Сайт (или приложение), който дава възможност на потребителите да разгледат каталог с физически или дигитални продукти и да ги поръчат изцяло онлайн.
Онлайн магазинът е сайт или приложение за електронна търговия, където потребителите могат да разгледат каталог с продукти или услуги и да ги закупят изцяло по електронен път. Също както във физическия магазин, клиентите могат да разглеждат стоките и да избират измежду различни марки, модели, разновидности (например цвят и размер). Онлайн магазините включват както “витрини с продукти” (категорийни или продуктови страници), така и пазарски колички, обработка на плащания и системи за обработване на плащания, пратки и доставка на стоки.
Основното предимство на онлайн пазаруването е, че потребителите могат да намерят и закупят артикули, които да бъдат доставени директно до дома им и така спестяват много време. За онлайн търговците предимството е, че лесно могат да достигнат до много потенциални купувачи и да увеличат продажбите на бизнеса си. Разбира се, има и някои предизвикателства: няма постоянен човекопоток, както при физическите магазини (трябва да компенсирате това, като генерирате достатъчно трафик към сайта си чрез реклами или други активности) и освен това потребителите нямат директен досег с продуктите ви (затова трябва да предоставите достатъчно информация и снимки, а също и удобни опции за връщане и замяна).
Онлайн магазин могат да стартират както напълно начинаещи в търговията, така и бизнеси, които вече имат дейност, но искат да я разширят и в дигиталните канали. Има различни опции за продаване онлайн: изграждането на сайт от нулата (custom решение), използването на open-source решение като OpenCart, продаването в marketplace или използването на SaaS платформа за онлайн търговия като GombaShop™, която само срещу малък месечен абонамент предоставя наготово всички необходими инструменти за продаване в Интернет и улеснява процеса по стартирането на собствен бизнес.