GombaShop™ магазините преминават на Google Analytics 4
Google Analytics е изключително мощен инструмент за уеб анализи, който ще ви помогне да познавате по-добре поведението на потребителите си и да увеличите продажбите си.
Новата му версия – Google Analytics 4 (GA4), идва с много промени и до 01.07 всички потребители трябва да са мигрирали към нея. Ако все още не сте активирали новата версия, при отварянето на профила си в Analytics ще виждате подобно съобщение:
Важно: ако не сте запознати с платформите за анализи като Google Analytics и основните им функционалности, прочетете подробното ни ръководство, преди да продължите.
1. Кои са най-важните промени в Google Analytics 4?
Universal Analytics, досегашната версия на Google Analytics, беше създадена в малко по-различна Интернет ера – когато основният трафик беше от десктоп устройства, а проследяването с бисквитки беше достатъчно ефективно.
Новата версия, Google Analytics 4, е разработена с целта да е мултиплатформена и да е с повече фокус върху поверителността на потребителите. Ето някои от основните промени в GA4:
- Обновен интерфейс. Това ще е първото нещо, което ще забележите при отварянето на профила си в Google Analytics 4. Освен основния Dashboard, са обновени също менюто и някои основни уиджети. Големи промени има и в полето за търсене – то е с по-добри suggestion-и и освен това в него можете да задавате въпроси, на които ще отговори изкуствен интелект.
- Без бисквитки. Google Analytics 4 вече няма да разчита на бисквитките, за да следи поведението на потребителите. Вместо това ще използва така наречените event-и.
- Персонализирани отчети. Вече липсват някои от предефинираните отчети, които имаше в Universal Analytics. За сметка на това можете да създадете още по-добри персонални отчети – което ще ви помогне да следите по-лесно най-важните за вашия онлайн магазин метрики.
- Въведени са някои нови метрики. Например, популярният Bounce rate вече няма да съществува, а вместо това ще се използва Engagement rate (грубо казано, тази метрика следи противоположното – не отпадащите потребители, а ангажираните такива).
Прочетете повече за промените в официалния блог пост на Google.
2. Какво е необходимо да направите?
След като кликнете върху бутона Go to Setup Assistant от екрана по-горе, трябва да създадете ново property за Google Analytics 4. Намерете тази част от страницата и кликнете върху Get Started:
На екрана, който ще се появи, кликнете върху Create property:
След като създадете своето property, ще трябва да изпълните още няколко основни стъпки по миграцията, които ще ви покаже Setup асистентът. Тук можете да прочетете подробни инструкции.
Когато изпълните стъпките, можете да откриете своето ново Tracking ID за Google Analytics 4 от менюто Admin -> Името на вашето property -> Data streams -> Measurement ID.
За разлика от Tracking ID-то на Universal Analytics, което започваше с UA-, новото ви ще е с подобен формат:
Сега предстои по-лесната част.
След като копирате своето Tracking ID, влезте в администрацията на GombaShop™ магазина си и отворете раздела Настройки -> Основни. Трябва да поставите кода си в това поле:
След като натиснете бутона Запис в най-долната част на страницата, сте готови. Вашият GombaShop™ магазин ще е успешно мигриран към Google Analytics 4.
Все още нямате собствен онлайн магазин? Създайте го сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период, а също и от 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете сега с GombaShop™.