Как най-лесно да осъществите първата онлайн продажба в 13 лесни стъпки – Част 1
Създадохте своя онлайн магазин и току що финализирахте работата по него?
Вместо да рефрешвате своята административна страница в очакване на първата поръчка –запретнете ръкави и поработете, за да я достигнете!
Как?
Съществуват няколко простички правила, поставящи основите на успешната онлайн търговия.
1. Представете продукта по уникален начин
Колкото по-иновативен и креативен е той, толкова повече ще са и желаещите да го притежават. Тенденция днес е хората все повече и повече да търсят обратния път към природата – еко и био продуктите са предпочитан избор. Ръчно изработените стоки също се радват на голям интерес от страна на съвременния потребител.
Диференцирайте асортимента си – тактиката „от всичко по малко“ не винаги е предпоставка за успех и положителен сигнал за потребителите. Представете им нещо, от което имат нужда по начин, по който никога не са го получавали.
Как да изберете своя продукт, в случай, че не сте производител?
- Помислете за проблем, за който все още не съществува решение, решението не е достъпно или разпространено. Мислете за своето ежедневие и потърсете мнението на своето обкръжение.
- Обърнете внимание на тенденциите. Какво е модерно днес? Кои са най-търсените продукти? Съществуват множество инструменти, които биха ви дали ценна информация в тази насока, като Google Trends, например.
- Интересен индикатор биха могли да бъдат и топ продуктите в най-популярните marketplaces – Ebay, Amazon и дори AliBaba/Aliexpress.
Възможностите тук са коментирани не малко пъти. Ангажиращи, информативни постове, интересни форми на обвързващи игри, реклами и спонсорирани публикации – някои от най-ажните елементи на вашата стратегия във социалната мрежа.
Личен профил – При стартиране на онлайн бизнес, личния ви профил може да бъде добър помощник в промотирането, имайки предвид, че се нуждаете от време, за да съберете последователи в бизнес страницата си.
Споделяйте умерено продукти, коментари за тях в медии или други социални мрежи, както и линкове към текстови страници на вашия онлайн магазин. Какво е „умерено“ за вас ще разберете по реакциите на своите приятели. Не прекалявайте. Важно е да не спрете с обичайните за вас Facebook активности, превръщайки новия си бизнес в свой единствен интерес. Включете всичките си близки и приятели в каузата.
Бизнес страница - Регулярно публикувайте съдържание и ангажирайте с него. Нека то носи смисъл, полезна информация или добавена стойност. За това какво трябва ДА правим и да НЕ правим при поддържане на бизнес профил във най-популярната социална мрежа писахме по-рано тук. Интегриран Facebook магазин ще е чудесно допълнение към вашия електронен такъв - още едно място, където потребителите могат да се запознаят с асортимента ви и да инициират покупка. В случай, че сте горд собственик на магазин, базиран на GombaShop™, Facebook магазина е само на няколко клика разстояние. Ако все още нямате собствен GombaShop™ магазин можете да го създадете бързо и лесно тук.
Рекламирайте във Facebook. Възможността за таргетиране на аудиторията по възраст, пол и интереси, заедно с голямото разнообразие от рекламни формати - спонсорирани постове, промотирани публикации, marketplace и newsfeed реклами, носят висока добавена стойност за вашия дигитален маркетинг.
3. Имейл
Макар и често подценяван, имейл маркетинга е ценен канал за достигане до потенциални клиенти. Освен ефективен, той е изключително икономичен – а често дори безплатен!
Когато се намирате все още в началото, генерирането на голяма база от имейл адреси отнема време, за това търсете начини и инструменти за стимулираното им събиране. Такъв например е SumoMe, чиито List Builder има чудесна безплатна версия.
Имейл маркетинга е силен инструмент в електронната търговия и въобще не е за подценяване. Не, времето му не е отминало. Имейли може да изпращате както на потенциални клиенти, така и на онези, които вече са поръчали от вас. Грижата за клиента повреме и след поръчка също не бива да се подценява, защото тя е почти токова важна, колкото и тази, подтикваща към извършването на покупка.
Прочетете повече за добрите практики в имейл маркетинга в тази статия.
4. PPC – Онлайн реклама, за която заплащате „на клик“.
Бъдете там, където са вашите потребители. Позволете им да ви открият възможно най-лесно. PPC рекламата е първото нещо, на което трябва да заложите още в първия ден от „откриването“ на своя онлайн магазин. Практикувана добре и правилно, тя винаги работи. В тази и тази статия вече ви разказахме повече как правилно да организирате своите реклами, когато се намирате в началото на своята практика.
Някои от най-популярните рекламни платформи, които осигуряват площ за вашите реклами са Google AdWords, EasyAds, Adwise. Предимството на послените две е, че са български и няма да срещнете проблема на езиковата бариера. Екипите им са винаги на разположение, за да ви дадат ценни съвети и да ви насочат в правилната посока. За разлика от тях, съпорта на Google е ограничен и това е напълно разбираемо. От скоро Помощния център на Adwords е изцяло на български. Нещо повече, в началото на годината Google представиха безплатна услуга, наречена „Дигитален Гараж“, благодарение на която всеки може да получи знания по дигитален маркетинг докато релаксира на дивана вкъщи, например.
В случай, че нямате време и възможност да се фокусирате върху маркетингови и промоционални активности или не разполагате с екип, който да ви помага, винаги можете да се обърнете към специализирана агенция. Но никога, никога не решавайте, че можете да продавате без реклама.
За щастие, съществуват решения като GombaShop™ , които спестяват големия ресурс, необходим за изграждането на решение за електронна търговия по персонализиран проект. Това ви позволява да инвестирате тези средства в маркетинг и реклама, нещото, което всъщност ще ви осигури продажби.
5. PR статии и публикации в медийни издания
Довеждане на целевата аудитория до вашия онлайн магазин - цел номер едно на всеки онлайн търговец и дигитален рекламист.
PR статиите и медийните публикации са чудесен начин за набиране на популярност и привличане на внимание към бранда. Тези статии могат да се фокусират директно върху вашия бранд, поставяйки го директно в центъра на темата. Друг похват е вмъкването на информацията за продукта/компанията индиректно, в контекста на съдържанието или т.нар. native content.
Най-важната характеристика на всяка една публикация в пресата е да носи информационна стойност. В противен случай, кой би се заинтересувал от нея? Добрият прес релийз има проста структура, която най-общо можем да обобщим така:
- Заглавие - Атрактивно и впечатляващо;
- Подзаглавие - Обобщение на цялото съдържание в едно-две изречения;
- Въвеждащ параграф - Основната информация, това, за което всъщност е статията;
- Основно твърдение - Подкрепящи данни, мнения, изследвания, статистики;
- Заключение - Обобщение на изложеното;
- Закриващ параграф - Информация за компанията, бранда, продукта.
6. Сайтове за сравнение на цени
Сайтовете за сравнение на цени са агрегатори, които събират на едно място продукти от множество различни продуктови групи и търговци. Те са предпочитан избор за потребители, които знаят какво точно искат, но търсят най-доброто предложение за продажба. Например, искате да си купите нов, професионален фотоапарат. Знаете точния модел и марка, притежаващ параметрите, които желаете.
В сайта за сравнение на цени, вие можете да потърсите конкретния артикул, за да видите кои търговци/онлайн магазини го предлагат и на каква цена.
Платформата на GombaShop™ поддържа интеграции с двата най-големи и полулярни сайта за сравнение на цени у нас – Sravni.bg и Pazaruvaj.com Това позволява на търговците, притежаващ магазин на платформата, да публикуват лесно и автоматично предлаганите от тях стоки.