Как най-лесно да осъществите първата онлайн продажба в 13 лесни стъпки – Част 2
Създадохте своя онлайн магазин и току що завършихте неговото оформление? Вместо да очаквате нетърпеливо първата поръчка, презареждайки своята администрация, запретнете ръкави и поработете, за да я достигнете!
Как?
Съществуват няколко простички правила, поставящи основите на успешната онлайн търговия. Вижте втора част от най-важните елементи, на които е хубаво да отделите време.
1. SEO – Оптимизация за търсачки
Оптимизацията за тъсачки е процес, който отнема време – той е комплексен, не е еднократно действие и обхваща целия жизнен цикъл на магазина. След създаването на магазина е необходим период от поне 6 месеца преди той да достигне до определени резултати в търсещите машини - да затвърди своите позиции. Тези резултати зависят от множество фактори – съдържание на сайта, конкурентна среда, продуктова ниша, връзки към сайта и още много други.
Оптимизацията за търсещи машини следва да е част от дългосрочната маркетингова стратегия на всеки електронен магазин. Тази задача може да бъде поверена както на част от екипа, така и на специализирана фирма, предлагаща оптимизация за търсачки или още SEO (search engine optimization).
Алгоритмите на Google са комплекс от функции, които не са публично известни – известна част от информацията, с която разполагаме днес е въпрос на тълкувания, спекулации и практика на експертите в областта. Все пак има някой правила, които ако се спазват гарантират по-добро позициониране:
- Добре подбрани, оригинални и описателни имена на продуктите;
- Добре написани, индивидуални за всеки продукт описания с оригинален криейтив. Не копирайте външни източници;
- Добре структурирани URL-и на продуктовите и текстовите страници, meta заглавия и описания, alt tag-ове на изображения, генериране на sitemap;
- Отлично структуриран код на платформата/софтуера, на който се базира онлайн магазина.
- Регистрация на сайта в различни каталози и директории;
- Поддържане на профили в социалните мрежи;
- Интернет реклама – PPC платформи, реклама в социалните мрежи;
- Осигуряване на външни връзки към сайта и т.н.
2. Мобилна или риспонсив версия на онлайн магазина
Както вероятно вече знаете, мобилното интернет потребление расте с интензивна скорост всеки следващ ден. За съжаление все още се срещат сайтове и онлайн магазини, които не разполагат с оптимизирани версии за разглеждане и пазаруване през мобилно устройство. Всеки подобен електронен магазин пропуска голямо количество потенциални поръчки – и това е самата истина. Мобилната или риспонсив версия вече не е конкурентно предимство за онлайн магазините, а задължителна част за успеха и доброто им представяне. Бъдете достъпни за своите потребители навсякъде и по-всяко време.
Риспонсив дизайните са онези визии, които се променят при различните резолюции, запазвайки своята стилистика и адаптирайки се добре към размера на устройството, от което са посетени. Мобилната версия от своя е автономна единица, която следва съдържанието на основния сайт, но я предоставя технологично оптимизирана за съответните устройства.
3. Блог
Content маркетинга или маркетинга чрез съдържание е чудесен начин да се сдобиете с нови потребители и да им помогнете да формират мнение за вас и вашия бизнес. Стремете се да влагате своите ценности и вярвания във всичко, което публикувате – нека думите ви отразяват идеалната цел на бизнеса ви. Това ще провокира интерес и доверие в потребителите, готови да се отъждествят с идеите ви.
Споделяйте често, правете го регулярно и планирано. Създайте календар на публикациите си и се старайте да го спазвате. Знаем, че генерирането на теми може да се окаже предизвикателство, но това не трябва да е оправдание. Вашите клиенти вече ви помагат. Как? Те споделят и постват съдържание, което е интересно за тях. Вие просто трябва да проучите тези теми в дълбочина. Създайте списък с 5 до 10 основни теми и нека те са водещи за вашия блог. Те трябва да са достатъчно отличими, за да не се препокриват.
Нещо повече, регулярните публикации в блога са чудесен сигнал за онлайн търсачки като Google, че на вашия сайт се случва нещо и съдържанието се обновява. Това автоматично дава предпоставка за по-добра оптимизация. Тук ще откриете интересна статия относно съдържанието на онлайн магазина.
5. Word of mouth
Нека хората да говорят за вас. Дайте им повод да ви споделят и промотират. Приятелите, семейството и познатите могат да бъдат много силен помощник особено за стартиращ бизнес. Помислете за познати, които са свързани с електронни медии, поддържат свой сайт или имат популярен блог. Помислете за онези, с многото приятели във Facebook и други социални мрежи – така наречените social media influencers. В колаборация създайте съдържание, обвързано с вашия нов онлайн магазин, което те да промотират.
Дори и да нямате подобни познати, съвсем възможна задача е да накрате непознати усилено да споделят вашо съдържане. Например – видео. Видео съдържанието днес е това, което привлича най-много потребителите в интернет и не само – ангажира ги. Виралното видео има няколко основни характеристики и не, не е задължително до винаги да бъде смешно:
- Да бъде изненадващо / неочаквано;
- Да е интересно;
- Да е интензивно и динамично, дори да държи зрителя под напрежение какво следва да се случи;
- Да е позитивно;
- И в случай, че продукта го предполага – да е полезно.
Какво ви е необходимо, за да бъдете вирални? За съжаление само видеото не е достатъчно. Има три типа потребители, които могат да бъдат катализатори за успеха на вашето свежо и забавно съдържание:
- Хората, създаващи тенденции – популярни личности, които споделят съдържание.
- Участници – хора, които взимат съдържание, трансформират го и го правят още по-популярно
- Хората, споделящи всичко – тези „фенове“ в социалните мрежи, които лайкват и споделят 80% от съдържанието, което им се „изпречи“ при поредното браузване или скролиране на news feed-а.
Не всеки опит да бъдете viral ще се увенчае с успех, напротив. Вероятно 1 от 10 опита ще бъде близо до успеха. Това обаче не бива да ви отчайва. Създаването на вирално съдържание е мечта за всеки един бранд и рекламна агенция в световен мащаб и в това се инвестират милиони. В крайна сметка всичко е въпрос на една велика идея, появила се в подходящия момент.
5. Събития, изложения, базари
В случай, че продукта ви го предполага, помислете за включване в събития като изложения, базари, панаири или изложби. Те могат да бъдат особено полезни ако сте производител или създавате сами своя продукт. Информация за предстоящи и минали изложения в София и страната може да откриете тук, например.
Преди да станете изложител обаче, задължително посетете едно или няколко събития – така ще можете да усетите атмосферата и ритъма и да прецените как и под каква форма желаете да се включите. Изложенията ще ви дадат директен, личен достъп до потенциални клиенти – една голяма таргет група, с която ще имате възможността да комуникирате, получавайки отговор на въпроси, които ще ви помогнат да доразвиете цялостната си продажбена стратегия.
Изложенията и базарите могат да са насочени към различен тип потребители, тоест не всички са на корпоративно ниво. На подобни събития можете да се срещнете както малки клиенти, дошли заради интерес в тематиката, така и с ритейлъри, готови да сключат договор за големи обеми. Нещо повече, на такива събития вие може да получите директен поглед върху конкуренти или потенциални партньори.
Участвайки на изложение и базар е важно да създадете впечатление. Помислете добре за визуалното оформление и дизайна на своя щанд. Освен да се заредите добре с продукти, подгответе и подаръци, рекламни материали, мърчендайз, които посетителите да отнесат вкъщи. Зарадвайте ги, за да ви запомнят.
6. Промоции
Специални предложения за продажба с лимитиран срок и ексклузивни условия – какво по-примамливо за всеки потребител, сърфиращ в мрежата на лов за най-добрите оферти.
Поддържайте интереса с регулярни рекламни кампании подсилени с промоционални елементи.
Промокодовете могат да се окажат много лесен начин за набиране на нови потребители и „награждаване“ на настоящите, стимулирайки повторна покупка. Разбира се, трябва да сте сигурни, че промоционалните ви стратегии отговарят на цялостната ви визия за позиционирането на бранда. Възможно е да не искате да се представяте като дискаунтъри и в такъв случай е необходимо да действате внимателно с рекламните послания и размера на отстъпките.
Във всеки един случай, управлението на онлайн магазин е въпрос на известно количество експерименти, чиито анализи ще ви довадат до най-добрия стратегически подход за вас и вашия бранд.
7. Постоянство
Мария Стамчева е пример за успял търговец както офлайн, така и онлайн. Както самата тя споделя - " ... за успеха е нужно време."
Не можем да сме по-съгласни.
Всяко ново начинание изисква себеотдаване, целенасоченост, желание и стремеж за повече знания и умения, които да се приложат в бизнеса с цел неговия просперитет.
Решения като GombaShop™ помагат на всеки да стартира бързо и лесно олайн магазин, като дават пълна техническа обезпеченост. Така, търговците могат да се отдадат изцяло на развитието на своята бизнес и маркетингова стратегия, като е необходимо да се възползват максимално от тази възможност.
Тествайте, анализирайте резултатите и ако те не ви удовлетворяват опитайте с план "Б".
Избирайте само онова, което наистина работи за вас, а не нещо, което е помогнало на друг.
Фокуса и постоянството са най-добрата формула за успех. Въоръжени с нея можете смело да градите своя мечтан онлайн бизнес.