5 идеи за колаборации с други онлайн бизнеси

Последно обновяване: 27 септември 2023

Един от доказаните начини да откриете повече потенциални клиенти за вашия онлайн магазин, е като си партнирате с други бизнеси. Тук ще ви представим пет полезни идеи в тази посока.

Преди да започнем, е важно да споменем: подбирайте бизнесите, с които ще колаборирате. Трябва да имате достатъчно голямо припокриване на таргет аудиториите, за да предизвикате интерес сред потребителите. Също препоръчваме да си партнирате с бизнеси, които предлагат продукти от същия ценови клас (например: вие предлагате цветни чорапи в средния ценови клас и си колаборирате с бранд за тениски от средния ценови клас).

1. Обща промоция.

Това е лесна за реализиране опция, която е доказана като успешна. Класическият вариант е да предложите промоционален пакет с два или повече продукти от вашите онлайн магазини.

А ако искате да създадете по-персонализирано преживяване, подгответе тематичен подаръчен сет (например: self-care пакет) – в него дори можете да комбинирате продукти от повече от два бранда.

Един лесен за реализиране вариант за колаборация е да давате малък подарък от друг бранд при покупка в онлайн магазина ви. На вас това ще ви помогне да увеличите процента на завършените поръчки, а на партньорите ви – да промотират нов артикул, например.

2. Giveaway в Instagram или Facebook.

Това ще ви е много полезно, ако имате цел да увеличите последователите си или да създадете повече осведоменост за бранда си.

Както Instagram, така и Facebook имат опция за създаване на колаборативни постове. Благодарение на тях giveaway-ът ще се появи и във вашия feed, и в този на бранда, с който си партнирате – и ще го видят повече потребители.

Вижте как да създадете такива публикации:

3. Content marketing активности.

Ако планирате по-дългосрочно партньорство, добра идея е да подготвите серия от публикации и сторита.

Например: предлагате облекло за бягане. Имате колаборация с бранд за протеинови барове и в серия от reel-ове говорите за здравословния начин на живот и давате идеи за бързо и полезно хапване за спортуващи хора.

Ако можете да инвестирате повече време, guest блог постовете и общите подкаст епизоди също са страхотна опция.

4. Общо live shopping събитие.

Live shopping-ът (онлайн пазаруване на живо) набира все по-голяма популярност през последните години.

Той ви дава възможност чрез стрийминг в YouTube, Instagram или Facebook да представите на аудиторията избрани продукти, които са на специална цена само по време на предаването. А потребителите могат да ги добавят в количката си с натискането на един бутон.

Ако създадете общо live shopping събитие с партньорите си, това ще увеличи продажбите и на двата бранда. Разбира се, по време на събитието можете да предлагате и специални промоционални пакети от двата онлайн магазина.

Вижте как безплатно да създадете live shopping събитие в GombaShop™ магазина си

5. Участие на събития и изложения.

Не бъдете единствено онлайн! Базарите и събитията за крафтъри са страхотна възможност да комуникирате с аудиторията си и да генерирате продажби.

Можете заедно с друг бранд да подготвите общ щанд, на който да презентирате продуктите си, да предлагате промоционални пакети или дори да организирате уъркшоп. Възможностите са много!

 

Развиването на онлайн бизнес ще е по-лесно не само с надеждни партньори, но и когато използвате точното е-commerce решение. Ако искате да спестите време и средства, SaaS платформата на GombaShop™ е подходящ избор. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.