5 e-commerce тенденции за 2021

Последно обновяване: 22 януари 2021

GombaShop_howto_1920x1080.png
Изминалата година за пореден път показа, че e-commerce сферата е изключително динамична. Освен големия ръст в бранша, който по всичко личи ще продължи, забелязахме и някои интересни промени в навиците на потребителите.

Интернет търговията постоянно се развива и всяка година има тенденции, с които е добре да сте запознати. Тук подбрахме пет от тях – те ще са вашата отправна точка за по-успешна година за бизнеса ви.

1. По-лесен старт в онлайн търговията

Интересът към удобните SaaS решения като GombaShop™ е по-голям от всякога! Благодарение на тях лесно ще стартирате магазин, без да се притеснявате за техническата част и поддръжката му. Друга причина все повече търговци да продават онлайн е ниската стойност на началната инвестиция. Срещу малък месечен абонамент разполагате с напълно функциониращ бизнес, който може с лекота да обслужва хиляди поръчки дневно.

Популярността на SaaS платформите и засиленият интерес към онлайн пазаруването неизбежно водят и до голяма конкуренция. За да се отличите сред другите брандове, трябва да предложите както атрактивни цени и промоции, така и качествено обслужване.

2. Социално отговорни и прозрачни бизнеси

Стремежът към развиване на зелен бизнес отдавна не се отнася само за големите компании – това е тенденция, която засяга потреблението на всички нива. Купувачите все повече търсят натурални продукти и такива, които са изработени от рециклируеми материали.

Не всички ваши продукти попадат в тази категория? Все пак има някои стъпки, които можете да предприемете:

  • За опаковането изберете екологични продукти, като например рециклирана хартия.

  • По възможност използвайте по-малко бележки и разписки – изпращайте основната информация по имейл.

  • Добавете към продуктовия си каталог нови натурални продукти или еко алтернативи на наличните артикули.

През тази година клиентите ще проявяват по-голям интерес към брандове, които предоставят достатъчно информация за своите продукти и за мисията си. Затова трябва да сте максимално прозрачни по отношение на цените, наличностите и условията за доставка. Бъдете убедени – една от най-добрите инвестиции е тази в създаването на доверие към бранда ви.

3. Още повече продажби от мобилни устройства

Според проучване на Statista през тази година 73% от e-commerce продажбите ще бъдат от телефон или таблет. Мобилната версия вече не е просто полезна опция – тя е задължителен елемент. И за да бъде успешен онлайн магазинът ви, трябва всеки етап от покупката да бъде оптимизиран за телефон и таблет.

Добра идея е да използвате специализирана мобилна версия, с която ще осигурите по-добро потребителско преживяване. Обърнете специално внимание на навигацията и представете ключовата информация в горната част на страниците си. За изображенията препоръчваме да използвате WebP формата, който гарантира бързото им зареждане.

От всички тези предимства можете да се възползвате в нашата Мобилна версия 2.0

4. Търсене на по-удобни методи за плащане

През тази година бързото и удобно плащане ще е сред основните причини клиентите да изберат определен бранд. Освен наложения платеж (който все още е предпочитана опция в България), задължителни за всеки магазин са картовите разплащания и банковите преводи.

Голяма популярност у нас ще имат също криптовалутите и съвременните решения за онлайн продажби. От GombaShop™ постоянно обновяваме разплащателните си методи, за да гарантираме бързо и сигурно пазаруване на вашите клиенти. Сред най-новите ни интеграции са Stripe, MyPOS, а също и бутона за покупка на вноски с TBI Pay. Съветваме ви да активирате максимално много опции в своя магазин – това става за минути и със сигурност е нещо, от което само можете да спечелите!

5. Повече и още по-големи снимки

Всеки собственик на онлайн магазин знае от колко голямо значение са добрите продуктови изображения. През тази година качествените снимки ще са още по-важен елемент за сайта ви. Основен при тази тенденция (позната на английски като Visual commerce) е стремежът към използване на големи изображения в началните и категорийните страници за сметка на по-малко описания и разсейващи елементи.

Ако имате по-специфични продукти или интересни детайли, задължително добавете 360-градусови изображения. Не подценявайте и силата на видеото – то ще продължава да бъде сред най-ефективните начини за презентиране на вашите продукти.

Искате да имате собствен онлайн магазин с всички необходими инструменти за развиването на вашия бизнес? Създайте го за минути с GombaShop™ и се възползвайте от атрактивните отстъпки при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.