Най-важното за брандирането и опаковането на продуктите ви

Последно обновяване: 22 декември 2022

Най-важното за брандирането и опаковането на продуктите ви

Създаването на успешен онлайн бизнес не е спринт, а маратон. И един от най-важните аспекти, на които трябва да обърнете внимание в дългосрочен план, е създаването на разпознаваем бранд.

Ключова част от визията на бранда ви е как ще представите и опаковате продуктите си. Тук ще ви представим нашите ценни съвети в това отношение.

1. Защо брандирането на продуктите е важно?

Преди да поръчат от вас, първият досег на потребителите с бранда ви ще бъдат рекламите, които са видели, и посещението в онлайн магазина ви.

След това първото впечатление ще се дължи изцяло на визията на пратката и продуктовата опаковка. Ако се погрижите за тях, щом потребителите ви получават пратка, те няма да виждат безлично кашонче или найлонов плик – а ще виждат добре познат бранд, който асоциират с приятни емоции.

Освен това, красивите опаковки правят продуктите ви лесни за споделяне. В ерата на социалните медии външният вид на артикулите ви е ключова част от маркетинг стратегията. И ако имате приятно изглеждащи опаковки, потребителите ще са много по-склонни да ги споделят в своя Instagram или TikTok профил.

2. Основни насоки за продуктовата опаковка

Понякога решенията за покупка са импулсивни. Когато потребителят трябва да избере между няколко предложения със сходни характеристики и цени, често финалният избор се базира на външния вид.

Ето защо е важно да следвате ключовите насоки за грабваща опаковка:

  • Преди да се заемете с опаковката, трябва да имате изградена бранд идентичност и да знаете кои са основните визуални насоки, които ще следвате при продуктовата опаковка: лого, цветове, форми, ключови визуални елементи и други.
  • Направете проучване. Запознайте се с конкурентите си и с популярни брандове от чужбина, както и с новите тенденции при вашите категории продукти. Грешка е да се опитвате да наподобявате някой вече успял бранд. Стремете се да бъдете различни.
  • Допитайте се до професионалисти. Външният вид на продукта ви влияе пряко на продажбите ви и представата за бранда ви. Заслужава си да инвестирате повече средства и да платите на дизайнери, които ще създадат отличаваща се и професионална визия.

Skin Time  Ч'ай Малко

Продуктовата опаковка е ключова част от визията на бранда ви. Примери от нашите клиенти SkinTime и Ч’ай малко.

3. Основни насоки за опаковането на пратката

Както вече споменахме, външният вид на пратката създава първото впечатление за вас. Затова задължително сложете върху нея логото си и други важни бранд елементи (например слоган, разпознаваеми визуални елементи и други).

Ето още няколко насоки, които да не пропускате:

  • Преди да поръчате голям тираж продуктови опаковки, вземете няколко мостри от тях. Убедете се, че логото и другите елементи изглеждат добре, независимо върху какъв материал са отпечатани (картон, хартия или найлон) и че са разположени на точното място.
  • E-commerce тенденциите за 2023 сочат, че потребителите все повече предпочитат социално отговорни брандове. Затова използвайте минимум опаковъчни материали и се стремете те да са рециклирани. Отбележете това и върху самата опаковка.
  • Използвайте висококачествени материали. Така не само ще предпазите продуктите си, но и ще създадете добро впечатление.
  • Направете опаковката лесна за отваряне. Unboxing-ът трябва да е приятно занимание, а не предизвикателство – затова избягвайте излишните елементи.

Cactus Lab

Понякога семплите и минималистични решения работят перфектно. Един пример от нашите клиенти CactusLab.

 

Искате ли да създадете собствен онлайн магазин с минимум усилия и ниска първоначална инвестиция? Стартирайте с GombaShop™ сега и се възползвайте от 50% отстъпка за годишен абонамент и безплатен 14-дневен тест. Започнете тук.