Е-commerce тенденциите за 2023
Ръстът в е-commerce сектора е огромен – в световен мащаб се очаква за 2023 година продажбите да надминат 6 трилиона долара. Основни причини за тези впечатляващи цифри са последиците от COVID-19 и бързото развитие на технологиите.
Всички статистики сочат, че 2023 година ще е успешна за онлайн бизнеса. Затова е важно да сте запознати с основните тенденции, които ще движат сектора напред.
1. Видео съдържанието продължава да е предпочитано
TikTok и Instagram Reels промениха начина, по който възприемаме съдържание. Освен че много брандове превърнаха кратките видеа в основен начин за комуникация в социалните медии, видеото ще е все по-ключово и за продуктовите страници. Снимките вече не са достатъчни – добавете в презентацията на артикулите си кратки видеа, които може да са в стила на TikTok съдържанието и да са по-забавни или информативни.
Друга актуална тенденция ще бъде видео SEO-то. Все повече потребители търсят брандове или препоръки не в Google, а в TikTok или Instagram Reels. Затова добавете ключови за бранда ви думи в описанията на видеата си и хаштаговете, а също и отбелязвайте локация.
2. Все по-голям интерес към sustainable брандове
Въпреки че икономическата ситуация съвсем не е розова, хората са склонни да похарчат повече, за да пазаруват от eco-friendly брандове. Ето какво ще търсят потребителите през 2023:
- Продукти, изработени изцяло или предимно от eco-friendly материали.
- Минимизиране на опаковките и използване на рециклирани материали за тях.
- Брандове, които ясно изразяват позиция в това отношение и представят данни за това как работят, за да бъдат по-sustainable.
Изводът? Наред с ценовото предложение и основните предимства на продуктите ви, eco-friendly активностите ви трябва да са в основата на комуникационната ви стратегия.
3. Персонализиран подход към всеки потребител
Потребителите не искат да бъдат възприемани като част от масата, а като индивидуални личности.
Онлайн пазаруването никога няма да предложи личното отношение, каквото има при пазаруването във физическите магазини. Но все пак има някои подходи, които помагат да имате по-близка комуникация с потребителите:
- Минимумът е да персонализирате съобщенията си в социалните медии и в имейлите си – използвайте обръщение по име и избягвайте заучени фрази.
- Използвайте AI персонализирани продуктови препоръки. С тяхна помощ ще увеличите завършените поръчки в магазина си и броя на завръщащите се клиенти.
- Сегментирайте по-специфичните си аудитории (например Най-редовни купувачи) и използвайте различни текстове и оферти при комуникацията с всяка от тях.
- Някои онлайн магазини дори използват инструменти, за да персонализират менютата си и процеса по завършване на поръчка спрямо поведението и интересите на всеки потребител. Тази идея е подходяща за големи бизнеси с огромен брой поръчки.
4. Пазаруване на абонаментен принцип
Този подход е познат на английски като subscription commerce. Идеята е проста – предлагате специални пакети или абонаменти, които са с отстъпка.
Ако продавате продукти, предлагайте персонализирани кутии със специален сет от ваши артикули. Можете да ги обвържете с определена тематика (например Релакс, Грижа за кожата, Коледен сет) или дори да предложите на клиентите ви сами да създадат кутията си.
Ако предлагате услуги или качвате интересно съдържание, добра идея е да предложите месечен абонамент за тях на изгодни цени.
5. AI навлиза с все по-голяма сила
Вече споменахме изкуствения интелект в раздела за персонализацията – но възможностите, които предоставя, съвсем не се изчерпват дотук.
AI ще ви помогне да автоматизирате голяма част от задачите за бизнеса си и да увеличите продажбите си. Чат ботове за клиентска поддръжка, виртуални асистенти и гласово търсене, персонализирани полета за търсене – това са само част от идеите, които можете да реализирате. Като предприемачи времето ви е безценно, затова търсете всички възможни инструменти, с които да улесните работата си.
Все още нямате собствен онлайн магазин? Лесно е да стартирате с GombaShop™! Сега можете да се възползвате от 50% отстъпка за годишен абонамент и безплатен 14-дневен тестов период. Започнете тук.