Как да генерирате печеливши бизнес идеи?
Всеки бизнес трябва да измине дълъг път… и той винаги започва с идеите. Можем да мислим за тях като за семена: ако са качествени, посадени са в точното време и място и получават достатъчно грижи, резултатите ще са страхотни.
В тази статия ще ви запознаем с няколко ключови насоки за генерирането на печеливши идеи за бизнеса ви.
Преди всичко: кои бизнес идеи са добри?
Изобщо не е достатъчно една идея да е креативна или да ви звучи интересно. За да има смисъл да инвестирате време и ресурси в нея, тя трябва да е приложима и да има потенциал за развитие. Ето няколко основни елемента, на които да обърнете внимание при валидирането на идеите си:
- Трябва да имате доказателства, че за такъв тип бизнес ще има достатъчно голямо търсене. Твърде специфичните идеи често са неуспешни.
- Идеята ви трябва да има потенциал за развитие. Ще можете ли в бъдеще да добавяте към портфолиото си нови продукти? Лесно ли ще е да правите варианти или промени на продуктите си? Можете ли да разширите дейността си към нови таргет групи в бъдеще?
- Идеята трябва да ви мотивира – особено ако ще я развивате дългосрочно. Работата ви ще е много по-лека, ако е върху нещо, което обичате.
- Идеята трябва да е реалистична и да не изисква твърде голяма инвестиция и риск.
Как да генерирате идеи с добър потенциал?
Ето няколко доказани техники, които можете да изпробвате, за да заредите своя “резервоар с идеи”. Разбира се, трябва да проучите всяка от тях в детайли, преди да преминете към реализирането ѝ.
Говорете с близките си хора.
Понякога най-ценните идеи са по-близо, отколкото очаквате. Семейството, приятелите и познатите ви не само ви познават добре и ще ви подкрепят в начинанията ви. Те са и хора с разнообразни интереси, които могат да ви споделят ценни впечатления от различни брандове и продукти… А също и да ви кажат за какви продукти или услуги си мечтаят.
Обърнете внимание на интересите си.
Хобитата ви може да са страхотен източник за нови идеи. Помислете има ли как да монетизирате страничните си занимания и можете ли да създадете бранд, свързан с тях.
Създайте по-добра версия на някой продукт.
Не е задължително една идея да е за нещо напълно ново. Може и да е просто подобрена версия на нещо добре познато.
Направете списък на продуктите, които използвате редовно – и опишете какви са недостатъците им. Четете също мненията и оплакванията на онлайн потребителите за популярни артикули (или за такива, които са ви интересни), за да добиете представа какви са желанията на хората. Има ли как да направите алтернатива, която е например по-бърза, по-евтина или по-удобна?
Проучете добре пазара.
Следете редовно какви са актуалните тенденции в е-commerce и потърсете за детайлни проучвания за отделни индустрии и за навиците и нагласите на потребителите. Използвайте и инструменти като Google Trends, Google Keyword Planner и Facebook Audience Insights – те ще ви помогнат да откриете бизнес ниши с добър потенциал.
Излезте извън рамките.
И хората, и бизнесите понякога са инертни и не експериментират достатъчно. Опитайте се да излезете извън рамките на познатото. Вижте какво правят брандовете в чужбина и в други индустрии. Има ли някакви идеи, които все още не са правени в България, и можете ли да ги реализирате?
SaaS платформите за онлайн търговия като GombaShop™ са много подходящ начин да тествате бизнес идеите си, при това с минимален риск и малка инвестиция. Ние ви предлагаме напълно безплатен 14-дневен тестов период, през който можете да изтествате всички предлагани функционалности и дори да приемете първите си поръчки. А при сключване на годишен абонамент ще получите и 40% отстъпка. Създайте своя магазин тук.