си и че за вас няма неудобни въпроси. Освен това, в тези сесии с въпроси и отговори ще получите от клиентите си ценни съвети за развитието на бранда си и много идеи, които досега не са ви хрумвали. Можете да организирате Q&A в Instagram Live или Facebook Live или просто да подканите потребителите да коментират под ваш пост.
Ако искате да организирате по-детайлно клиентско проучване, прочетете нашата статия.
5. Включете се в някой тренд
Ако сте се изчерпали откъм идеи, винаги можете да погледнете какво правят другите. Е-commerce и социалните медии са динамична среда и лесно ще откриете трендове, които да последвате: за формати, набиращи популярност песни, филтри и ефекти, или пък някое важно събитие.
Разбира се, следвайте само трендовете, които пасват на вашата бранд идентичност и смятате, че ще се харесат на аудиторията ви.
Например, през последните месеци популярни са кратките видеа с бързо сменящи се кадри и подходяща музика, която е синхронизирана с кадрите. Ето един пример за това от magazinche.com:
https://www.instagram.com/reel/Cg3toD-Iuoi/
Все пак не забравяйте, че страхотните идеи не идват по график. Не е задължително да бъдете невероятно креативни с всеки свой пост и да отделяте часове от ценното си време за него. По-важното е да сте консистентни в комуникацията си и да имате качествени продуктови снимки.
Превърнете мечтата си са собствен онлайн бизнес в реалност – лесно е с GombaShop™! Създайте своя магазин за минути и се възползвайте от безплатния 14-дневен тестов период и 50% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.