Всички средства, които даден потребител е изхарчил за вашия бизнес – тоест през цялото време, откакто е ваш клиент.
Успешните онлайн бизнеси мислят дългосрочно. И знаят, че това да убедят един потребител да натисне за първи път бутона “Купи”, далеч не е всичко, което трябва да постигнат.
Ако успеете да създадете лоялна аудитория, която редовно се връща в онлайн магазина ви, ще генерирате много по-големи приходи. Освен това завръщащите се клиенти са обикновено по-лесни за конвертиране от новите и могат да станат посланици на бранда ви и да го препоръчват на свои познати.
Именно затова Customer Lifetime Value (CLV) e един от най-важните индикатори за успеха на всеки онлайн бизнес. Това е стойност, която показва колко е изхарчил един потребител, откакто е ваш клиент. Клиентите с най-голям CLV са най-лоялната ви аудитория. Тези, на които трябва да обръщате специално внимание, за да продължат да избират вас пред конкурентите.
Как да увеличите customer lifetime value?
- Предлагайте специални промоции за лоялни купувачи. Създайте програма за лоялност, която да възнаграждава редовните ви клиенти с ексклузивни отстъпки, бонуси или подаръци. Малките изненади към поръчките също са добра идея.
- Създайте ангажирана аудитория, като редовно публикувате качествено и интересно съдържание в блога, нюзлетъра и социалните медии.
Подобрете клиентската си поддръжка – отделете специално внимание на клиентите, които харчат повече във вашия онлайн магазин. Осигурете персонализирано обслужване и реагирайте бързо на техните запитвания.