над 6000 успешно създадени интернет магазина, последно обновяване 15 Декември 2017
bg en
Отстъпка до 60%

Вземете своята ексклузивна отстъпка сега!

Само сега може да закупите най-популярните годишни абонаментни планове са с безпрецедентни ценови остъпки.

ОПИТАЙТЕ

3 години GombaShop™ Статистика за новосъздадени електронни магазини, използващи GombaShop™, базирана над 4350
създадени сайта периода Септ. 2015г. - Септ. 2016г.

2016
Cubes Graffics
Cube
Cube
Cube
Cube
2016
Cubes Graffics
Pricing numbers
10 304 236лв. +298%
Оборотът реализиран от търговците използващи GombaShop™ за 1 година
Оборот

Общия оборот на магазините използващи GombaShop™ се е увеличил близо три пъти в рамките на само една година.

Това се дължи, както на увеличаващия се брой магазини, така и на ръста в реализираните продажби.

При запазване на настоящите темпове на разстеж, оборотът ще надхвърли 100 млн. лева до 2019 година

Products numbers
154 844 +327%
Поръчки направени в магазините използващи GombaShop™ за 1 година
Поръчки

65% от поръчките са над 50 лв., а 17% над 100 лв.

Средната цена на поръчка е 66.55 лв. Среднодневния брой поръчки е 424.

Броят на поръчките бележи аналогичен с оборота ръст, като се наблюдава съвсем леко понижение (от около 8%) на средната стойност на поръчка в сравнение с миналата година.

Cube
Cube
Cube
Cube
Любопитно...
  • Брой поръчки, реализирани в рамките на най-силния месец: 24 516
  • Най-висок месечен оборот, реализиран от всички магазини: 1 023 455лв.
  • Най-висока номинална стойност на поръчка: 2 113лв.
  • Най-харесвана тема
    Simple Elegance
  • 30% от магазините
    реализират  80%  от общия оборот
  • Ден с най-много поръчки:
    17 ноември 2015 (4343 бр.)
  • 25% +5% от търговците се отказват в рамките на първите 6 месеца
  • 6 дни - усредненият период, необходим на новостартирал онлайн магазин, за да реализира първата си продажба
  • 21% +3% от търговците не рекламират,
    а над 59% -1% инвестират под 500 лв. на месец за реклама на магазина си.

GombaShop™ е предпочитаното SaaS решение за онлайн търговия, подходящо за всякакъв тип стоки и търговци.

Все още голяма част от търговците в България се чувстват несигурни при стартирането на собствен интернет магазин. Част от тях подхождат със свръх очаквания към развитието на своя онлайн бизнес и бързо губят мотивация за развитие.
Други пък са прекалено резервирани и плахи, което дава своето отражение върху времето за реализиране на поставените цели.
Липсата на ясна рекламна стратегия продължава да бъде фактор, който забавя развитието на магазините.

Поведенческите тенденциите, наблюдавани през 2015 година, до голяма степен се запазват. Огромен ръст бележат обемите на реализираните поръчки и обороти.

Време за достигане на 1, 50 и 100 продажби
при новострартирали магазини * * сборът на стойностите никога не достига 100%, тъй като се взимат под внимание и отказалите се магазини
Info Graffic

Статистиките са почти идентични с тези от предходната година. Това очертава сходни модели на поведение на онлайн търговците през първата година от създаването на магазините им. Голяма част от търговците успяват да реализират първите си продажби още в рамките на няколко дни от стартиране на магазина. При повечето от тях обаче, това е в резултат на лична комуникация и привличане на вече съществуващи клиенти или познати. След преминаване на този период, продажбите започват да корелират изцяло с маркетинг активностите, като това как онлайн търговците се справят с тях, определя успеха или неуспеха на новостартиралия магазин.

Впечатление тази година правят значително завишените стойности на броя търговци достигнали 50 и 100 продажби, още в рамките на първия месец след отваряне на магазина. Това е сигнал за положителни тенденции свързани с: - по-добрата подготовка на търговците при отваряне на онлайн магазин

Особености на пазара
Social Networks Info
Social Networks Info
Social Networks Info

Голяма част от създателите на GombaShop™ магазини предпочитат Facebook и PPC мрежите като основен рекламен канал. Причините за това са по-лесната употреба на тези рекламни канали, оптимизираните финансови параметри и ясните метрики и системи за анализ, предоставяни от тези платформи. Предоставяните от GombaShop™ ваучери за реклама и SEO инструменти, също спомагат за оформянето на горната статистика.
Впечатление прави все по-високия дял на Facebook, като само през последната година, ръстът, който отбелязва този канал е 10%.

Макар че наложеният платеж все още е предпочитаната форма на разплащане в България се наблюдава интересна тенденция към засилване на картовите разплащания.

Процентно нарастват и продажбите в България, за сметка на тези в чужбина. Нетно нарастване в обема спрямо миналата година има и в продажбите в чужбина, но съпоставено с нарастването на търговията в България, то е по-малко.

Разпределение по категории
Разпределение по категории спрямо броя на създадените магазини на платформата GombaShop™
Разпределение по категории спрямо реализиран оборот от магазини на платформата GombaShop™
0%
0%
Детски стоки
0%
0%
Козметика
0%
0%
Мода
0%
0%
Храни и бързооборотни стоки
0%
0%
Бижута и арт
0%
0%
за дома
0%
0%
джаджи, подаръци, аксесоари
0%
0%
Електроника
0%
0%
Почивка и развлечение
0%
0%
други