Всички дейности на вашия бизнес в дигиталните канали (онлайн магазин, социални медии, имейл и други), чрез които промотирате бранда си и продавате своите продукти.
Дигиталният маркетинг (или онлайн маркетинг) представлява използването на дигитални канали, за да позиционирате бранда си и да продавате своите продукти. Това включва всички активности, чрез които достигате потребителите на техните устройства: телефони, лаптопи, настолни компютри, таблети и други. Често дигиталният маркетинг е противопоставян на традиционния – този, включващ реклама в телевизията, с билборди, point-of-sale и принт материали.
Предимството на онлайн маркетинга в сравнение с традиционния е, че е по-изгоден, резултатите са измерими и имате директен контакт с аудиторията и можете да си комуникирате с нея. Имате и много възможности за персонализиране на рекламите (например чрез AI инструменти или ремаркетинг), за да направите рекламите си още по-ефективни. Освен това все повече потребители пазаруват онлайн и за всеки бизнес digital активностите са просто задължителни. В основата си дигиталният маркетинг използва същите похвати като традиционния (например при изграждането на посланията, предлагането на оферти и убеждаването на потребителите), но разчита и на силата на дигиталните инструменти, за да подобри резултатите си.
Какво включва дигиталният маркетинг?
- Маркетинг за социални медии (social media marketing): например Instagram, Facebook, TikTok.
- Маркетинг чрез съдържание (content marketing). Съдържанието в сайта и блога ви и други полезни ресурси, които създавате.
- Оптимизация за търсещи машини (SEO). Всички дейности, свързани с по-доброто ви позициониране за Google и други търсачки: създаване на уникално съдържание, link building, оптимизиране на URL адреси и елементи от страниците в сайта ви и други.
- PPC реклама (pay-per-click). Ефективен метод да промотирате продуктите си, защото заплащате само когато потребителят кликне върху реклама. Такъв тип реклама са например банерите във Facebook.
- Имейл маркетинг. Изпращането на маркетинг съобщения по имейл, на предварително събрана аудитория.
- Видео маркетинг. С фокус върху създаването на грабващо и запомнящо се видео съдържание за социалните медии и за YouTube. Ключово за всеки онлайн бизнес, защото видео съдържанието става все по-предпочитано.
- Инфлуенсър маркетинг. Работата с инфлуенсъри, които ще ви помогнат да популяризирате продуктите си в социалните медии и да изградите повече авторитет за бранда си.