Идеи за летни активности в онлайн магазина ви

Последно обновяване: 10 юни 2024

Лятото е предизвикателен сезон за онлайн търговците. Добре известно е, че от юни до началото на септември (когато започват back-to-school кампаниите) продажбите в е-commerce отбелязват спад – тъй като потребителите отделят повече средства за почивки, outdoor активности или услуги, свързани с летни преживявания.

Това не означава, че трябва просто да приемете този факт и онлайн бизнесът ви също да се отдаде на почивка. Тук ще ви представим някои идеи и насоки, с помощта на които можете да увеличите продажбите си през летните месеци.

Как да подготвите онлайн магазина си за този период?

  • Започнете възможно най-скоро. Както и при другите сезонни кампании, и тук е важно да изпреварите конкурентите си. Препоръчваме ви да започнете активностите си няколко седмици преди началото на лятото.
  • Проучете аудиторията си. Ако познавате добре навиците на клиентите си (например кога пътуват и какви продукти пазаруват през топлите месеци), активностите ви през този сезон ще са много по-ефективни. Статистиките за поръчките и анализите на сайта ви от миналогодишни летни месеци ще са ви много полезни в това отношение.
  • Освежете онлайн магазина си. Добавете снимки и послания, свързани със сезона. Обновете хедъра и банер изображенията си с тематични визии, които са подходящи за вашия бранд: например продуктите ви на морето, в планината, по време на пътуване.
  • Обърнете внимание на мобилната версия. Лятото е сезонът на пътуванията – и през този период още по-голяма част от потребителите ви ще разглеждат сайта ви от телефон. Затова е ключово да имате добра мобилна версия или риспонсив дизайн, които гарантират перфектно потребителско преживяване и удобно пазаруване.

Какви активности можете да стартирате?

Добавете летни предложения в онлайн магазина си.

Това е подходящ период, в който можете да обновите портфолиото си с предложения за лятото. Вариантите са много: бутилки за вода, чанти, слънчеви очила, продукти, свързани с пътуване или походи... Разбира се, новите артикули трябва да подхождат на бранда ви и на търсенията на потребителите.

Друга добра идея е да добавите летни варианти на продуктите си или да персонализирате някои свои предложения. Например ако продавате тениски, създайте нови дизайни, свързани с морето или планината. Страхотна идея са и тематичните летни сетове, които комбинират подбрани за сезона продукти от онлайн магазина ви.

Създайте летни опаковки

Опаковката е важна част от цялостното потребителско преживяване. Дори да не можете да персонализирате продуктите си, можете да обърнете внимание на нея, като направите различни видове дизайни за кашоните или торбичките си.

Стартирайте flash sales (лимитирани оферти)

Промоциите с кратък срок създават чувство за неотложност и ще ви помогнат да увеличите продажбите си. Можете например да стартирате кампания с послание от вида “Подготовка за почивката в последния момент”, в която да предлагате специално подбрани продукти с намаление.

Лимитираните оферти с големи отстъпки ще са ви полезни и към края на лятото, когато ще се стремите да освободите склада си от сезонните артикули. Вижте още видове промоции, които можете да стартирате в онлайн магазина си.

Организирайте летни giveaway-и

Игрите с награди ще ви помогнат да увеличите последователите си и ангажираността в Instagram или Facebook. Можете например да организирате giveaway, в който подканвате аудиторията си да ви споделят как използват продуктите ви, докато са на почивка или пътуват – по този начин ще имате и много потребителски генерирано съдържание, което да използвате в комуникацията си след време.

Разбира се, най-подходящи награди за играта ще са новите ви летни продукти или сетове. Използвайте всяка възможност, за да ги комуникирате през този период.

Отидете при клиентите си

Не е задължително активностите ви да са единствено в дигиталните канали – отидете там, където са потребителите ви! Проучете за летни фестивали и други събития край морето и планината, на които можете да представите продуктите си.

 

Искате да създадете собствен е-commerce бизнес по-бързо и лесно? SaaS платформата на GombaShop™ е подходящо решение за вас – в нея ще откриете всички необходими функционалности за един съвременен онлайн магазин. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Създайте своя магазин тук.