Facebook - още една възможност да доближите онлайн магазина си до своите клиенти

Последно обновяване: 16 декември 2014
Социалните медии превземат интернет! И колкото и клиширано да звучи – това е самата истина. Не малко пъти сте чували за множеството ползи за бизнеса, които може да донесе управлението и поддържането на профили в тях. В тази статия ще обърнем по-специално внимание на пионера в онлайн споделянето и комуникацията – а именно Facebook.

Facebook - още една възможност да доближите онлайн магазина си до своите клиенти

Поддържането на бизнес страница е едно от първите неща, които собственици и маркетолози имплементират в своите маркетингови стратегии. Но възможностите, които ни предоставя социалната платформа далеч не се ограничават с това. Напротив!

Последни проучавания в Европа сред онлайн магазините, взимайки под внимание социалните мрежи, в които се популяризират те, показват следното:
  • Facebook доминира в привличането на потребители - близо две трети от всички посещения на онлайн магазини, генерирани през социални мрежи, идват от него;
  • Средно, 85% от всички поръчки през социални медии се случват чрез Facebook, като този процент отбелязва ръст от 129 пункта в сравнение с 2013г.;
  • Процента на конверсии във Facebook (колко хора преминават към действие след посещение) е 1,85%.

Facebook Магазин

Несъмнено Facebook се е превърнал в мощен маркетингов инструмент. Големите аудитория и обхват, които може да достигнат рекламните съобщения в него привличат все повече креативни идеи за употребата му.

GombaShop™ ви предлага напълно готов Facebook магазин, който само с няколко клика може да интегрирате като раздел във вашата бизнес страница. Той ще запази създадения от вас уникалния дизайн и ще извежда всички продукти, които вече сте качили. Това ще позволи на клиентите да разглеждат каталога Ви докато прекарват време в социалната мрежа. При натискане на бутон „Купи“ на някой от продуктите, потребителите ще бъдат пренасочени директно към страницата за осъществяване на поръчка в онлайн магазина!

Генериране на съдържание. Поддръжка и връзка с клиенти

Facebook постовете са лесен начин да достигнете до своята публика и което е по-ценно – да общувате с нея, получавайки обратна връзка:
  • Разберете какво иска да чуе тя;
  • Споделете защо вашите продукти са тези, от които се нуждае;
  • Обяснете как закупуването на Ваш артикул ще реши техен проблем, като ги запознаете с ползите от него;
  • Изтъкнете конкурентните си предимства и други.
В социалните мрежи вие получавате свобода, но бъдете умерени. Доставяйте само необходима информация, без да сте натрапчиви.

В тези среди хората не обичат да бъдат наставлявани – те предпочитат да бъдат ангажирани в разговори и да си взаимодействат с любимите брандове. Ето защо социалните медии, начело с Facebook, са добър и предпочитан начин за предоставяне на клиентска поддръжка – на високо ниво и с добро качество. Предимствата на този метод са много.

Ето някои от тях:
  • Мигновенна реакция – Без чакане на имейл в отговор или пропуснати обаждания. Чрез Facebook, Вие може да изненадате клиентите си с бърз отговор на въпроси, притеснения или коментари.

  • Персонализирана и лична комуникация – Потребителите предпочитат комуникацията с жив, дишащ човек, отколкото с безименни, безлични корпорации. 

    Някои от съвременните компании позволяват на служителите си по обслужване на клиенти да представят техните личности, с цел достоверност и демонстиране на добронамереност.

  • Интеракция на едно ново, съвременно ниво – Интересен пример: Компания за велосипеди отговаря на пост от потребител, свързан с причинени от неговото колело щети върху спортното му облекло, като му изпраща ваучер за закупуване на ново такова. Клиента реагира като споделя позитивните си впечатления от доброто отношение.

    Така компанията получава не само един доволен клиент, но и много потенциални такива, добили положително мнение за политиката й.

  • Контрол върху имиджа – Хората обичат да изразяват негодувание. В случай, че клиент прояви недоволство, било то основателно или не, едно от първите негови действия е да сподели.

    Контрола върху социалните медии позволява да защитите себе си и своя продукт чрез навременна реакция.

Ако търсите начин да се откроите на фона на конкурентите, осъществяването на стабилна и постоянна връзка с клиентите чрез социални медии и по-конкретно Facebook е едно добро начало. Само помнете – не се отказвайте! Ако се захванете с тази задача, правете го постоянно, коректно и ефективно. Резултатите няма да закъснеят!