65% от поръчките са над 50 лв., а 17% над 100 лв.
Средната цена на поръчка е 66.55 лв. Среднодневния брой поръчки е 424.
Броят на поръчките бележи аналогичен с оборота ръст, като се наблюдава съвсем леко понижение (от около 8%) на средната стойност на поръчка в сравнение с миналата година.
GombaShop™ е предпочитаното SaaS решение за онлайн търговия, подходящо за всякакъв тип стоки и търговци.
Все още голяма част от търговците в България се чувстват несигурни при стартирането на собствен интернет магазин.
Част от тях подхождат със свръх очаквания към развитието на своя онлайн бизнес и бързо губят мотивация за развитие.
Други пък са прекалено резервирани и плахи, което дава своето отражение върху времето за реализиране на поставените цели.
Липсата на ясна рекламна стратегия продължава да бъде фактор, който забавя развитието на магазините.
Поведенческите тенденциите, наблюдавани през 2015 година, до голяма степен се запазват. Огромен ръст бележат обемите на реализираните поръчки и обороти.
Статистиките са почти идентични с тези от предходната година. Това очертава сходни модели на поведение на онлайн търговците през първата година от създаването на магазините им. Голяма част от търговците успяват да реализират първите си продажби още в рамките на няколко дни от стартиране на магазина. При повечето от тях обаче, това е в резултат на лична комуникация и привличане на вече съществуващи клиенти или познати. След преминаване на този период, продажбите започват да корелират изцяло с маркетинг активностите, като това как онлайн търговците се справят с тях, определя успеха или неуспеха на новостартиралия магазин.
Впечатление тази година правят значително завишените стойности на броя търговци достигнали 50 и 100 продажби, още в рамките на първия месец след отваряне на магазина. Това е сигнал за положителни тенденции свързани с: - по-добрата подготовка на търговците при отваряне на онлайн магазин
Голяма част от създателите на GombaShop™ магазини предпочитат Facebook и PPC мрежите като основен рекламен канал. Причините за това са по-лесната употреба на тези рекламни канали, оптимизираните финансови параметри и ясните метрики и системи за анализ, предоставяни от тези платформи. Предоставяните от GombaShop™ ваучери за реклама и SEO инструменти, също спомагат за оформянето на горната статистика.
Впечатление прави все по-високия дял на Facebook, като само през последната година, ръстът, който отбелязва този канал е 10%.
Макар че наложеният платеж все още е предпочитаната форма на разплащане в България се наблюдава интересна тенденция към засилване на картовите разплащания.
Процентно нарастват и продажбите в България, за сметка на тези в чужбина. Нетно нарастване в обема спрямо миналата година има и в продажбите в чужбина, но съпоставено с нарастването на търговията в България, то е по-малко.
Оборот
Общия оборот на магазините използващи GombaShop™ се е увеличил близо три пъти в рамките на само една година.
Това се дължи, както на увеличаващия се брой магазини, така и на ръста в реализираните продажби.
При запазване на настоящите темпове на разстеж, оборотът ще надхвърли 100 млн. лева до 2019 година