Как да увеличите своя мейлинг списък?

Последно обновяване: 26 февруари 2024

Много лесно е да изпратите имейл. Не е толкова лесно обаче да създадете дългосрочна имейл маркетинг стратегия за онлайн бизнеса си. А със сигурност си заслужава да вложите усилия в това. Над 50% от хората по света използват имейл. Освен това разпращането на кампания е на практика безплатно и имате възможност да сегментирате аудиторията си и да персонализирате съобщенията.

В основата на вашата стратегия трябва да е създаването на достатъчно голям мейлинг списък. Тук ще ви дадем няколко полезни съвета как да привлечете повече абонати.

Ако искате да се запознаете по-подробно с всички предимства и възможности на имейл маркетинга, прочетете нашето безплатно ръководство.

1. Създавайте ексклузивно съдържание за абонатите.

Все пак потребителите трябва да имат полза от абонирането, нали? Ако пишете увлекателни, информативни и полезни имейли, със сигурност ще привлечете повече хора и ще имате по-висок open rate (процент отворени съобщения).

Можете например да направите серия от съвети само за имейл абонати или пък веднъж седмично да изпращате нюзлетър “Уикенд вдъхновения”. Развихрете въображението си, вариантите са много.

2. Давайте отстъпки на абонатите.

Това е много често използван подход. Добра идея е например да предлагате -10% от следващата поръчка при абониране за нюзлетъра ви.

Можете и периодично да изпращате промокодове, създадени само за абонатите на нюзлетъра. Или пък едно от предимствата при абониране да е, че хората в листа ви ще научават малко по-рано от останалите за нови промоции.

3. Добавете поп-ъп в сайта си.

Едно поле за въвеждане на имейл и кратък текст ще са ви напълно достатъчни. Не забравяйте да опишете какви са предимствата за абониране (промоция, ексклузивно съдържание или друго).

Но не бъдете твърде досадни! Избягвайте крещящите съобщения и показването на поп-ъпа при всяко зареждане на страницата, дори след като е бил затворен – това ще има негативен ефект.

4. Добавете опция за абониране при поръчка или регистрация.

Това е лесен начин да привлечете клиенти, за които със сигурност знаете, че харесват продуктите ви. И тук не забравяйте да опишете накратко защо си заслужава да се абонират (и да и обещаете, че няма да им изпращате излишен спам :) ).

5. Подканвайте потребителите да препратят мейла на приятел.

Един не толкова популярен подход, който също ще ви помогне да увеличите мейлинг листа си. Можете да добавите послание от типа “Не пропускай да кажеш и на приятел! Препрати му този мейл, за да се възползва от промокода” или “Вдъхнови и приятел с нашите свежи идеи. Препрати му това съобщение.”

6. Използвайте социалните медии.

Ако там имате много последователи, можете да привлечете част от тях към мейлинг листа си. Създайте пост или серия от постове, в които описвате предимствата на това потребителите да се абонират. Друга идея е да качвате сторита, в които има стикер с линк към страница за присъединяване към списъка ви.

Можете да добавите и линк за абониране в био-то на профила си или в описанията на YouTube клиповете си, ако имате канал.

7. Организирайте giveaway за нюзлетър абонатите.

Повечето хора свързват игрите с награди основно с Instagram и Facebook, но имейлът също е подходящ канал за тях. Можете да организирате giveaway, в който участва всеки абониран за нюзлетъра ви (независимо дали е нов или стар абонат) – и на произволен принцип да изберете един потребител, който да спечели голяма награда.

Който и от подходите да следвате, не забравяйте, че абонатите ви трябва да са се съгласили да са в списъка ви. Не добавяйте хора без тяхно знание и не прехвърляйте клиенти от други източници директно в своя мейлинг лист – такива практики не само привличат незаинтересована аудитория, но и са в разрез с GDPR (Общия регламент за защита на данните).

Ако искате да стартирате собствен онлайн магазин с интеграции за имейл маркетинг и много други функционалности, SaaS платформата на GombaShop™. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.9