Вид онлайн реклама, която комбинира визуален елемент (изображение или видео) с текстове – и води към страница от сайт, често продуктова страница в онлайн магазин. Гъвкава и ефективна опция за реклама, защото ви позволява да покажете продуктите си на много потребители в социалните медии и в различни сайтове, да таргетирате прецизно и да тествате много варианти за рекламите си.
Дисплейната реклама е вид онлайн реклама, при която се комбинират изображение (или видео), текст и URL адрес, който води към сайт (често това е онлайн магазин), от който клиентът може да научи повече за бранда или да закупи продукти.
Всеки от нас вижда десетки или дори стотици дисплей реклами дневно: в Instagram, Facebook, YouTube, в банери в различни сайтове и на много други места. Освен в различни формати (изображение, видео, аудио или текст), дисплей рекламите могат да бъдат и в много различни размери. Популярните платформи за реклама като Google Ads предлагат възможност и за автоматично генериране на дисплей реклами (само от няколко първоначално зададени елемента) – по този начин платформата може да тества много варианти и да показва на потребителите тези, които работят най-добре. Дисплей рекламите могат да бъдат и персонализирани (например ремаркетинг реклами, които показват на хората вече разглеждани от тях продукти).
Обикновено за дисплей рекламата се плаща на клик (pay-per-click), но има и други опции, като например да заплатите за определен брой показвания на банерите ви в някой новинарски сайт. В платформите за реклама можете да определяте и различни цели: осведоменост за бранда ви, трафик към сайта, конверсии.
Основни видове дисплей реклами:
- Статични банер реклами.
- Карусели (реклами с много изображения, всяко от които води към сайта ви).
- Видео реклами. Освен отделно видео, те могат да бъдат например и pre-roll (кратка реклама, която се показва преди зареждането на видео в YouTube или Facebook) или да се появяват по средата на видео.
- Native реклами. Такива, които пасват визуално на стила на сайта, в който се показват (например банерът за продукта ви наподобява статия в сайта, в който го рекламирате).
- Интерактивни реклами (например потребителят да избира различни опции в банера, преди да посети сайта ви).
- Interstitial ads. Реклами, които заемат целия екран и се появяват по време на разглеждане на съдържание в сайта или при работа с приложение (класически пример са рекламите, които се появяват в мобилните игри).
- Responsive display ads. “Умни” реклами, които автоматично се адаптират спрямо устройството на потребителя и мястото, на което се показват. Такава опция предлага например платформата на Google Ads.
Най-лесно е да създадете дисплей реклами за онлайн магазина си в платформите на Meta (за реклама в Instagram и Facebook) и Google Ads (за реклама в партньорските сайтове на Google и в YouTube). Те са с интуитивен интерфейс и имат детайлни помощни секции и други полезни ресурси.