Банери за начинаещи или какво всъщност е display реклама?

Последно обновяване: 11 август 2016

Какво е display реклама?


Както често сме споменавали (и ще продължаваме упорито да акцентираме на това), рекламата е изключително важен и основен фактор, от който зависи успеха на всеки един електронен магазин.

Маркетинга и рекламата в дигитална среда са най-силните инструменти за всеки онлайн търговец – защото потенциалните потребители са именно там.

Преди време разгледахме основните елементи на PPC (price-per-click) рекламата и обърнахме внимание на най-често срещаните грешки, които се допускат при създаването на search реклами от начинаещите в тази област. В следващите редове ще ви запознаем с display рекламата.

Какво всъщност е дисплей реклама?

Дисплей рекламите се показват навсякъде, по всяко време - на телефона, докато боравим с някое приложение, на таблета, докато играем игра, докато сърфираме в любимите си сайтове или преглеждаме имейлите си. Понякога изглежда така, все едно тези реклами са насочени конкретно за нас – че четат мислите ни, отпращайки ни директно, лично послание. Подозрително? Не. Това наричаме „персонализирано съдържание / преживяване“ - едно от предизвикателствата за всеки маркетолог и рекламист и в същото време най-голямото предимство на този тип дигитална реклама. Дисплей рекламите имат способността да таргетират индивидуално конкретни аудитории, показвайки релевантна информация, базирана на лични предпочитания и активности онлайн. Този тип реклами могат да бъдат изключително прецизни в дефинирането на потребители или групи от потребители, като последните могат да бъдат профилирани спрямо различни характеристики и показатели.

Дисплей рекламите имат множество формати. Те могат да бъдат с различни размери и форми, да съдържат изображения, текст, анимации и дори аудио и видео елементи. Основната им цел – да ангажират максимално потребителя.  Най-популярните типове дисплей реклами са: 


Банер реклами


Банер реклами

Изображения в различен формат, които могат да бъдат както статични, така и динамични (анимирани);









post5.png


Rich-media
реклами
 

Това са дисплей рекламите, включващи видео и аудио или други интерактивни елементи;



 





Overlay реклами


Overlay
реклами

Тези реклами, които се позиционират върху друг тип съдържание, например видео. Често можете да ги срещнете докато преглеждате видеа в YouTube, например;









Website sponsorships (Рекламни площи в уебсайтове)


Website sponsorships (Рекламни площи в уебсайтове)

Рекламните площи в уебсайтовете, които се договарят при предварително дефинирани условия - банери на конкретни позиции, лого на бранда и т.н.;








Homepage takeovers (Брандиране на начална страница)




Homepage takeovers (Брандиране на начална страница)

Това са брандирани страници, при които реклама на бранда се разполага на цялата свободна площ под и около основното съдържание;









Дисплей рекламите са ефективен, таргетиран начин да достигнете своите потенциални клиенти, представяйки им продукт, услуга или специално предложение както и да осигурите разпознаваемост на бранда си. Те могат да бъдат разположени в рекламни платформи като
Google Display Network, Yahoo! Bing Network, EasyAds и други. Но преди да вложите колосална сума в рекламен бюджет, позиционирайки рекламите си на правилните места, се уверете, че те са добре структурирани, със солидно послание, подходящи изображения и дизайн. 

Посланието

Посланието на една успешна реклама трябва да е много повече от „Купете сега!“. Важно е да знаете, че голяма част от потребителите, до които ще достигнете с нея все още не са готови да направят покупка. Някои от тях дори не са чували за вас – трудно биха се доверили на това, което предлагате. Ето един съвет от нас – подгответе съдържанието на своите реклами спрямо трите основни стъпки от процеса на взимане на решение за покупка:

  1. Внимание – таргетирайте широка аудитория и представете своя бранд; какво предлагате, с какво сте по-добри от конкурентите;
     
  2. Оценка и сравнение на алтернативите – реклами, с които желаете да достигнете само онези, които вече познават бранда и са готови да му се доверят;
     
  3. Покупка – реклами, които стимулират покупката; специални оферти с кратък срок, лимитирани предложения;

Текста върху банер рекламите следва да е лимитиран, така че не прекалявайте. Задължително е да включите бранд, call-to-action и своето специално предложение за продажба. Всеки друг ред трябва да е добре премерен.

Визуални елементи

Когато сърфираме из интернет пространството ние не търсим реклами – те сами ни откриват. Рекламните банери са навсякъде и само един истински оригинален и интересен криейтив би привлякъл вниманието ни. Потребителите онлайн са свикнали с рекламите до такава степен, че често дори не ги забелязват. Те просто се сливат със съдържанието на страницата. Ето защо е толкова важно да са интересни и отличаващи се.

Избирайте изображения които изглежат правдоподобно и реално. Потребителите предпочитат да виждат хора и продукти, които са плод на действителността, а не на нечие въображение. Не забравяйте да включите логото си, за да осигурите достоверност.

Освен статични, банер рекламите могат да бъдат и динамични. Чрез специални формати те могат да се превърнат в анимирани, а анимациите в статичен сайт веднага биха привлекли погледа.

В някои случаи рекламите могат да показват и конкретен продукт, които по-рано е бил разглеждан от посетител във вашия онлайн магазин. Това е така наречения ремаркетинг – чрез определени похвати, поведението на потребителите на даден уебсайт се проследява, а след това рекламите се структурират така, че да отговарят на това, което те са видяли, харесали, добавили в количката. Но това е въпрос, който ще разгледаме в някой от следващите блог постове.

Дизайн

Стремете се към максималния баланс между текст и изображения – както споменахме по-горе, боравете внимателно с думите и не прекалявайте с тях. Изберете контрастни цветове и вникнете внимателно в семантиката им. Както добре знаете, всеки цвят носи своята символика. Добрият дизайн, постигащ цели и носещ успехи е наука, която не трябва да бъде подценявана. Един от най-важните елементи от дизайна на дисплей рекламите е така наречения call-to-action бутон (CTA).
Това е бутона, който ще отведе потребителите към вашия онлайн магазин. Уверете се, че е достатъчно видим, добре позициониран, носещ ясно послание.

Добрият CTA бутон стимулира действие, той е подкана за клик и връзката межу рекламата и вашия уебсайт. Бутона следва да отведе потребителя до релевантна страница. Това със сигурност ще увеличи шансовете за конверсия – продажба, регистрация за имейл маркетинг бюлетин и др.

пример: 

Промоционален банер - пример 

Тъй като дисплей рекламите се показват на различни места и устройства, уверете се, че сте подготвили карета във всички популярни размери. Всяка рекламна мрежа/платформа има свои изисквания за размери. Въпреки това повечето са универсални, като най-популярните сред тях са: 80х150, 300х250, 728х90, 160х600.


Тест и оптимизация

След като подготвите дизайна и копито на своите дисплей реклами е време да ги пуснете в действие. Оставете ги да се показват достатъчно дълго, за да можете да съберете данни за анализ. Така ще можете да видите кои реклами се представят по-добре и как можете да ги оптимизирате за максимални резултати. Повечето рекламни платформи помагат да достигнете тези добри резултати като автоматично показват повече онези реклами, които се представят най-добре. Знайте, че дори и най-добрите реклами остаряват, ето защо е важно регулярно да внасяте нови такива, задържайки интереса и вниманието на потенциалните си клиенти.